
Za kilkanaście dni rozpocznie się rozbudowa Szosy Okrężnej. Prace zostały podzielone na pięć etapów. Inwestycja pochłonie ponad 18 milionów złotych.
Szosa Okrężna zmieni się nie do poznania. 780-metrowy odcinek przejdzie prawdziwą rewolucję. Powstanie tu zupełnie nowy układ drogowy – dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu. Ponadto wzdłuż ulicy zostaną wybudowane ścieżka rowerowa i chodnik, a po drugiej stronie ciąg pieszo-rowerowy.
Ale to nie koniec. Na ruchliwym i niebezpiecznym skrzyżowaniu Szosy Okrężnej z ul. Gagarina powstanie rondo turbinowe. To już dobrze znany mieszkańcom Torunia rodzaj ronda zaprojektowany w taki sposób, że potoki ruchu pasa wewnętrznego i zewnętrznego nie przecinają się.
– Ruch na Szosie Okrężnej na odcinku od Łukasiewicza do Szosy Okrężnej, będzie odbywał się tylko w jednym kierunku, w stronę Bydgoszczy - wyjaśnia Tomasz Krуlak, kierownik budowy z firmy ONDE S.A.
Ponadto w okolicy pojawi się nowe oświetlenie i zostaną usunięte kolizje elektroenergetyczne. - Przebudowane zostaną sieci teletechniczne i sanitarne. Wykonawca wybuduje sieć wodociągową i kanalizację deszczową - tłumaczy Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.
Miasto za przebudowę Szosy Okrężnej zapłaci ponad 18 milionów złotych. Prace zostały podzielone na pięć etapów. Pierwszy rozpocznie się 2 października.
Autor: Filip Sobczak
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.
Przeczytałeś właśnie artykuł na stronie www.ototorun.pl. To portal internetowy, który codziennie odwiedza kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Torunia i regionu. To doskonała witryna do wypromowania swojej marki czy firmy. Zaufało nam już wiele prestiżowych firm z naszego miasta. Jesteś zainteresowany reklamą? Napisz na e-mail: t.kaczynski@ototorun.pl.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Najpierw niech wyregulują swiatła na Długiej i rondzie Czadcy bo za to co tam się dzieje ktoś powinien dostać Nobla, bo tego przeciętny umysł nie wymyślił. A Oskara dać temu co wymyślił dwa inaczej pokazujące sygnalizatory na wjeździe w Długą z Szosy Chełmińskiej od strony Wrzosów. To są geniusze myśli drogowej
Prawidłowo. Stój i czekaj
npisales do MZD? podejrzewam, ze wiedzy z komentarzy na gownoportalu raczej nie czerpia.
Ba,hitem są podwójne światła przed przystankiem tramwajowym i za nim przed skrzyżowaniem z ul.Mohna. Nie wiem jaki jest sens zapalonego czerwonego światła przed przystankiem tramwajowym,gdy tramwaju nie ma,bo będzie np.za 10 minut. Do tego z ul.Mohna przydałaby się zielona strzałka.
Nobla to za parkingi których nie potrafią otworzyć
Zgadzam się w 100% z poprzednim komentarzem.
Po co w mieście drogi z tyloma pasami ? Dawno udowodniono, że więcej pasów nie zwiększa przepustowości dróg. Za to będzie zachęcać do szybkiej jazdy. Brawa dla gospodarza towarzysza za takie decyzję debilne.
co proponujesz w zamian? autobus co 20-30 minut?
Dlatego, że pan prezydent jest jeszcze mentalnie zakorzeniony w latach 80-tych i nadal próbuje dogonić zachodnie miasta.
Jakbyś trochę poczytał to byś wiedział ten fragment drogi ma być częścią średnicówki która będzie rozbudowywana od szosy chełmińskiej do szosy okrężnej. . Ja sobie nie wyobrażam średnicówki po jednym pasie w każda stronę.
Nowe oświetlenie ? Tylko po co ? Znów po zmroku będzie wyłączona co druga latarnia czy już co trzecia ?
W tej chwili na tym odcinku wieczorami jest tor wyścigowy. A co będzie jak będą po dwa pasy ruchu? W imię tej inwestycji ludziom pozabierali po 12 m szerokości działek. "Zielony Toruń" to tylko Przechwałki BETONOWEGO MICHAŁA. CHAŃBA.
Wycinać drzewa, poszerzać jezdnie i lać tony betonu aby wieczorami młodzież w swoich bolidach mogła szaleć jak po torze wyścigowym. Może kiedyś Formuła 1 zagości tutaj i Toruń będzie jak Monaco. Tak daleko sięgają wizje budowniczego Michała!
Aż 18 mln,Jawne kpiny hehe.