
Dużą modernizację linii kolejowej między Toruniem Wschodnim a Chełmżą zapowiada spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Władze PKP PLK podpisały umowę na zaprojektowanie i wykonanie modernizacji na trasie Toruń Wschodni - Chełmża wartą blisko 140 mln zł. Co wynika z tej inwestycji dla osób korzystających z kolei? Przede wszystkim w Toruniu pojawi się nowy przystanek "Toruń Mokre". Remonty przejdą też pozostałe stacje na tej trasie: w Łysomicach, Ostaszewie Toruńskim i Grzywnie.
Na peronach w wymienionych miejscowościach pojawią się pochylnie, które ułatwią korzystanie z transportu kolejowego osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Komfort podróżnych mają też poprawić nowe wiaty, ławki, energooszczędne oświetlenie i wymienione oznakowanie. Największą zmianą dla mieszkańców gminy Łysomice będzie nowa lokalizacja przystanku Ostaszewo Toruńskie. W ramach inwestycji ma on zostać przeniesiony o około 700 metrów bliżej centrum wsi.
PLK zamierzają też zadbać o bezpieczeństwo osób poruszających się po peronach i kierowców na przejazdach. - Nowa nawierzchnia i urządzenia na 14 przejazdach kolejowo-drogowych i przejściach dla pieszych zapewnią sprawne i bezpieczne przekraczanie torów przez kierowców i pieszych. Przebudowa obejmie też 15 przepustów - tłumaczy rzecznik PKP Przemysław Zieliński.
Przed stacjami Łysomice i Toruń Wschodni pojawią się dwa dodatkowe tory. To plus wymiana prawie 19 km szyn oraz budowa 16 nowych rozjazdów na trasie pozwoli zwiększyć przepustowość sieci. W czasie tych prac ruch pociągów będzie wstrzymany. Odpowiednią koordynację kursów zapewnić powinna wymiana urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym.
Zakończenie całego zadania (zaprojektowanie i wykonanie) planowane jest na 2022 r. Inwestycję zrealizuje firma PORR S.A. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 85 proc.
(Arkadiusz Kobyliński)
fot. PKP PLK
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Dzień dobry,
Proszę zgłosić do PLK i GDDKiA aby przy okazji modernizacji zmienili organizację ruchu na skrzyżowaniu w Łysomicach. Chodzi o czas na jaki są zamykanie szlabany na torach. Bardzo często kierowcy stoją 15 - 20 minut zanim nadjedzie pociąg. Szlabany powinny być opuszczane w momencie jak pociąg jadący od strony Torunia zatrzyma się na stacji w Łysomicach. A z kierunku Chełmży jak ruszy ze stacji w Ostaszewie.
Pozdrawiam
Piotr
To prawda, szlaban w Łysomicach zamyka się chyba w momencie jak pociąg rusza ze stacji Toruń Wschodni co trwa z dobre pięć minut zanim dojedzie do Łysomic, potem pociąg zatrzymuje się na stacji i zanim minie przejazd trwa to dodatkowe dwie minuty i dzięki temu mamy spory korek. W granicach godziny 17 są trzy kursy pociągów w odstępach około 5-7 minutowych i czasem nie da rady dojechać do przejazdu i szlaban ponownie się zamyka. Niedawno straż na sygnale jadąca do wypadku musiała też czekać kilka minut na tym przejeździe na pociąg który jechał od Torunia. Co do GDDKiA to zastanawiam się po co jest wybudowany pas do prawoskrętu na DK91 w z Łysomic w stronę Gdańska skoro do tej pory nie ma zielonej strzałki. Tiry które mogłyby włączać się na bieżąco blokują DW 552 w Łysomicach gdyż jeden taki pojazd skręcający w prawo czekający na zielone światło paraliżuje praktycznie cały ruch na skrzyżowaniu przed torami
Panowie narzekający, mam takie drobne pytanko: czy Wy tak tu narzekacie sobie a muzom (tej dziennikarskiej zwłaszcza) czy poza tym narzekaniem realnie zgłaszacie problem do "czynników decyzyjnych"? Mała podpowiedź - ototoruń nie jest tym czynnikiem, problemy zgłaszać należy do realnych czynników decyzyjnych.
juz tam modernizowali tory a i tak pociàgi sie wlecza niech zrobia raz a dobrze a nie co chwile poprawiaja a przejazdy powinny byc dolem albo góra zeby ciagle nie zwalnialy co km