
Na placu Daszyńskiego zmienią się kierunki jazdy na pasach ruchu i przeprogramowana zostanie sygnalizacja świetlna.
Drogowe utrudnienia na placu Daszyńskiego. To newralgiczne skrzyżowanie na mapie Torunia. W środę (10 czerwca) zmienią się kierunki jazdy na pasach ruchu i przeprogramowana zostanie sygnalizacja świetlna.
Co się zmieni? - Na wlocie wschodnim z Szosy Lubickiej (od strony Rubinkowa) skręt w lewo w kierunku nowego mostu będzie możliwy z dwóch pasów. Na wprost w kierunku centrum po zmianach pojedziemy jednym pasem ruchu. Niezmiennie dla skręcających w prawo w kierunku ul. Żółkiewskiego do dyspozycji będą dwa pasy ruchu - wyjaśnia Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu.
To nie wszystko. Kierowcy, pamiętajcie też, że na wlocie zachodnim z Szosy Lubickiej (od strony centrum) możliwy będzie skręt w prawo w kierunku mostu im. gen. E. Zawackiej z dwóch pasów. Jazda na wprost w kierunku Rubinkowa odbywać się będzie również po dwóch pasach. Zlikwidowana zostanie natomiast relacja skrętu w lewo w kierunku Wschodniej i Żółkiewskiego.
Zmiany obejmą również wlot na pl. Daszyńskiego z ul. Wschodniej. - W tym miejscu zostanie wprowadzony nakaz jazdy w prawo w kierunku Żółkiewskiego. Relacje z ul. Wschodniej w kierunku Szosy Lubickiej w stronę Rubinkowa oraz w stronę centrum zostaną zlikwidowane. Wjazd na most z ul. Wschodniej będzie możliwy jedynie poprzez jazdę tunelem pod placem Daszyńskiego - dodaje Agnieszka Kobus-Pęńsko z toruńskiego MZD.
Uwaga! Jak zapowiadają drogowcy, z ulicy Wschodniej będzie możliwy tylko ruch na most gen. Zawackiej tunelem oraz na ul. Żółkiewskiego w kierunku placu Skarbka.
Projekt ze zmienioną organizacją ruchu na placu Daszyńskiego znajdziecie pod tytułem tego newsa.
(AM)
fot. Michał Kunicki/torun.pl
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Pomyśleć ,że budowali to od zera i taki bubel powstał,że teraz muszą tak kombinować. Taki sam bubel powstaje na Rapackiego.Projekty rodem z PRL,lata 70-te XX w.
Skrzyżowanie trójpoziomowe kolizyjne ze światłamii przejściami dla pieszych po jezdniach. Wiadukt przy dworcu wschodnim spadł na drugie miejsce listy głupich skrzyżowań w Toruniu. Pierwsze miejsce zajął Plac Daszyńskiego. Trzecie? Zakończenie trasy średnicowej przy ul. M.Skłowskiej. Dopisujcie swoje propozycje.
Te miejsca na podium są tymczasowe. Pierwsze i trzecie miejsce stanie się nieaktualne jak pociągną trasę wschodnią do średnicówki a średnicówkę przy Rubinkowie do Ligi. A drugie podczas przebudowy dworca wschodniego (Sobieskiego-Skłodowska pod wiaduktem przy dworcu)
Witamy w Polsce - kraju ABSURDÓW ... wszystko się buduje by za chwilę likwidować
W końcu! Jeden pas do skrętu na most od strony Rubinkowa to była totalna głupota.
Myślę , że ktoś tu nie wyjaśnił , że te zmiany są w związku z częściowym zamknięciem mostu Piłsudskiego i obowiązywać będą na czas jego remontu ! Spokoju i zdrówka Wszystkim życzę !
Jest super. Moja droga do pracy wydłuży sie dwukrotnie, bo żeby dojechać na sz. lubska muszę objechać cale mokre.
I co chcą ta blokadą osiągnać? BO "na czas remontu" to nie jest żadne wyjaśnienie.
A mnie się podoba :) Znaczy, że cały czas myślą żebyśmy się nie zagapili ;) A "białe otoki" będą miały co robić nie tylko POD rondem ale i NA rondzie.
Co do pl. Rapackiego to wszystko się zgadza . Bubel jakich mało. Jedyne dobre rozwiązanie to przejście podziemne dla pieszych likwidacja lewo skrętów i barierka na środku .
Co do pl. Rapackiego jest to bubel jakich mało : teraz i po remoncie. Jedyne dobre rozw.. to :: przejście podziemne dla pieszych, likwidacja lewoskrętów, mogą być dwupoziomowe i barierka na środku. Wtedy likwidujemy sygnalizację świetlną.
Tylko jakiś bezmózg mógł wykasować lewoskręt z Szosy Lubickiej w Żółkiewskiego. Czyli teraz co? Trzeba jechać prosto do najbliższego skrzyżowania, gdzie będzie możliwa nawrotka? Tacy "fachowcy" pracują z ZDiM.