
Nasi urzędnicy ruszyli w teren. W miniony weekend w Toruniu rozpoczęła się coroczna akcja doręczania decyzji podatkowych.
4 lutego 56 pracowników Urzędu Miasta Torunia rozpoczęło ważną misję. Urzędnicy dostarczają mieszkańcom Torunia decyzje wymiarowe w sprawie podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego oraz łącznego zobowiązania pieniężnego na rok 2023.
Urząd Miasta Torunia informuje, że ponad 50 pracowników musi dostarczyć łącznie aż 80 tys. decyzji. Skuteczne doręczenie wymaga osobistego odbioru. Osoby odbierające przesyłki proszone są o składanie czytelnych podpisów wraz z datą na potwierdzeniu odbioru.
Kiedy możemy spodziewać się urzędników? Od poniedziałku do soboty od 10:00 do 20:00.
Uwaga! Akcję mogą wykorzystywać oszuści, dlatego pamiętajcie, że każdy pracownik będzie mieć odpowiedni identyfikator. Dodatkowo na nasze żądanie powinien okazać legitymację służbową. Urzędnicy przypominają, że osoby dostarczające dokumenty nie pobierają żadnych opłat.
Jeżeli decyzja podatkowa nie zostanie doręczona co najmniej na 14 dni przed terminem płatności raty lub decyzję doręczono po upływie ww. terminu – wpłata dokonana w terminie 14 dni od dnia odbioru decyzji uznawana jest jako wpłata terminowa (art. 47 § 2 Ordynacji podatkowej).
Dane kontaktowe: Wydział Podatków i Windykacji, tel. 61-18-574, e-mail: wpiw@um.torun.pl
Autor: AM
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Przeczytałeś właśnie artykuł na stronie www.ototorun.pl. To portal internetowy, który codziennie odwiedza kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Torunia i regionu. To doskonała witryna do wypromowania swojej marki czy firmy. Zaufało nam już wiele prestiżowych firm z naszego miasta. Jesteś zainteresowany reklamą? Napisz na e-mail: t.kaczynski@ototorun.pl.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
a niby na jakiej podstawie prawnej "muszą" Mieszkańcy złożyć podpisy ? na takiej samej, jak...musieli nosić kagańce w czasie Fałszywej plandemii i "musieli" dać się spisać ? co okazało się bezprawne i bez należytej podstawy prawnej
to podpis, ze odebrałeś kopertę z pismem, potwierdzenie odbioru, jakby polecony, pewnie taniej im to wychodzi, niż pocztą. Poniekąd ma to sens. Pewnie o to chodzi, bo kiedyś w taki sposób mi to dostarczyli.
Czy w czasie tak rozwiniętej poczty elektronicznej, bankowości elektronicznej, IKP, PUAPu decyzja o podatku nieruchomości musi być nadal dostarczana jak za króla Świeczka? Zdecydowaną większość tych decyzji skutecznie można by dostarczyć za pomocą internetu. Taniej i szybciej na pewno.
I tak i nie. Decyzja podatkowa musi być doręczona skutecznie. Tu nasuwa się pytanie - ile osób choćby w Toruniu to osoby starsze, bez dostępu do internetu lub bez profilu zaufanego? Ile osób odbiera swoje emerytury i renty z rąk listonosza? Pewnie podobna grupa osób w obu przypadkach. Niestety nie taniej ani szybciej doręczyć coś przez internet, a liczy się skuteczność. Za dużo osób nie wie jak korzystać z "urzędów online".
? error ? i "króla ĆWIECZKA"- taki chcesz być postępowy , to sprawdź , zanim się wypowiesz !
Podatek od własności !!!!
W godzinach 10:00-20:00 jak większość osób pracujących w tym czasie jest pozadomem