
Na linii kolejowej między Toruniem Wschodnim a Chełmżą zbudowany zostanie nowy przystanek kolejowy. Poznaliśmy jego lokalizację.
Trwa rewitalizacja linii kolejowej nr 207 na odcinku Toruń Wschodni – Chełmża. Wykonawcą zadania jest firma PORR S.A, a inwestorem spółka PKP PLK.
Prace w ramach inwestycji wycenionej na blisko 145 milionów złotych rozpoczęły się w czerwcu od robót na i w pobliżu stacji Toruń Wschodni. Wracaliśmy do tego tematu przy okazji zamykania przejazdów kolejowych na tej linii, kiedy wykonawcy inwestycji zajmowali się wymianą torów, bądź budową nowych rozjazdów.
Jednak projekt obejmował również poprawę standard obsługi podróżnych na trasie LK 207 mi.in. w Łysomicach, Ostaszewie Toruńskim i Grzywnie. W tych miejscowościach zakładano przebudowę peronów i jak w przypadku Ostaszewa zmianę lokalizacji. Natomiast na zrewitalizowanym odcinku w naszym mieście zapowiadano budowę nowego przystanku, który roboczo nazwano Toruń Mokre i zakładano jego przygotowanie na ul. Kociewskiej. Urząd Marszałkowski oraz spółka PKP PLK w ostatnich miesiącach współpracowały przy ustaleniu jego najdogodniejszej i najbardziej efektywnej lokalizacji, tak aby poprawić dostęp do kolei z północnych części miasta.
Teraz wiemy już, że nowy przystanek otrzyma nazwę „Toruń Jar”. - Będzie on zlokalizowany w pobliżu ulicy Grudziądzkiej, nieopodal hurtowni farmaceutycznej Neuca. Inwestycja będzie realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., natomiast miasto Toruń będzie odpowiedzialne za przygotowanie infrastruktury towarzyszącej m.in. dojść pieszych, dojazd do nowego przystanku - wyjaśnia naszej redakcji Wiktor Plesiński, Zastępca Dyrektora Departament Transportu Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Jak możecie zobaczyć w naszej galerii pod tytułem tekstu, budowa infrastruktury towarzyszącej będzie niezbędna
W sumie projekt przewidywał dwa perony o długości ponad 100 metrów. Pojawią się także elementy małej architektury, ławki, wiaty i gabloty informacyjne - zamontowane zostanie oświetlenie. Realizacja zadania planowana jest jeszcze w tym roku, a modernizacja linii 207 ma potrwać co najmniej trzeciego kwartału 2022 roku.
Projekt pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 na odcinku Toruń Wschodni – Chełmża” ma wartość 144 779 840,21 zł netto i jest współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 w wysokości 85 proc.
(Arkadiusz Kobyliński)
Fot. główne: ilustracyjne/PKP PLK zdjęcia w galerii: nadesłane
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Przeczytałeś właśnie artykuł na stronie www.ototorun.pl. To portal internetowy, który codziennie odwiedza kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Torunia i regionu. To doskonała witryna do wypromowania swojej marki czy firmy. Zaufało nam już wiele prestiżowych firm z naszego miasta. Jesteś zainteresowany reklamą? Napisz na e-mail: t.kaczynski@ototorun.pl lub zadzwoń - tel. 531 515 707
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Wszystko na Jar,a gdzie ci z Jaru tym pociągiem będą jeździć?Wcześniej mówiono o lokalizacj w rejonie Kociewskiej,to dużo lepsza lokalizacja, dużo miejsca pracy jest w pobliżu, dużo hurtowni, mleczarnia nawet do urzędu pracy i urzędu skarbowego niedaleko
Mam to samo zdanie. Tak to będzie przystanek w lesie, albo do parku sztywnych. Kto ma tam wsiadać i wysiadać?
Widać ze Neuca rządzi urzędem -dla kilku swoich pracownikow przystanek.
JAR - jednostka armii radzieckiej
Od tyłu RAJ
Bardzo dobrze. Jar to super osiedle i super ludzie. Ja mam jeszcze tylko jedno nieśmiałe marzenie... metro podciągnąć i camerimage tu zbudować.
I krzywa wieże ze starego miasta przenieść.
A co z przekopem pod torami dla rowerzystów na wysokości neuki o którym była mowa?
Wszystko super ale tam nie musi być dwóch peronów, bo będzie tylko 1 tor. Ktoś (autor tekstu?) czegoś nie dopytał. Po drugie: przydatność tego przystanku zależy od rozkładu. Na linii do Chełmży pociągi powinny jeździć co najmniej 1 na godzinę, z przedłużeniem do Grudziądza co 2 między 4:00 i 24:00. Inaczej lidzie dalej będą jeździć autami. I lipa.
Przystanków powinno być więcej i w granicach miasta i powinny być pociągi miejskie. Co do przystanku kolo JAR - będzie po 2 stronie ulicy. Czy przewidziana jest kładka w tym miejscu? To bardzo ruchliwa ulica, a pasy i światła spowodują jeszcze większe korki.
Strata pieniędzy, czasu i zbędnych postojów.
sami hejterzy. dobrze ze przystanek powstanie, oby zintegrowali go z BIT City
I kto tam będzie wsiadać?? Sarny i dziki?
Kiedy kosmodrom na JARze?