
Trwa jeden z najważniejszych - z perspektywy pasażerów - etapów rewitalizacji linii Toruń- Chełmża. Wykonawca przebudowuje przystanki kolejowe.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują rewitalizację linii kolejowej 207 z Torunia do Chełmży. Na całym, blisko 20-kilometrowym odcinku ułożono już nowy tor. Zabudowano też wszystkie 11 nowych rozjazdów, które pozwolą pociągom na sprawną i bezpieczną zmianę toru jazdy. Kontynuowane są prace m. in. przy przebudowie obiektów inżynieryjnych i przejazdów kolejowo - drogowych.
Budowane jest odwodnienie linii oraz infrastruktura teletechniczna. Sprawne mijanie pociągów ułatwią: mijanka w Łysomicach i dodatkowy tor przed stacją Toruń Wschodni. Zwiększy to przepustowość linii, na którą będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Zakończenie całego wartego prawie 145 mln zł netto jest planowane na trzeci kwartał bieżącego roku.
W ostatnich tygodniach ruszyły ważne z perspektywy przyszłych pasażerów korzystających z tej trasy prace nad przebudową przystanków. Wykonawca, czyli firma PORR S.A buduje konstrukcję nowych peronów na przystankach w Łysomicach i Grzywnie. Zdjęcia z Łysomic znajdziecie w naszej galerii pod tytułem tekstu - to pięć pierwszych fotografii.
Dzięki wydanemu niedawno pozwoleniu na budowę rozpoczęły się też prace przygotowawcze związane z przeniesieniem przystanku Ostaszewo Toruńskie. Nowa lokalizacja przystanku bliżej centrum miejscowości - na wysokości siedziby Apatora, jeszcze przed przejazdem kolejowym z drogą nr 499, poprawi dostęp do kolei. W tym miejscu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zbudują peron wyspowy o długości 125 metrów. Zakończenie prac planowane jest w lipcu, ale na razie do tego daleka "droga". Zdjęcia od 6 do 9 w galerii prezentują aktualny stan robót w Ostaszewie.
Trwa za to postępowanie o uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających rozpocząć budowę nowego przystanku kolejowego na tej linii - który ma powstać na wysokości siedziby firmy Neuca. Wniosek jest procedowany przez Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy.
Jak informuje nas PKP, na wszystkich przebudowanych w ramach zadania peronach zamontowane zostaną nowe wiaty, ławki oraz jaśniejsze, energooszczędne oświetlenie. Lepszą orientację zapewnią tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy pociągów. Pochylnie ułatwią wygodny dostęp do peronów osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Wymiana urządzeń i nawierzchni na 14 przejazdach kolejowo-drogowych oraz przejściach dla pieszych podniesie poziom bezpieczeństwa na styku dróg i torów. Zabudowany zostanie nowy system sterowania ruchem kolejowym.
Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu wymaganych pozwoleń pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h (obecnie do 90km/h), a towarowe do 80 km/h (obecnie 40 km/h). Projekt pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 na odcinku Toruń Wschodni - Chełmża" jest współfinansowany ze środków unijnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 w wysokości 85 proc.
(Arkadiusz Kobyliński)
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Przeczytałeś właśnie artykuł na stronie www.ototorun.pl. To portal internetowy, który codziennie odwiedza kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Torunia i regionu. To doskonała witryna do wypromowania swojej marki czy firmy. Zaufało nam już wiele prestiżowych firm z naszego miasta. Jesteś zainteresowany reklamą? Napisz na e-mail: t.kaczynski@ototorun.pl lub zadzwoń - tel. 531 515 707.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie