Przedsiębiorca z branży IT i twórca systemu Domuly dedykowanego branży nieruchomości i pozwalającego na kompleksowe zarządzanie sprzedażą, marketingiem oraz procesem budowlanym był bohaterem kolejnego odcinka serii "Rozmowy o biznesie w Nicolaus Bank Cafe”. Rozmowę przeprowadził Tomasz Kaczyński, a spotkanie odbyło się w kawiarni Nicolaus Bank Cafe przy ul. Sportowej w Toruniu. Zapraszamy do wysłuchania programu.
Tomasz Kaczyński: To już kolejny odcinek, nasze kolejne spotkanie, tym razem z młodym, zdolnym przedsiębiorcą z Torunia, Michałem Rygielskim. Powiedziałem o Tobie przedsiębiorca, ale Ty jesteś również artystą. Pogadajmy jednak o tej części biznesowej. Domuly to Twoja firma, to także aplikacja. To branża IT. Jak zaczęła się Twoja przygoda z branżą IT?
Michał Rygielski: Wiesz co, ja generalnie, jeśli chodzi o branżę IT, jestem w tym od jakichś 18 lat, jeśli chodzi o taką komercyjną przestrzeń. Sama firma Domuly powstała 8 lat temu, ale pomysł na aplikację narodził się trochę wcześniej, bo 10 lat temu. I tak spłycając bardzo genezę tego wszystkiego, zaczęło się od tego, że miałem kilku klientów, którzy mieli pewną potrzebę. No i od tej potrzeby powstała aplikacja. Jest to aplikacja generalnie dedykowana pod biuro nieruchomości i deweloperów budowlanych, czyli ogólnie mówiąc pod branżę nieruchomości. Jest to w tej chwili kompletny system CRM, który pozwala tak naprawdę zarządzać sprzedażą, marketingiem, ale też pomaga okiełznać wiele różnych innych rzeczy, jeśli chodzi o obsługę firmy.
No dobrze, to zatrzymajmy się w tym miejscu. Sam pomysł zrodził się z potrzeby, z rozmowy z którymś z deweloperów, jak sądzę rozmowy z którymś z lokalnych deweloperów?
Michał Rygielski: Tak.
Możesz zdradzić nam w ogóle, bo może to nie będzie do końca wygodne, ale no...
Michał Rygielski: Tak, to jednym z pierwszych klientów była firma Kudlińscy Deweloper.
Aha, i od tego się zaczęło?
Michał Rygielski: Tak, jeszcze było dwóch, dwa biura nieruchomości, z którymi jakby też to rozwijaliśmy na samym początku.
Byli zadowoleni, polecili innym i tak się to rozwinęło.
Michał Rygielski: Dokładnie.
Dalej rozwijasz tę aplikację, czy to po prostu stanęło na pewnym etapie?
Michał Rygielski: Nie, nie, to się cały czas rozwija, chociażby teraz wchodzi nowa ustawa o jawność cen, więc my nasz system musimy cały czas...
To już weszła.
Michał Rygielski: Znaczy, no weszła, tak…
Tak, rzeczywiście wszyscy deweloperzy mieli naprawdę gorączkowy okres przygotowania do tego.
Michał Rygielski: Niektórzy jeszcze mają, to mogę tyle powiedzieć. My generalnie wspieramy też firmy właśnie w tym procesie i nasz system musiał zostać dostosowany dużo wcześniej do tego wszystkiego, żeby tak naprawdę płynnie każdy klient mógł spełnić te wymogi. Więc dopasowujemy się do rynku, rozmawiamy cały czas z klientami, patrzymy tak naprawdę, czego potrzebują i to wdrażamy. Staram się, żeby ten system był budowany w taki sposób, żeby zawierał takie funkcjonalności, które są naprawdę niezbędne. Żeby to nie było takie miszmasz wszystkiego, tylko żeby były naprawdę niezbędne narzędzia, z których ktoś będzie chciał korzystać.
No dobrze. I to jest ta aplikacja dla firm deweloperskich, biur nieruchomości. A poza tą sferę nieruchomości starałeś się wyjść? Wyszedłeś ze swoją firmą?
Michał Rygielski: Tak. W racji tego, że ja gdzieś też tam powiedzmy od 18 lat trochę działam w branży reklamowej i marketingowej, no to jakby do tej firmy dorzuciłem te usługi takie typowo reklamowo-marketingowe. Więc jakby poza systemem CRM-owym świadczymy też kompleksowe narzędzia w postaci obsługi reklamowo-marketingowej. Działa to w taki sposób, że jeśli deweloper buduje nową inwestycję, my możemy go obsłużyć totalnie kompleksowo. Od wymyślenia nazwy inwestycji, wykupienia domeny, stworzenia całego brandingu, zrobienia strony internetowej i podpięcia tego pod CRM. Więc taki totalny komplet. No i uważam, że to jest taka zaleta, że jeśli firma rozmawia z jednym podmiotem o wszystkim, jest po prostu prościej ten cały proces przepchnąć do przodu.
Czyli w zasadzie zmierzasz do tego i ten model biznesowy sprawia, że taka komórka marketingowa w firmie deweloperskiej staje się tylko niepotrzebna, bo zlecana jest cała ta działalność na zewnątrz.
Michał Rygielski: Niekoniecznie. Ja zawsze wychodzę z tego założenia, że najlepsze działania są tak zwaną hybrydą. My robimy swoje w taki sposób, żeby jak najbardziej klient zyskał oczywiście z działań, które realizujemy, ale uważam, że wewnętrznie działania takie od środka są jak najbardziej potrzebne, bo każda firma jak pokazuje siebie na co dzień bądź prezenty jakichś pracowników itd., tak po prostu na luzie, jest to bardziej autentyczne. Dopełnia te takie, nazwijmy to bardziej trochę profesjonalne produkty, które my dostarczamy.
Czyli działalność hybrydowa też mimo wszystko cały czas związana z rynkiem deweloperskim, z handlem nieruchomościami. No dobra, udaje się. Zakładam, że w najbliższym czasie będziesz próbował ten swój system upowszechnić. Już próbowałeś wychodzić daleko poza Toruń?
Michał Rygielski: Tak, znaczy generalnie ten system działa w całej Polsce.
W całej Polsce?
Michał Rygielski: Tak, to nie jest jakiś jakby lokalny system.
Może działać również na Bermudach, dodajmy.
Michał Rygielski: Tak, zgadza się, zgadza się. To jest system w formie aplikacji internetowej, więc dostęp do niej jest poprzez telefon bądź przeglądarkę. Dlatego dostać się do niego można z każdego miejsca na świecie.
Ja tylko mówię o tym i w zasadzie o to pytam, czy firmy z Krakowa na przykład deweloperskie korzystają z Twojej aplikacji, czy też z Katowic? Chodzi o to, czy wiedzą ludzie w Polsce, że mogą z Twoich narzędzi korzystać?
Michał Rygielski: Sądzę, że tak. Tak, firmy z różnych części Polski korzystają z naszego systemu, więc tyle mogę powiedzieć.
Dlatego masz szansę się rozwijać. No dobra, to jeszcze chwilę o Twojej działalności artystycznej, bo taką również uprawiasz. To są obrazy? Malujesz obrazy?
Michał Rygielski: Tak, maluję obrazy, aczkolwiek ciężko mi przychodzi mówienie o malowaniu, bo jest to sztuka nowoczesna, więc nie zawsze to wygląda tak, jak sobie każdy wyobraża.
Nie zawsze pędzelkiem.
Michał Rygielski: Dokładnie, bo są różne jakby techniki. Tak, ale można powiedzieć, że tworzę obrazy bardziej nowoczesne.
I to jest to coś, co Cię relaksuje i to jest ta przerwa w biznesie, coś, co pozwala naładować baterię, tak?
Michał Rygielski: Tak, no generalnie wychodzę z tego założenia, że w takim codziennym pędzie każdy powinien znaleźć odrobinę takiego spokoju, który go zrelaksuje, tak? Dzisiaj modny jest tak zwany wellbeing, czyli znalezienie takiego swojego wewnętrznego spokoju w takim codziennym pędzie tej naszej pracy, codzienności.
No dobra, powiedz, Domuly to jest coś, co cały czas rozwija się. I dobrze, bo ten produkt rzeczywiście powinien się rozwijać, jeżeli ma zdobywać nowe rynki. A gdy myślisz o rozwoju, myślisz też o kredycie czasami? Bo wiesz, jesteśmy w Nicolaus Bank Café, więc pytam chociażby dlatego, że zawsze pamiętaj, możesz iść do lokalnego banku w Toruniu i wziąć kredyt, pogadać o tym, wiesz, jakie są warunki. Tu możesz się też spotkać z prezesem, wyobraź sobie, i naprawdę pogadasz o tym.
Michał Rygielski: Tak, doskonale sobie zdaję sobie sprawę. Tak, przychodzi mi to czasami do głowy, z racji tego, że mam kilka pomysłów na gdzieś jakiś dalszy rozwój, więc kto wie, kto wie.
Całość możesz obejrzeć i wysłuchać poniżej.
***
Radio Toruń to medium, które tworzą dziennikarze ototorun.pl. Redaktorem naczelnym stacji jest Tomasz Kaczyński. Radia Toruń można słuchać za pośrednictwem cyfrowych odbiorników DAB + oraz przez ototorun.pl - w wersji desktopowej oraz mobilnej lub przez Radio HOST - TUTAJ.
Redakcja Radia Toruń znajduje się w tym samym lokalu, co redakcja ototorun.pl, czyli w wieżowcu przy Szosie Chełmińskiej 26, a konkretnie na dziewiątym piętrze.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie