
Uwaga kierowcy! W poniedziałek (2 października) rozpocznie się pierwszy z pięciu etapów rozbudowy Szosy Okrężnej w Toruniu. W związku z tym musicie przygotować się na kolejne drogowe utrudnienia.
Szosa Okrężna zostanie rozbudowana. Miejski Zarząd Dróg w Toruniu informuje, że 780-metrowy odcinek przejdzie prawdziwą rewolucję. W ramach inwestycji powstaną tu dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu. Ponadto wzdłuż ulicy zostaną wybudowane ścieżka rowerowa i chodnik, a po drugiej stronie ciąg pieszo-rowerowy.
Dodatkowo na skrzyżowaniu Szosy Okrężnej z ul. Gagarina powstanie rondo turbinowe. To rondo zaprojektowane w taki sposób, że potoki ruchu pasa wewnętrznego i zewnętrznego nie przecinają się.
Pierwszy z pięciu etapów rozbudowy rozpoczyna się już na początku przyszłego tygodnia – 2 października. Tego dnia zostaną wprowadzone zmiany w ruchu. Kierowcy powinni przygotować się na utrudnienia.
– Ruch na Szosie Okrężnej na odcinku od Łukasiewicza do Szosy Okrężnej, będzie odbywał się tylko w jednym kierunku, w stronę Bydgoszczy - wyjaśnia Tomasz Krуlak, kierownik budowy z firmy ONDE S.A.
Mapkę ze szczegółami dot. objazdu umieszczamy w naszej galerii pod tytułem newsa.
Miasto za przebudowę Szosy Okrężnej zapłaci ponad 18 milionów złotych. Prace potrwają prawie dwa lata - mają zakończyć się w sierpniu 2025 roku.
Autor: Filip Sobczak
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.
Przeczytałeś właśnie artykuł na stronie www.ototorun.pl. To portal internetowy, który codziennie odwiedza kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Torunia i regionu. To doskonała witryna do wypromowania swojej marki czy firmy. Zaufało nam już wiele prestiżowych firm z naszego miasta. Jesteś zainteresowany reklamą? Napisz na e-mail: t.kaczynski@ototorun.pl.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
no no imponujace tempo. dwa lata na 780 metrow. jak mysmy autostrady wybudowali to nie mam pojecia skoro tu metr drogi w jeden dzien powstaje. oczywiscie "powstaje" to uproszczenie, niemniej jednak 780 metrow w dwa lata w plaskim terenie w cenie 23 mln zlotych za kilometr? autostrada jest jedynie dwa razy drozsza.
Uwierz mi, że to szybkie tempo. To jest środek miasta.
Takie są inwestycje Czasu Gospodarzy w Toruniu. Ma być drogo i maksymalnie wydłużone w czasie. To jest już taki standard, więc nie wiem skąd to zdziwienie.
Okrężna dziurawa jak ser szwajcarski od lat płakała o remont...Ale po co dwupasmówka?Nie szkoda tych ogromnych drzew na poboczach?Tam nie było nigdy poza może tylko kilkoma momentami w godzinach szczytu nie wiadomo jakich korków...Znów stawiamy na beton-asfalt kosztem zieleni:(
To już przygotowania do przeprawy przez most ktury ma powstac
Szkoda, ale mieszkańcom, władza ma lekką rączkę do wycinania wszystkiego w pień. Wystarczy poczytać projekty do budżetu obywatelskiego, rozpaczliwe próby mieszkańców by naprawić szkody poczynione przez władze - nasadzenia, zazielenić, zakwiecic....tego chcemy, a nie kolejnej autostrady, na dodatek w zupełnie niepotrzebnym miejscu. A tymczasem Olsztyńska chyba nigdy nie doczeka...
Bez przesady. Jest las, działki i teren zieli przy UMK. Po co ciagle biadolenie o tych drzewach. Rozumiem jak jest typowa betonowa ale tam nie brak zieleni.
Nareszcie JAR skomunikuje się z Bydgoszczą bezkolizyjnie
Moze tramwaj Jar-Rydz?
A jako przedłużenie tej ulicy ma w przyszłości powstać most - JEDNOJEZDNIOWY. Kompletna aberracja.
..z przyszłą możliwością rozbudowy o kolejną jezdnię i poszerzeniem o dodatkowy pas. Nie dramatyzujmy, bo koszty budowy mostu wraz z dwoma rondami i kilkukilometrowym odcinkiem jezdniowym to nie jest małe piwo. Widać na raz tego nie zrobią. Widać mają ograniczone fundusze. Cieszmy się, że w ogóle jest szansa na trzeci most drogowy. Mnie osobiście bardziej boli brak rozbudowy trasy północ-południe w stronę na most Zawadzkiej, który przeniósłby część ruchu z centrum likwidując przy tym korki na Kościuszki, bo po tylu latach nie mamy odblokowanej pełnej przepustowości mostu przez ulicę Wschodnią. Trochę się marnuje ta inwestycja.
A kiedy w końcu zacznie się remont ul. Olsztyńskiej? Tam to są dopiero korki . Co roku jest przesuwany remont Olsztyńskiej to na kulturę to na rzecz osiedla Jar . Tylko Jar i Jar . Obawiam się że tam nieźle ktoś posmarował że większość kasy i siły płynie tylko tam .
Mój znajomy spod Olsztyna bardzo często zawodowo bywa w naszym mieście i za każdym razem /a wraca do domu przeważnie w godzinach szczytu/ wypowiada wiele "konkretnych" słów pod adresem władz miasta, a są to wyrazy i określenia, których publicznie przytaczać nie wypada. Powiedział również, że gdyby mógł, to osobiście chciałby złożyć życzenia prezydentowi Torunia w stylu "A, niech cię chłopie...." /w tym miejscu wszyscy, którzy każdego dnia muszą znosić te męki stojąc w beznadziejnym korku, mogą dopisać swoje życzenia.
Z tego co pamiętam ,to mieli rozbudować Średnicówkę do Okrężne j bokiem działek i lotniska i wyjść na Castoramę . Bokiem , bo tam tak jest przygotowane . Jak Średnicówką dojadą do Okrężnej to będzie ogromny ruch ! To dzielnica gdzie mieszka dużo osób starszych . Przestaną wychodzić z domów na jakże ważne spacerki np. do lasu w stronę lotniska . O Nich już się nie pamięta ???? Rozbudowa przez miasto ????
Co z dowozem do Polomarketu, przedszkola, paczkomatu, na osiedlowe parkingi. Najłatwiej drogę rozkopać i niech ludzie się martwią. My budujemy, reszta jest obojętna
Na plecach się ponosi
Bierz się za Olsztyńską, dziadu!
Okrężna faktycznie dziurawa, ale jak w takim razie nazwać Bydgoską... tam już bruk sam wychodzi spod asfaltu. Nie mam pojecia po co tam progi zwalniające skoro tam sie nie da jechać więcej jak 20km/h robione było torowisko to i asfalt trzeba było zrobić.
Po pierwsze./Na rozbudowę musi być kasa, o kasę trzeba się postarać z różnych źródeł. Aby dostali na most będzie pytanie czy jest przygotowane do tej inwestycji cokolwiek... Po drugie/ Jak masz w domu 30zl dziennie i idziesz na zakupy, zawsze ktoś z domowników moze zapyta dlaczego nie ma szynki, krewetek itp. Dlatego te wszystkie uwagi mogą być na tyle samo trafione jak i obraźliwe. Wyśrodkujcie to proszę przy tych uwagach.
Dofinansowanie unijne na Olsztyńską zablokowały ogłupiałe pisiory. 15 X wykopać tych debili do czworaków tam gdzie ich miejsce
Dlaczego będzie tam tyle pasów? Będzie debili prowokować do szybkiej jazdy. Masakra, takie ulice to się budowało w miastach w latach 60-70 tych, teraz inaczej projektuje się, uspokaja się ruch aut, nawet wyrzuca się auta z centrów miast. Kolejna rzecz, że będą korki przez to poszerzenie , bo niby jak ma nie być jak dalej Okreżna w stronę Brzeziny ma po jednym pasie. No i w drugą stronę jak ktoś tu napisał ma być most z 2 pasami. Co za debile to projektują ?
Sprzeczne z intuicją mogłoby wydawać się też założenie, że poszerzanie dróg może wcale nie wpływać na zmniejszenie korków. Tu z pomocą przychodzi kolejne z założeń: prawo Lewisa-Mogridge’a zasada została opisana przez Davida Lewisa (Estimating the influence of public policy on road traffic levels in greater London, 1977) i Martina Mogridge’a (Travel in towns: jam yesterday, jam today and jam tomorrow?, 1990). Zgodnie z teorią zakładana przed poszerzeniem drogi poprawa przepustowości trwa jedynie kilka tygodni lub kilka miesięcy. Z czasem korki zaczynają się tworzyć na drodze pomimo większej liczby pasów ruchu, a czas przejazdu zmniejsza się. Prawie każdy „naprawiony” odcinek drogi zostanie przez kierowców automatycznie wypełniony. Zdarzać mogą się sytuację, że poszerzenie ulicy zmniejszy korki na niej, jednak w takich przypadkach tworzenie się korków jest najczęściej „przesuwane” na inne skrzyżowania. Zaobserwowane zostało także zjawisko zwiększenia przepustowości przy zwężeniu ulicy. Zachodzi to dzięki zmniejszonej prędkości samochodów i mniejszym odstępom między pojazdami (większa gęstość pojazdów).Prawo Lewisa-Mogridge’a używane jest często do przedstawienia problemów ruchu indywidualnego takich jak korki. Dzięki niemu wiemy, że zamiast kolejnego pasa na ulicy, lepsze może być wytyczenie buspasa lub nawet nieposzerzanie drogi. Prawo to jest także argumentem za zwężaniem dróg w pobliżu centrów miast czy wprowadzaniem opłat za parkowanie lub wjazd do centrum. Jednak jego zastosowanie nie ogranicza się tylko dla opisu ruchu indywidualnego