
Miasto przygotowuje się do budowy trzeciego mostu drogowego. Przeprawa ma przeciąć Wisłę na wysokości Szosy Okrężnej. W tym tygodniu poznaliśmy firmy zainteresowane opracowanie koncepcji mostu.
Pierwszy krok w kierunku budowy trzeciego mostu drogowego w Toruniu został wykonany. Miasto ogłosiło przetarg na wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego oraz koncepcji mostu przez Wisłę wraz z układem drogowym. Zgłosiło się pięć firm - z Poznania, Gliwic, Warszawy, Kartuz i Rzeszowa.
– Najtańszą ofertę wyceniono na 2.952.000,00 zł. Złożyło ją konsorcjum w składzie: Zakład Nowych Technologii i Wdrożeń „INMOST-PROJEKT” Sp. z o.o. i Zakład Usługowo-Projektowy „Mostex” Tadeusz Stefanowski. Druga, co do wartości oferta na kwotę 2.983.980,00 zł, została złożona przez firmę Sweco Polska Sp. z o.o. Najdroższa okazała się oferta konsorcjum firm: CertusVia Sp. z o.o. i firmy Trasal Sp. z o.o. z Rzeszowa. Ta ostatnia została skalkulowana na kwotę 4.366.500,00 zł - wyjaśnia szczegóły rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg Agnieszka Kobus-Pęńsko.
Teraz oferty, które wpłynęły do Miejskiego Zarządu Dróg będą sprawdzane pod kątem formalno-prawnym.
Urzędnicy już oficjalnie potwierdzają, że trzeci most drogowy, czyli zachodnia trasa mostowa będzie drogą jednojezdniową z dwoma węzłami łączącymi Szosę Okrężną z drogą wojewódzką nr 273 w Małej Nieszawce oraz drogą krajową nr 15.
– Jest to inwestycja przyszłości, ale bardzo potrzebna. Miasto chce się już do niej przygotować – zabezpieczyć dokumentacyjnie i w momencie kiedy będą środki, przystąpić do realizacji. Będzie to konstrukcja bardziej oszczędna, nie będzie przypominała mostu Elżbiety Zawackiej - wyjaśnia Ireneusz Makowski, dyrektor MZD w Toruniu.
Ile dokładnie będzie kosztować zachodnia trasa mostowa? Tego na razie wiemy. Przypomnijmy, że na most drogowy im. Elżbiety Zawackiej, który został otwarty 10 lat temu wydaliśmy ponad 650 mln zł.
Autor: FIlip Sobczak
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.
Przeczytałeś właśnie artykuł na stronie www.ototorun.pl. To portal internetowy, który codziennie odwiedza kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Torunia i regionu. To doskonała witryna do wypromowania swojej marki czy firmy. Zaufało nam już wiele prestiżowych firm z naszego miasta. Jesteś zainteresowany reklamą? Napisz na e-mail: t.kaczynski@ototorun.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
myślałem, że most na JAR, to mój kiepski żart, a tu proszę: JAR- Polna- Okrężna- Most przez Wisłę
Nie żartuj więc więcej...
Wszystko da się przypiąć do jaru jak w socjalu zalmdupe ściska. To już na zawackiej jest bliżej z jaru
Kiepski żart to kolejne 4 miliardy długi publicznego dojdzie znów.... Bo wątpię żeby Zaleski odłożył tyle kasy... Pójdzie w kredyt ....
Dobre i to. Chociaż lepiej jakby powstał na wzór Zawadzkiej. Będzie duży tranzyt tirów z i do Poznania. Drogowcom trzeba pokazać palcem, bo nic nie kumate
Dobrze że ty wiesz wszystko. Może zrobisz? 2.5 mln do wzięcia.
Tranzyt tirów z Poznania przez małą Nieszawie przy kompletnej s10? Nawet bez niej nikt by tego mostu nie wybrał. Kanapowy mędrzec.
Ruch tirów Poznań - Bydgoszcz to będzie się raczej odbywał trasą S5. Do Torunia z kolei będą mogły wjechać z DK10, zakładając, że do tego czasu powstaną wszystkie dodatkowe węzły na Podgórzu i Czerniewicach. Mimo tego zgodzę się, że trasa jednojezdniowa wydaje się koncepcją bardzo ryzykowną.
Ale rozrzut cenowy. To kładka chyba będzie....
@Zuzia ty przeczytaj ten artykuł raz jeszcze,chyba że występuje u Ciebie ,tęsknota za rozumem.
Boże święty, Zuzia co z tobą nie tak?... Przecież te 2.5 mln to cena tylko studium, to jeszcze nawet nie projekt.
Albo budować most na współczesne i następne lata albo kładkę
Mi się wydaje że niezbędna i niecierpiąca zwłoki była by przebudowa ul.Olsztyńskiej w stronę Grębocina to też jest droga nr.15....?
Tak, o tej części miasta się nie pamięta. Chyba nikt ważny z Urzędu Miasta tu nie mieszka...
Ciekawe koło kogo domów zbudują ten most na Małej Nieszawce :( Jest to grubo spóźniona inwestycja
W Małej Nieszawce tumanie . To miejscowość a nie dzielnica. Mieszkam na Kaszczorku a nie w Kaszczorku [to dla tumanów redaktorów] .
Tak jak stary most kiedyś, myśleli że jedna nitka wystarczy, a teraz szpagaty ze zwężeniami żeby upchać, a ile te 4 jezdnie by teraz rozwiązało w środku miasta, no ale ja się nie znam...
Kolejny most odrzucony daleko od centrum. Jaki ruch miałby przejąć? Bo my nadal będziemy się kisić na jedynym moście w centrum. Nikt nie będzie nadkładał drogi, żeby się dostać do pracy o minutę szybciej, niż po starym moście…
Przejmie ruch na JAR
@po prostu wez spojrz na mape nieuku.z olsztynskiej moze przejmie i grebocina?
a czy nie mozna medrcy wielcy juz dzis przewidziec dalszego rozwoju miasta i tak zaprojektowac most by mozna go bylo rozbudowac latwo o kolejne jezdnie?
Dziękujemy marszałkowi za prom w Solcu, dzięki niemu mamy z czego się śmiać w drodze na najbliższy most w Toruniu lub Bydgoszczy. Ale przynajmniej uda się w Toruniu otrzymać dofinansowanie na kolejną przeprawę, całe szczęście będzie bliżej Solca :D :D
Co z linią tramwajową na lewobrzeże? Czy koncepcja trzeciego mostu zakłada jej istnienie?
Grzybowi napewno się przyda , będzie bliżej a czy mieszkańcom w takim miejscu ...?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Paradoks_Braessa To tak na przyszłość jakby za 10 lat zachciało im się 4 mostu...
Most będzie drogą jednojezdniową, mam nadzieję że nie będzie to jak nasza średnicówka - wiadukt nad linią kolejową trzy pasy i zwężenie na wysokości ulicy Świętopełka.
Łysy, na ile znów miasto zadłużysz?
Brawa Panie Prezydencie ! Most jest potrzebny z tej strony Torunia odciąży most Marszałka i udogodni przejazd na Gniezno Poznań jak i na tzw 10 !