Reklama

Inwestorzy zachwyceni. Rewolucyjne rozwiązanie z Torunia podbija rynek

Arkadiusz Kobyliński
15/08/2023 08:30

Rekordowe 12 mln zł od prywatnych inwestorów pozyskała toruńska spółka Fresh Inset. Środki będą przeznaczone na rozwój autorskiej technologii przedłużania świeżości owoców, warzyw oraz kwiatów. To kolejny duży sukces firmy odniesiony w ostatnich miesiącach.

Rekordowe 12 mln zł od prywatnych inwestorów pozyskała toruńska spółka Fresh Inset. Środki będą przeznaczone na rozwój autorskiej technologii przedłużania świeżości owoców, warzyw oraz kwiatów. To kolejny duży sukces firmy odniesiony w ostatnich miesiącach. 

Fresh Inset S.A. to technologiczna spółka z Torunia, założona w 2017 roku przez naukowców z Synthex Technologies i rozwijana przez międzynarodowy zespół z Polski, USA, Brazylii, Argentyny i Peru. Spółka opracowała i opatentowała unikalną, autorską technologię przedłużania świeżości zerwanych owoców, warzyw i kwiatów nazywaną Vidre+.

Na czym polega to rewolucyjne rozwiązanie? Wykorzystuje ono substancję czynną przedłużającą świeżość, a jej rewolucyjność polega na tym, że aplikacja – np. w postaci naklejki, pozwala na uwalnianie substancji czynnej w kontrolowany i bezobsługowy sposób. Wystarczy naklejka na produkcie, opakowaniu lub skrzynce, by przedłużyć świeżość, zachować teksturę, jędrność, smak, wartości odżywcze oraz wygląd podczas przechowywania, transportu i ekspozycji w sklepie. Technologia, dostarcza wymierne korzyści na każdym etapie – od producenta i przewoźnika, którzy tracą mniej zbiorów w transporcie i sprzedają produkty najwyższej jakości, po sklepy i klientów końcowych, który otrzymują świeże, zdrowe produkty przez cały rok.

Owoce i warzywa z ochroną Fresh Inset są już sprzedawane w Argentynie, a na kolejnych kilkunastu rynkach trwają rejestracje produktu, w tym w krajach Ameryki Południowej, USA, Europy, Turcji, Afryki, Azji, i Australii. Technologia Vidre+ została stworzona przez naukowców z Torunia, natomiast nad jej rozwojem i komercjalizacją pracuje międzynarodowy zespół, który zbudował podwaliny pod ekspansję Spółki na 6 kontynentach, w krajach, które odpowiadają za 80% eksportu warzyw i owoców.

W Europie zrobiło się o Fresh Inset głośno po podpisaniu umowy z Janssen PMP, europejską spółką z koncernu Janssen Pharmaceutica NV należącą do Johnson and Johnson (NYSE: JNJ), tj. największej pod względem kapitalizacji firmy farmaceutycznej na świecie. Zgodnie z umową, Fresh Inset zagwarantowało Janssen PMP prawo do testowania technologii Vidre+w wybranych krajach.

- Spółka przyjęła strategię rozwoju, w ramach której w pierwszej kolejności buduje obecność w Ameryce Południowej i Północnej, oraz kolejno na głównych rynkach eksportowych Afryki. Obecnie poza Janssen, Fresh Inset prowadzi negocjacje umów z globalnymi podmiotami, w tym m.in. z liderami rynku post-harvest w LATAM, USA, Europie, Afryce i Azji – mówi dyrektor operacyjny Fresh Inset Krzysztof Czaplicki.

Nie ma wątpliwości, że wejście na nowe rynki i rozwijanie autorskiej koncepcji to kosztowna sprawa. Dlatego w kwietniu 2023 spółka rozpoczęła realizację pozyskania finansowania w ramach rundy B w wysokości 20 mln PLN, w podziale na dwie równe transze po 10 mln PLN – B1 i B2.

- Zdecydowaliśmy się zdemokratyzować rynek inwestycji VC i zaprosić do akcjonariatu tego czołowego polskiego projektu deep-tech’owego również inwestorów indywidualnych, dla których przygotowaliśmy dedykowaną emisję. Spółka pozyskała 12 mln PLN od kilkudziesięciu inwestorów, realizując jedną z największych rund inwestycyjnych w Polsce, przeznaczonych wyłącznie dla Business Angels” – mówi Michał Chabowski, członek zarządu Rubicon Partners, funduszu będącego inwestorem i koordynatorem wszystkich emisji w Spółce.

Zamknięta runda B1, skierowana do prywatnych inwestorów, ze względu na zainteresowanie emisją została zwiększona do 12 mln PLN, a i tak zakończyła się sporą nadsubskrypcją. Wraz z jej finalizacją Fresh Inset przystępuje do zaawansowanych rozmów z funduszami Venture Capital na temat realizacji rundy B2.

- Runda B1, uzupełniona o rundę B2 (kolejne 10 mln PLN w 2023/24), pozwoli osiągnąć Fresh Inset kamienie milowe istotnie podnoszące wartość Spółki. Jest to ważny krok przygotowujący ją do jednego z możliwych dalszych scenariuszy, tj. realizacji Rundy C z inwestorem zagranicznym, sprzedaży Spółki inwestorowi strategicznemu lub IPO na głównym parkiecie GPW - podsumowuje Chabowski.

Dobrym przykładem zwiększania potencjału technologii Vidre + jest zastosowanie niej w kolejnym, do tej pory nieobsługiwanym segmencie rynku. Chodzi o rynek kwiatów, i to zarówno doniczkowych (np. storczyki), jak i ciętych (gł. róże i goździki). Jak podają przedstawiciele spółki ten ruch okazał się dużym sukcesem.

 Rozwiązanie Vidre+ jest już sprzedawane producentom kwiatów z Ekwadoru, a w perspektywie kilku miesięcy będzie dostępne w Kenii i na kolejnych rynkach producentów kwiatów. Pierwsze zamówienie, jakie spółka zrealizowała do Ekwadoru, obejmowało naklejki pozwalające ochronić 25 milionów róż, z których wszystkie trafią do odbiorców w USA i EU.

Równolegle Fresh Inset realizuje testy wdrożeniowe. W tym zakresie współpracuje z największymi na świecie lotniczymi przewoźnikami kwiatów oraz czołowymi plantatorami z TOP-6 krajów eksportujących kwiaty cięte. Są to Holandia, Kenia, Etiopia, Ekwador, Kolumbia oraz Belgia, które odpowiadają łącznie za 88% światowego obrotu.

- Kwiaty to dla nas bardzo ciekawy i perspektywiczny rynek. Całkowita wartość eksportu róż z Ekwadoru to obecnie ponad 6 mld USD. Także Kolumbia jest bardzo silnym rynkiem - 90% kwiatów z tego rynku trafia na eksport, głównie do USA - mówi Andrzej Wolan, CEO Fresh Inset. - Obecnie oprócz rejestracji Vidre+TM na kwiaty na kolejnych rynkach, prowadzimy także testy, zarówno w transporcie powietrznym, jak i morskim. Ich wyniki są fantastyczne, dlatego mamy nadzieję, że po rejestracji w USA, której spodziewamy się w połowie 2024 roku, mocno zaistniejemy na rynku kwiatów ciętych i roślin doniczkowych – dodaje Wolan.

Autor: Arkadiusz Kobyliński

Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.

Przeczytałeś właśnie artykuł na stronie www.ototorun.pl. To portal internetowy, który codziennie odwiedza kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Torunia i regionu. To doskonała witryna do wypromowania swojej marki czy firmy. Zaufało nam już wiele prestiżowych firm z naszego miasta. Jesteś zainteresowany reklamą? Napisz na e-mail: t.kaczynski@ototorun.pl

Aplikacja ototorun.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Oi - niezalogowany 2023-08-15 18:06:10

    Gdzie ci Polacy https://freshinset.com/

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • różowy słonik - niezalogowany 2023-08-17 10:31:03

    W d*** czytałeś tą stronę czy .com cię odstraszyło?

    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo otoTorun.pl




Reklama
Wróć do