
Bydgoski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował o wyborze wykonawcy projektu rozbudowy drogi krajowej nr 10 w Lubiczu Dolnym i Górnym. Kontrakt z warszawskim biurem projektowym jest wart 1,5 mln zł.
Rusza projekt rozbudowy DK 10 w Lubiczu - poinformował bydgoski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Podpisaliśmy umowę na opracowanie projektu i nadzór nad jednym z najistotniejszych zadań na sieci realizowanych w sąsiedztwie Torunia na DK10, które służyć będzie rozładowaniu zatorów powstających w godzinach szczytu i poprawie bezpieczeństwa pieszych - powiedział Sebastian Borowiak, dyrektor GDDKiA Oddział w Bydgoszczy.
Kontrakt obejmuje przygotowanie dokumentacji projektowej i nadzór autorski nad rozbudową drogi krajowej nr 10 w Lubiczu. Tym zadaniem zajmie się biuro projektowe Schuessler - Plan Inżynierzy z Warszawy, które w przetargu złożyło ofertę opiewającą na kwotę 1,5 mln zł.
O rozpoczęciu przetargu na opracowanie koncepcji przebudowy tego odcinka „krajówki” pod Toruniem pisaliśmy TUTAJ. Wcześniej wielokrotnie zwracaliśmy uwagę na konieczność przeprowadzenia inwestycji - ze względu na ogromne korki w godzinach szczytu. Jak podaje GDDKiA, natężenie ruchu przekracza 24 tys. pojazdów na dobę, do tego dochodzi do „mieszania się ruchu tranzytowego z lokalnym”.
Przypomnijmy więc, warszawskie biuro musi opracować dokumentację na potrzeby rozbudowy DK10 w Lubiczu, która obejmuje newralgiczne skrzyżowanie tej drogi z ul. Dworcową. Jest ono zlokalizowane niedaleko węzła autostradowego A1 Lubicz, gdzie dwujezdniowy wylot z węzła przechodzi w jednojezdniowy.
Drugie skrzyżowanie objęte zadaniem to skrzyżowanie DK10 z ul. Nową i Lipnowską. Inwestycja ma doprowadzić do udrożnienia ruchu i zwiększenia bezpieczeństwa pieszych. Warto jednak podkreślić, że konkretne rozwiązania nie są jeszcze znane. Szczegółowe rozwiązania dotyczące formy przebudowy właśnie na etapie opracowania dokumentacji. Dlatego tak ważne jest, aby śledzić ten proces na bieżąco i analizować zaproponowane rozwiązania.
- Od wielu lat zabiegałem o rozwiązanie, które doprowadzi do rozładowania sytuacji komunikacyjnej we wschodniej części powiatu toruńskiego. W grudniu 2021 roku wraz z Wicestarostą Michałem Ramlauem i Posłem na Sejm Janem Krzysztofem Ardanowskim spotkaliśmy się z Ministrem Infrastruktury Andrzejem Adamczykiem, która podpisał plan inwestycyjny gwarantujący ministerialne finansowanie tej przebudowy - przypomniał w mediach społecznościowych Starosta Toruński Marek Olszewski.
Realizacja robót budowlanych nastąpi po zakończeniu prac projektowych. Rozpoczęcie prac w terenie planowane jest w 2024 r.
Autor: Arkadiusz Kobyliński
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Przeczytałeś właśnie artykuł na stronie www.ototorun.pl. To portal internetowy, który codziennie odwiedza kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Torunia i regionu. To doskonała witryna do wypromowania swojej marki czy firmy. Zaufało nam już wiele prestiżowych firm z naszego miasta. Jesteś zainteresowany reklamą? Napisz na e-mail: t.kaczynski@ototorun.pl lub zadzwoń - tel. 531 515 707.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Wszędzie pełno aut i tylko słychać warkot silników Masakra !!!
A co ze skrzyżowaniem Brzozówki-Glogowo DK10 ??? To tam już zaczyna wszystko stawać. Jak już grzebiecie to zróbcie też to skrzyżowanie i rzeczywiście może będzie mniej tych korków. Pozdrawiam
Redaktor debil uczy się ale ta mapa z google to za mało. Potrzeba rzutów, które pokażą zmianę. Debil rusz łepetyną.
Widzę tu patofrustrację intelektualną... Żeby nie przeczytać ze zrozumieniem artykułu, a następnie mieć o to pretensje do dziennikarza. I co jest najlepsze, jak się zwróci uwagę delikwentowi to jeszcze pewnie zacznie mnie wyzywać. Niech zgadnę, napisał to sfrustrowany starszy Pan z Lubicza, który ogląda tylko 1 telewizję i jest to tylko albo TVP albo tylko TVN, a każdego, kogo nie rozumie nazywa debilem...
Niech żyje redaktor....sto lat kamieniołomów za erudycje. Pozdrawiam dzbana
Super...troszke jeszcze poczekamy ale moze uda sie stworzyc takie rozwiązanie niwelujące korki. Fajnie byloby jakby wójtowie dogadali sie z koleją i zrobili przystanki kolejowe od Obrowa przez Brzozowke i Lubicz i uruchomilu kolej co 2 godziny do Torunia, wtedy sporo mieszkańców przerzuciłoby sie na dojazdy koleją.
Moment... Wójt chwali się, że minister wspólnie ze starostą załatwili przebudowę? Hahaha! Podobnie, jak wójt robił próbny przejazd ścieżką rowerową zbudowaną przez powiat. I podobnie, jak urzędnicy z Lubicza wizytowali budowę drogi, której nie budują. Jakaś komedia to jest. Czy pamiętacie te kawki na skrzyżowaniach przed wyborami?! Że nowa władza wszystko wybuduje, korki zlikwiduje. No i co? NIC!!!! NIc nie zrobili przez te 3 lata. Na 100% to co robi minister, żeby przebudować to miejsce to NIE JEST W ŻADNYM STOPNIU ZASŁUGA OBECNEGO WÓJTA. Ludzie - czas na zmiany, jak pisał w swojej ulotce NICewicz. Czas pogonić to towarzystwo.
Szkoda, że przebudowa 2 skrzyżowań nie wiele da, ponieważ wąskimi gardłami, które powodują korki poza tymi dwoma skrzyżowaniami są jeszcze: Zwężenie do jedynego pasa zjazdu z węzła autostradowego, Mostek w Lubiczu, który jak był remontowany kilka lat temu mógł zyskać po 2 pasy ruchu w obie strony, Wspomniane wcześniej światła w brzozowce gdzie i tak sie korkuje, a co dopiero bedzie po poprawianiu płynności ruchu na 2 ww skrzyżowaniach. Na obu skrzyżowania powinny również powstać kładki lub tunelowe przejścia dla pieszych jako bezpieczne sposoby pokonywania jezdni bez ciągłego zatrzymywania ruchu, zwłaszcza w godzinach porannych i popołudniowych kiedy dzieci idą i wracają ze szkół. Dobrym pomysłem na chociaż częściowe rozładowanie lokalnego ruchu jest poprawienie komunikacji publicznej w rejonie aż do Dobrzejewic, poprzez zwiększenie liczby i częstotliwości połączeń autobusowych. Propozycja podmiejskiego połączenia kolejowego również jest bardzo dobra, chociaż pewnie droższa w realizacji od puszczenia kilku kursów autobusów więcej. Dzięki takiemu rozwiązaniu "pozbywamy" sie kolejnej części samochodów. Czemu na odcinku do Grudziądza takie połączenie funkcjonuje od dawna a na podobnej odległości do Lipna nie można by utworzyć. Autobusy z kolei nie sa związane na stale z trasa torowiska i można je puścić przez mniejsze okoliczne miejscowości które są bardzo słabo skomunikowane i przez to wszyscy jeżdżą autami zwiększając natężenie ruchu. Zupełnie juz pomijam fakt, że ok 7 lat temu powstał projekt z dwoma możliwościami poprowadzenia drogi dwupasmowej czeterojezdniowej w kierunku Warszawy, który rozwiązałby problem na długiej lata uwzględniając nawet rosnące natężenie ruchu. Nie da sie ukryć, że problem jest bardziej złożony, ale na pewno nie rozwiąże go modernizacja dwóch skrzyżowań. Pozdrawiam.
^^ Jaskulski - jeśli to co piszesz, to prawda, to jest gigantyczny cyrk i śmiech na sali.
Wg szacunków marszałka przebudowa linii kolejowej Toruń Wschodni - Lipno to circa 400 mln PLN. Elektryfikacja, drugi tor, przebudowa / budowa przystanków. Do tego tabor. Surrealne.
To ja jeszcze proponuję wziąć pod lupę skrzyżowanie w Łysomicach. Węzeł kolejowy wymieniony ale pociągi jeszcze nie jeżdżą, a korki do Torunia, co będzie jak dodatkowo zamkną tory? A dużo ludzi wie o ile wcześniej potrafią je zamknąć (oby chociaż to się zmieniło poprzez innowację).
Kiedy remont bocznej ulicy sportowej w Lubiczu od złożenia wniosku mija 2 lata. Odpowiedź brak kasy
Mieszkania i domy w Lubiczu Górnym będą drozsze...