
Urząd Miasta Torunia rozpoczął przygotowania do budowy trzeciego mostu drogowego. 27 czerwca ogłoszono przetarg na opracowanie studium techniczno – ekonomiczno – środowiskowego oraz koncepcji przeprawy.
Prawie dziesięć lat temu w Toruniu pojawił się most drogowy im. Elżbiety Zawackiej. W zeszłym roku zakończyły się prace modernizacyjne na moście im. Józefa Piłsudskiego. Tymczasem urzędnicy już myślą o budowie trzeciej przeprawy.
W tym tygodniu Miasto wystartowało z przetargiem na opracowanie studium techniczno – ekonomiczno – środowiskowego oraz koncepcji mostu przez Wisłę wraz z układem drogowym budowy Zachodniej Przeprawy Mostowej w Toruniu.
Nasza redakcja dotarła do dokumentacji. W ogłoszeniu o zamówieniu czytamy, że „przedmiot zamówienia obejmuje prace przygotowawcze, opracowanie studium techniczno – ekonomiczno – środowiskowego, koncepcji mostu przez Wisłę wraz z układem drogowym, studium wykonalności inwestycji oraz materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia i uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach”. Wartość zadania to 1,4 mln złotych. Miasto czeka na oferty do 21 sierpnia.
„Zachodnia Przeprawa Mostowa w Toruniu”, czyli po prostu trzeci toruński most ma przeciąć Wisłę na wysokości ul. Szosa Okrężna i węzła Nieszawka. Pomysł i plany więc już są, ale czy Toruń znajdzie finansowanie dla tej inwestycji?
Przypomnijmy, że koszt wybudowania przeprawy im. Elżbiety Zawackiej wyniósł ponad 650 mln zł. Nie ulega wątpliwości, że aktualnie Urzędu nie stać na takie przedsięwzięcie. W związku z tym niezbędna będzie pomoc państwa. Na dziś stosunki na linii Toruń – Warszawa są dosyć ciepłe, ale przed nami wybory parlamentarne i samorządowe, które mogą sporo zmienić.
Autor: Filip Sobczak
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.
Przeczytałeś właśnie artykuł na stronie www.ototorun.pl. To portal internetowy, który codziennie odwiedza kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Torunia i regionu. To doskonała witryna do wypromowania swojej marki czy firmy. Zaufało nam już wiele prestiżowych firm z naszego miasta. Jesteś zainteresowany reklamą? Napisz na e-mail: t.kaczynski@ototorun.pl.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
10 lat za późno na rozpoczynanie takich prac bo jeśli nawet pójdzie to sprawnie to most powstanie najszybciej za kolejne 10 lat (optymistycznie). Przez okres od oddania mostu "Nowego" nic nie robiono w magistracie a mieszkańcy trąbili że już trzeba szykować dokumentację. Teraz się wzięli a dlaczego? Bo WYBORY się zbliżają.
Za wszystkim stoją pieniądze. Z polityką PiS-u nie ma szans, bo tu lepiej dotować kościół niż samorząd województwa...
Powinien być wysoki, nad miastem , żeby Amber One połączyć z JAR-em.
chyba ktoś zapomniał o "wpięciu się" w układ drogowy na Podgórzu, np. na wysokości ul. Andersa. Jesli tego nie będzie to mieszkańcy Podgórza i tak pojadą przez most Piłsudskiego.
I niby gdzie miałby być? Prosto w Park na Bydgoskim. Tu nie ma wyjścia jak zrobić przysługę Nieszawce i połączyć z Okrężną , jedynie tak. Z resztą są już plany dawno, nawet rezerwa terenu była w UG Nieszawka
Zrobi się przegięcie mostowe, jak przy projekcie ostatniego mostu.
No i słusznie, mieszkańcy Podgórza mostem Piłsudskiego, a reszta pozostałymi dwoma.
gdzie kupić działkę, żeby odszkodowanie za wywłaszczenie dostać ?
Jak przejdzie ustawa o wywlaszczeniach to nie dostaniesz nic jedynie kopa na szybkie opuszczenie swojego terenu.
Most zostal zaplanowany ponad 90 lat temu. Mam w domu mapy z lat 30tych na ktorych jest zaznczony ten most wraz z dojazdami. Moze wystapie w przetargu.
Pieniądze na budowę camerimage przesunąć na budowę mostu. A camerimage niech sb Zaleś ze swoich buduje
i po co kolejny most? może se wymyśli jeszcze tramwaj po nim puścić
Matoly na wschodniej z tym rondem zrobić trzeba porządek żenada jaki most głąby
A jak się mają do tej budowy plany redukcji samochodów prywatnych w Unii Europejskiej. Przecież rząd PiS zgodził się na zakaz sprzedaży samochodów spalinowych już od 2035 roku. Chodzi przecież o środowisko naturalne. Więc po co ten most potrzebny ?
bo będą sprzedawać elektryki? bo te wyprodukowane do tego roku spaliny będą dalej po tym roku jeździć?
"Ludzie"litość bierze czytając większość komentarzy.Można krytykować,bądź podsunąć jakiś pomysł,ale z głową.Sam kiedyś (ponad 20lat temu)wymyśliłem sobie przebudowę mostu kolejowego dla osobówek z zachowaniem toru kolejowego.Chodziło o dobudowanie jezdni z obu stron(tak jak dobudowano ścieżkę na Piłsudskiego)plus zatoczki(awaryjne)może to utopia"Ale".Jurek-Zenek.
Kasa potrzebna na budowę gmachu dla pana Żydowicza, kasa pusta jak bęben a gdzie tu budowa mostu.
A co z mostem w Lubiczu. Znowu wielkie nic
Bo to portal o Toruniu a Lubicz to wioska przy Toruniu
Juz raz obiecywał most w poprzednich wyborach, ale dziś buduje Hollywood w mieście powiatowym...
Pierw buduje się mosty potem drogi tuneleA na koncu stawia się nieruchomości tak buduje się w Ameryce A w naszym kraju wszystko odwrotnie więc kosztuje na to bardzo dużo więcej
TEN KOSZT BUDOWY POWINIEN ZFINANSOWAC BIZMESMEN OD GEOMETRII TORUŃSKI EJ. A TO BYŁABY WIELKĄ PAMIĄTKA DLA POLSKI
Most to arteria krwiobiegu rozwoju ekonomicznego miasta. Miasta tego typu jak Toruń rozwijają się wzdłuż Wisły, co sprawia, że są bardzo kosztowne w swym rozwoju, bowiem co parę kilometrów trzeba rozwijające się lewo- i prawobrzeżne dzielnice spinać mostami; Wisła jest nie tylko najdłuższą, ale również najszerszą rzeką w Polsce- a to oznacza budowę najdłuższych mostów - co jest wielce kosztochłonne; średni koszt to od 600 do 800 milionów złotych. W Toruń trzeba inwestować i budować mosty - nie "dla pana starosty" ale dla przyszłych pokoleń! To dalekowzroczna polityka! Tak trzymać!