
Bydgoski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wprowadza zmiany i ogłasza drugi przetarg na wykonawcę dokumentacji wymaganej do uzyskania decyzji środowiskowej (DŚU) dla rozbudowy A1. Chodzi o odcinek Toruń-Włocławek.
Jest drugi przetarg związany z planowaną rozbudową autostrady A1 na odcinku Toruń Południe - Włocławek Północ. Firma, która przedstawi najkorzystniejszą ofertę w tym postępowaniu, będzie miała za zadanie opracowanie materiałów do wniosku o uzyskanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach (ŚDU) dla poszerzenia trasy na wskazanym odcinku. Uzyskanie tej decyzji otworzy drogę do realizacji zadania. Docelowo rozbudowa o trzeci pas w obie strony obejmie około 35 km autostrady A1.
Przypomnijmy, pierwszy przetarg, który został ogłoszony jesienią ubiegłego roku, zakończył się unieważnieniem. Powodem było znaczne przekroczenie przez oferenta kwoty przeznaczonej na realizację zadania. Teraz drogowcy wprowadzili zmiany i rozpoczęli drugie postępowanie.
Z opisu przedmiotu zamówienia wykreślony został obowiązek opracowania mapy do celów projektowych na całym zakresie zadania (wykorzystane zostaną mapy niezbędne do wniosku o wydanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach DŚU).
To oznacza, że analizy, dotyczące stanu istniejącej nawierzchni przygotowane zostaną na podstawie badań dostarczonych przez GDDKiA. Dwie kolejne istotne zmiany dotyczą założeń do organizacji ruchu na czas budowy oraz wymaganego doświadczenia wykonawcy. Prace przygotowawcze, w tym m.in. uzyskanie decyzji środowiskowe jest przewidywane na lata 2022–2026. Całkowitą wartość rozbudowy autostrady A1 szacuje się na 490 mln zł.
Jak przypomina bydgoski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w styczniu 2022 roku Minister Infrastruktury podpisał Program Inwestycji obejmujący proces przygotowawczy dla poszerzenia autostrady A1. Realizacja inwestycji zapewni zwiększenie przepustowości i skrócenie czasu przejazdu. Autostrada ma być też bezpieczniejsza dla kierowców.
Umożliwi też efektywne rozprowadzenie zwiększonego ruchu drogowego na trasach dojazdowych do planowanego Centralnego Portu Komunikacyjnego. Inwestycja przyczyni się także do dostosowania A1 do prognozowanego wzrostu natężenia ruchu, spowodowanego m.in. przejęciem w przyszłości ruchu relacji Szczecin - Warszawa na obecnej autostradzie A2, przez drogę ekspresową S10.
Warto dodać, że prognoza ruchu wykonana w ramach Studium korytarzowego niezbędnego do budowy S10 (na odcinku A1 - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej) wykazała średnie natężenie w 2050 r. w przedziale od 64,3 do 67,2 tys. pojazdów na dobę.
Autor: Arkadiusz Kobyliński
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Przeczytałeś właśnie artykuł na stronie www.ototorun.pl. To portal internetowy, który codziennie odwiedza kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Torunia i regionu. To doskonała witryna do wypromowania swojej marki czy firmy. Zaufało nam już wiele prestiżowych firm z naszego miasta. Jesteś zainteresowany reklamą? Napisz na e-mail: t.kaczynski@ototorun.pl.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Idealny czas na zmianę oznakowania i wprowadzenie nazwy Toruń - Lubicz.
To tylko w Toruniu 2zł za przejazd obwodnicą, z przyczepą 4.70, kpina!!!!!!!!
Idioci, Bydgoszcz ogrywa Toruń jak chłopca
Toruń od dawna przy obecnej władzy sam stacza się do powiatu. Zero poważnych inwestycji tylko pomniki kultury drogie w budowie, utrzymaniu i niepotrzebne zwykłym ludziom
Zwykli ludzie to ci od gwiazdek , czy Ci drudzy ?
Dziady, zbudujcie najpierw z Torunia do Szczecina drogę porządną.
Będziesz miał .. z Bydgoszczy
Brak nowego węzła za Ciechocinkiem do włączenia przyszłej trasy biegnącej na zaporę wodną w Siarzewie
Do Szczecina przez Łódź i A2 !!!! To genialny pomysł???
brak S10 przez Toruń, która miała prowadzić przez Lubicz, kolej dużych prędkości, która we Włocławku odbija na Gdańsk, brak węzłów na A1 po lewej stronie Wisły, inwestycje magazynowe i logistyczne lokowane głownie w bydgoszczu (u nas muzea) ... Toruń stacza się do miasta rangi Włocławka / Grudziądza. sorry, ale źle się dzieje!!!!!!!!!!!!!!!