
Zakład Gospodarki Mieszkaniowej dokonał w tym roku kompleksowego remontu kamienicy przy ul. Piastowskiej. Inwestycja okazała się prawie udana. Prawie, bo lokatorzy długo pozostawali bez ogrzewania.
- (…) zdemontowali nam piece w lipcu - na rzecz centralnego ogrzewania. Jest końcówka września, a my nie mamy podłączonego centralnego ogrzewania i jak na razie się nie zapowiada, żebyśmy w najbliższym czasie mieli mieć. W kamienicy mieszkają małe dzieci, jest nam po prostu zimno. ZGM rozkłada ręce i informuje, że potrwa to jeszcze kilka tygodni, gdyż nie podpisali umowy - alarmowali nas mieszkający w kamienicy Czytelnicy.
W tym roku na terenie nieruchomości trwały kompleksowe prace, w ramach których dokonano kompleksowej rewitalizacji obiektu. Wymieniono dach, naprawie uległa elewacja, wymieniono instalację elektryczną na tzw. częściach wspólnych, wyremontowano klatkę schodową, piwnice oraz podwórza. Inwestycja zakończyła się w sierpniu bieżącego roku. Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Toruniu zdecydował się także z własnych środków wymienić stolarkę okienną w lokalach i piony wodno-kanalizacyjne oraz zamontować instalacje C.O i C.W.U.
Jak informuje nas rzeczniczka ZGM-u Dorota Benz-Kostrzewska, zaniedbania związane z brakiem podłączenia centralnego ogrzewania nie leżały po stronie administratora budynku. Ten już w marcu spełnił warunek PGE i wystąpił do spółki Energa Operator o wydanie warunków przyłączenia do sieci elektrycznej. Gdy ZGM otrzymał odpowiedź, złożył wniosek do Energa Obrót o podpisanie stosownej umowy.
Tu zaczęły się przysłowiowe schody. Umowa przez miejską spółkę została podpisana 3 sierpnia, następnie przesłano ją do dostawcy. Ten przez długi milczał, nawet pomimo monitów w formie telefonicznej. Odpowiedź nadeszła 7 września... Jak się okazało, dokument był do poprawy. ZGM bez chwili zwłoki dokonał niezbędnej korekty. 10 września Energa Obrót wystąpił do Energa Operator o montaż licznika. Oczywiście, nie był to koniec sagi.
- Po naszej interwencji telefonicznej otrzymaliśmy informację, że licznik nie został zainstalowany, a zlecenie zamknięto - informuje nas rzeczniczka ZGM.
Na szczęście po długim czasie sprawa znalazła swój szczęśliwy koniec, a mieszkańcy mogą patrzeć na najbliższe miesiące z ulgą. - Po naszej kolejnej interwencji u Energa Obrót w dniu 30 września 2022 zostało wystawione zlecenie na montaż licznika. ZGM jest w stałym kontakcie z zakładem energetycznym i dzisiaj ma nastąpić montaż licznika. Wówczas PGE uruchomi węzeł - relacjonowała wczoraj Ewa Benz-Kostrzewska.
Autor: Bartosz Fryckowski
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Przeczytałeś właśnie artykuł na stronie www.ototorun.pl. To portal internetowy, który codziennie odwiedza kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Torunia i regionu. To doskonała witryna do wypromowania swojej marki czy firmy. Zaufało nam już wiele prestiżowych firm z naszego miasta. Jesteś zainteresowany reklamą? Napisz na e-mail: t.kaczynski@ototorun.pl lub zadzwoń - tel. 531 515 707.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Biurokratyczna machina się kręci... a ludzie bez ogrzewania.
Klasyka, burdel w tych firmach, jak za komuny. Ręce opadają.