
Wraca temat rozładowania ruchu lokalnego z drogi krajowej nr 10. Miejscy radni zajmą się rozpatrzeniem propozycji Urzędu Gminy Lubicz.
Jest szansa na nową drogę prowadzącą z terenu gminy Lubicz do Torunia. Wraca pomysł budowy trasy na odcinku od ul. Małgorzatowo w Lubiczu Dolnym do ul. Sieradzkiej w Toruniu, ale w innym niż proponowany przed laty przebiegu.
Rada Miasta Torunia została poproszona o wyrażenie zgody na zawarcie porozumienia między Gminą Miasta Toruń a Gminą Lubicz w sprawie współdziałania przy budowie drogi gminnej oraz na przekazanie gminie Lubicz zarządzania tą drogą również w części przebiegającej na terenie naszego miasta. Rajcy zajmą się tym tematem podczas najbliższej sesji, którą odbędzie się 30 września.
W maju 2021 gmina Lubicz zwróciła się z propozycją zawarcia porozumienia w sprawie przejęcia części działki 2004/15 obręb 59 leżącej w granicach administracyjnych Torunia, należącej do Lasów Państwowych – Nadleśnictwa w Dobrzejewicach. Do tego podtoruńska gmina bierze na siebie koszty zarówno opracowanie dokumentacji projektowej, jak i koszt realizacji tej inwestycji oraz wypłata ewentualnych odszkodowań za wywłaszczenia.
Jak czytamy w projekcie uchwały „wybudowana droga ułatwi skomunikowanie obszarów obu gmin, co z pewnością wpłynie pozytywnie na rozwój społeczno-gospodarczy obszarów sąsiadujących z Lubiczem i Toruniem. Nie jest tajemnicą, że jedną z motywacji podjęcia takiej inwestycji jest próba rozładowania ogromnych, z każdym rokiem coraz większych utrudnień komunikacyjnych. Nowa trasa mogłaby przejąć część ruchu lokalnego z drogi krajowej nr 10. Chodzi o to, aby kierowcy z miejscowości z gminy Lubicz nie musieli wjeżdżać na "krajówkę", aby dostać się do Torunia.
Skorzystają też Toruńskie Płatki, które mają swoją fabrykę właśnie w Małgorzatowie. Przebieg nowej trasy możecie sprawdzić na mapie poglądowej w galerii pod tytułem tekstu. W sumie ma to być 2,2-kilometrowy odcinek. Większość, bo 1960 m leży na terenie gminy Lubicz, a tylko 262 m w granicach Gminy Miasta Toruń.
Zgodnie z zapisami, które znajdują się w porozumieniu ruch tranzytowy będzie odbywał się drogą krajową DK 80 - wjazd w ul. Sieradzką (lewoskręt), następnie w Szosę Lubicką, dalej do DK 10 w kierunku Warszawy czy A1. Natomiast w kierunku Torunia ruch z Szosy Lubickiej DK 80 prowadzony będzie w ul. Odległą na rondo, przejazd pod wiaduktem, po czym wjazd z powrotem na DK 80 w ul. Szosa Lubicka w kierunku miasta. Natomiast z kierunku Warszawy czy autostrady A1 ruch tranzytowy będzie się odbywał przez skrzyżowania na DK 10 w Lubiczu lub przez węzeł przy ul. Odległej i dalej w ul. Toruńską w Lubiczu.
Porozumienie z Toruniem, w formie stosownej decyzji administracyjnej, jest konieczne do uzyskania przez Gminę Lubicz Zgody na Realizacje Inwestycji Drogowej (ZRID). Wtedy będą mogły zostać wszczęte dalsze procedury zbliżające mieszkańców regionów do realizacji tego ważnego projektu.
(Arkadiusz Kobyliński)
Fot. Screen z traxelektronik.pl, zdjęcie w galerii: BIP Toruń
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Przeczytałeś właśnie artykuł na stronie www.ototorun.pl. To portal internetowy, który codziennie odwiedza kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Torunia i regionu. To doskonała witryna do wypromowania swojej marki czy firmy. Zaufało nam już wiele prestiżowych firm z naszego miasta. Jesteś zainteresowany reklamą? Napisz na e-mail: t.kaczynski@ototorun.pl lub zadzwoń - tel. 531 515 707
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Kolejny przekręt. Do widzenia panom.
Hehehe. Jaki sens tej drogi? Jadąc od strony Warszawy trzeba bedzie dojechać az do Lubicza Dolnego zeby zjechać na Malgorzatowo. Wlasnie od tego skrzyżowania kończą sie korki. To jakas kpina
Tak masz rację ale planowany jest drugi most na wysokości początku drogi
A co z tym wąskim mostem na Drwęcy?
Zgadzam się w 100 %. Czy obecny zarząd G miny jest na w stanie wymyślić coś mądrego?
Tytuł zdjęcia zachęcający, a droga kończy się w lesie przy wyjeździe z Małgorzatowa. Kto spoza Małgorzatowa i Lampusza skorzysta z tej drogi? :) Że niby mieszkańcy (całej) Gminy Lubicz? Ta droga omija tylko Leśny Trakt i pozwoli usunąć TIRy z ulicy Dworcowej w Lubiczu Dolnym, ale nikt nie będzie jechał tak okrężnie do Lubicza Dolnego. Na tą chwilę nie ma opcji, aby ktoś z Lubicza Górnego czy dalszych miejscowości wjeżdżał celowo na tą drogę, aby dotrzeć do Torunia.
Ale nasz wójcio Mieszka w Krobi i mu przeszkadzaja korki jak do roboty jedzie albo jak kawe rozdawał przed wyborami ????
A to ciekawe. Władze wola wydac wielokrotnie więcej pieniędzy na budowę drogi wzdłuż autostrady, torów kolejowych i zaburzając pływ wody rzeczki Struga toruńska ( teren podmokły, gdzie tu ochrona przyrody?), niż skorzystać juz z istniejącej prostej, szerokiej i krótkiej drogi ul. Leśny Trakt. Nie wiem czy czasami nie ma ona nawet juz projektu drogi asfaltowej. Juz widze jak tiry próbują się minąć na zakrętach ???? . Powodzenia.
Trakt nie ma żadnej nawierzchni asfaltowej. Jego długość od wiaduktu nad A1 w Małgorzatowie do ronda Olimpijskiej to jakieś 2,3 km tyle samo co projektowanej drogi do Sieradzkiej. Cały trakt jest w granicach Torunia i nawet gdyby Lubicz chciał ją sfinansować w całości to Rubinkowo na to nie pozwoli żeby Tiry nim jeździły, zresztą bez sensu dookoła kolizyjnie pod blokami skoro drogą do Sieradzkiej wjeżdżają bezkolizyjnie na węzeł przy salonie Skody.
Przecież każdy wie , radny PISior to bojkotwal , bo nieszcześnik mieszka obok szpitala i mu wszystko przeszkadza.ten idiota wydzwanial na straż na ludzi co dzieci do sKoły przywozili, ale teraz hrabiemu wyremontowali drogi kawałek i … jest jeszcze więcej podworzàcych. ***** ***
jest to jedyne słuszne rozwiązanie z tym, że wówczas dalej powinna biec droga wzdłuż torów aż poza dobrzejewice.. najlepiej na zakrecie zjazdu na zawały powinna łączyć się z DK10.. ale zaraz napisze pewnie mieszkaniec zawał (tak jak widac komentatora z rubinkowa który już sie martwi tirami... a ucierpi góra jeden blok bo salon BMW sie przenosi...) ze to głupi pomysł.. najlepszy zaś pomysł to w lubiczu brzozówce głogowie pod powiedzmy tysiącem domów zrobić S10 z DK 10 niż przesiedlić z 10 domostw i poprowadzić drogę przy lesie pustymi polami...
Super pomysł. Gratuluję! Zwłaszcza że od Lubicza dolnego w stronę Torunia nie ma już korka. Ma to sens jedynie po południu w drugą stronę, ale i tak na Dolnym wbijemy się w korek plus korek na dojeździe do DK10. Dla mnie pomysł z dupy...
Zgadzam się z komentarzami. Bardzo głupi pomysł.
L.Górny też się ominie bo będzie łącznik pomiędzy ul Małgorzatowo a ul Nad Drwęcą (DW657) z nowym mostem przez Drwęcę.
A kiedy będzie ten nowy most?
Most przez Drwęce z łącznikiem to pierwszy etap. Ma powstać szybciej. Było w o tym wcześniej na tym portalu. Z kolei droga od wiaduktu A1 w Małgorzatowie wzdłuż drogi serwisowej A1 z mostem przez Strugę Lubicką do Sieradzkiej koło Skody to kolejny etap.
a to proszę napisać jak się ominie bo z mapy wynika co innego
https://ototorun.pl/artykul/nowy-most-na-drwecy/1005853
Artykuł wprowadza w błąd czytelnika- droga ta nie rozwiąże korków w Lubiczu. Z załączonej mapki jasno wynika, że jest to droga ze parku przemysłowego Małgorzatowa do ul. Sieradzkiej w Toruniu. Ma ona rozwiązać problemy komunikacyjne strefy przemysłowej a nie korków w Lubiczu. Ciężki transport miał być kiedyś kierowany w kierunku osiedla Na Skarpie, w tej wersji wyjedzie koło salonu Skody. Korki znikną tylko i wyłącznie po modernizacji drogi krajowej nr 10 ( rondo Lubicz Górny i Lubicz Dolny + poszerzenie mostu poprzez przeniesienie chodnika dla pieszych na kładkę na zewnątrz mostu )Wszyscy na to czekają.
Ronda nic nie dadzą bo nie zmieni się (nie zmniejszy) ilość pojazdów na istniejącej DK10. To rozwiąże tylko nowa droga do Sieradzkiej wraz z mostem przez Drwęce do drogi wojewódzkiej DW657.
zGadzam się. Wykorzystując aktualną drogę tylko ronda coś dadzą. Ronda pozwolą na płynny ruch.
po co wspominać o moście widmo który nigdy nie powstanie, bo zjazd z niego jest zaplanowany w absurdalny sposób tzn. ruch skierowany jest w istniejący już korek przy stacji diagnostycznej w Lubiczu Górnym -ul. Komunalna . Ten pomysł to całkowite marnotrawstwo pieniędzy -nikt nie da na to złotówki.. Może warto też zapytać mieszkańców ul Komunalnej i Rzemieślniczej co o tej koncepcji sądzą..??.
To pytane do władz Lubicza i autorów artykułu o tym etapie (łącznik z mostem przez Drwęce od ul Małgorztowo do ul Nad Drwęcą DW657) który pojawił sie przed wakacjami w tym portalu. Uważam to za jedyny poważny plan odciążenia Lubicza (ronda nic nie zmienią bo nie zmniejszą istniejącego ruchu). A tą drogę można w przyszłości wydłużyć od DW 657 przez przejazdem kolejowym wzdłuż torów aż do Dobrzejewic co stanowiłoby idealną i jedyną możliwą "obwodnicę" do obecnej DK10 (od bezkolizyjnego węzła Sieradzkiej w Toruniu do Dobrzejewic (w przyszłości)).
Bezkolizyjna Sieradzka? Bezkolizyjna Komunalna w Lubiczu Górnym? Bezkolizyjny most w rezerwacie i kilometry dróg przez piękne lasy?? To jest nie do zaakceptowania w czasach gdy tyle mówi się o ochronie środowiska i klimatu ... ten pomysł to nieudolna proteza obwodnicy za setki milionów ..TYLKO MODERNIZACJA DROGI KRAJOWEJ WCHODZI W GRĘ I TO ZA DUUUŻO MNIEJSZE PIENIĄDZE...Ronda i poszerzenie -to jest bezkolizyjne rozwiązanie. Każdy myślący planista to powie...
Ronda to skrzyżowania KOLIZYJNE - drogi krzyżują się w jednym poziomie. Jadąc do Sieradzkiej w stronę Torunia przejeżdża się BEZKOLIZYJNIE pod wiaduktem Szosy Lubickiej i Płocką w prawo lub wjeżdża się na Sz Lubicką w stronę A1 WYDZIELONĄ łącznicą w także prawo. W przeciwnym kierunku odwrotnie. Te drogi już ISTNIEJĄ (DW 657 i serwisówka wzdłuż A1 wymagająca jedynie poszerzenia). Nowa droga do zbudowania to ok 1km łączący ISTNIEJĄCĄ serwisówkę z Sieradzką wraz z mostem przez Strugę i również ok 1km łącznika pomiędzy ISTNIEJĄCĄ ul Małgorzatowo a ISTNIEJĄCĄ ul Nad Strugą (DW657). W sumie jedynie 2km NOWEJ DROGI wraz z dwoma NOWYMI mostami. Aby skutecznie poszerzyć DK10 trzeba by zrobić dwie jezdnie po dwa pasy w każdą stronę a to setki milionów zł na poszerzenie istniejącego korytarza z wyburzaniem zabudowań stojących dziś przy DK10 wraz z dobudową drugiej nitki do obecnego mostu. Rondo ma sens właśnie na skrzyżowaniu DK10 z DW657. Do tego ta nowa/istniejąca droga odciążająca równoległy odcinek DK10 z ruchu lokalnego.
Świetny pomysł! Droga wzdłuż torów kolejowych za oczyszczalnią w Nowej Wsi - nie ingeruje w osiedle mieszkaniowe ul. Spokojna i jest w śladzie istniejącego układu komunikacyjnego a więc chroni cenny Rezerwat Drwęcy i NATURĘ 2000 - myślę, że władze Lubicza powinny poważnie rozważyć drogę od ul. Małgorzatowo wzdłuż torów kolejowych do cmentarza- to bezkonfliktowe rozwiązanie
Ingeruje w osiedle i w środowisko, wystarczy spojrzeć na mapę...
A ja bym wybudował SKM do Lubicza i dobudował 2 pasy ruchu
Pomysł jest dobry. Popieram budowę drogi oraz mostu na Drwęcy do Nowej Wsi.
A ja nie