
To już pewne – kolejny most drogowy zostanie wybudowany w Toruniu. Miasto ogłosiło właśnie projektanta nowej przeprawy. W przetargu wybrano firmę Sweco Polska, która wyceniła swoje usługi na 3 mln zł.
Trzeci most drogowy powstanie w Toruniu. Zachodnia trasa mostowa, bo tak oficjalnie nazywa się ta inwestycja, będzie drogą jednojezdniową z dwoma węzłami łączącymi Szosę Okrężną z drogą wojewódzką nr 273 w Małej Nieszawce oraz drogą krajową nr 15.
Na dziś nie wiemy, ile dokładnie będzie kosztować nowa przeprawa. Urzędnicy informują jedynie, że konstrukcja będzie zdecydowanie bardziej oszczędna niż most im. Elżbiety Zawackiej, który pochłonął 650 mln zł.
– Jest to inwestycja przyszłości, ale bardzo potrzebna. Miasto chce się już do niej przygotować – zabezpieczyć dokumentacyjnie i w momencie kiedy będą środki, przystąpić do realizacji - wyjaśnia Ireneusz Makowski, dyrektor MZD w Toruniu.
Tymczasem Miasto wykonało pierwszy ważny krok dla tej inwestycji. Właśnie wybrano projektanta nowej przeprawy. Najkorzystniejszą ofertę przedstawiła firma Sweco Polska, która wyceniła swoje usługi na 2,98 mln zł. Na opracowanie dokumentacji będzie miała 21 miesięcy od podpisania umowy.
Projektant powinien przygotować dwa warianty architektoniczne konstrukcji. Dzięki wizualizacjom dowiemy się, ile będzie kosztować i jak będzie wyglądać trzeci most drogowy w Toruniu.
Przypomnijmy, że most drogowy im. Elżbiety Zawackiej został otwarty w Toruniu w grudniu 2013 roku. Z kolei w minionym roku zakończyły się prace modernizacyjne na moście im. Józefa Piłsudskiego. Trzeci most ma domknąć układ mostowy Torunia.
Autor: Filip Sobczak
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.
Przeczytałeś właśnie artykuł na stronie www.ototorun.pl. To portal internetowy, który codziennie odwiedza kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Torunia i regionu. To doskonała witryna do wypromowania swojej marki czy firmy. Zaufało nam już wiele prestiżowych firm z naszego miasta. Jesteś zainteresowany reklamą? Napisz na e-mail: t.kaczynski@ototorun.pl.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Czy będzie jeździł tak tramwaj na lewobrzeże, będą po 2 pasy ruchu i chodnik że ścieżką rowerową ? W innym wypadku to strata kasy i późniejsze myślenie jak poradzić sobie z korkami.
Niestety Podgórz to nie JAR????A mam pytanie:co oznacza skrót JAR???Bo z tego co wiem to miały być usuwane rosyjskie nazwy i podmioty związane z komuna
Jar - Jednostka Armii Radzieckiej.
Skomunikuje JAR z A1 i CPK.
Jar wrzosy i to leśne i to wiec można interpretować inaczej. Swoją droga już dawno powinno się zmienić jedna z głównych ulic zwana Gagarina. No na Hermaszewskiego
Hermaszewski też kryształowy nie był. Przecież to były członek Wojskowej Rady Ocalenia Narodowego, która to w 1981 roku wprowadzała stan wojenny w Polsce.
Przestańcie się czepiać nazwy. Jat to także – forma ukształtowania terenu w postaci wydłużonego zagłębienia o wąskim dnie i stromych zboczach. Jar jest rodzajem doliny rzecznej. Może nie pasuje do tego miejsca ale jest to teren także zalesiony, a Jar się z tym kojarzy.
Kojarzy... ale nie frakcji rządzącej obecnie. Im wszystko kojarzy się z komuną i rosyjskimi wpływami. I to oni maja największy problem z nazwą Jar. Nie potrafią niestety odróżnić nazwy Jar od JAR. Nie potrafią albo po prostu nie chcą. Bo wolą narzucić swoją ideologię licząc, że naród jest ciemny i pójdzie za nimi. I największą hipokryzją jest nadawanie nazwy Osiedle Wolności, zabierając jednocześnie mieszkańcom wolność w wyborze nazwy osiedla.
– forma ukształtowania terenu w postaci wydłużonego zagłębienia o wąskim dnie i stromych zboczach. Jar jest rodzajem doliny rzecznej. Powstaje w wyniku erozyjnego działania wody
Wszystko można wytłumaczyć na siłę, ale fakt jest taki, że to teren po Jednostce Armii Radzieckiej i ta nazwa została. Przypisywanie tej nazwie innego znaczenia nie zmieni faktu, który jest, jaki jest.
Tylko nazwa osiedla zapisywana jest jako "Jar" a nie "JAR". I to nie jest doszukiwanie się czy dorabianie ideologii do nazwy. Jar nigdy nie będzie żadnym skrótem nazwy - JAR może być (choć też nie musi).
Most jednojezdniowy... pomysł niezwykle idiotyczny przy napływie aut. Rządzący myślą o następcach, bo będą główkować jak rozbudować ten bubel
Faktycznie, ten milon elektrycznych aut Pinokia zatka most jedno jezdniowy na bank.
ludzie to dziwni sa. most na zachodzie, przy bydgoskim/bielanach/gagarina a pieprza swoje o jarze. ale to trzeba miec potezne kompleksy i nic w zyciu nie osiagnac.
Taki nasz sport narodowy (obok oczywiście piłki nożnej) największe sukcesy odnosimy na polu narzekania na wszystko i wszystkich. Każdy z osobna to największy ekspert w każdej dziedzinie - taki "nie znam się ale się wypowiem". Tylko najlepiej anonimowo, w Internecie aby przypadkiem nikt się nie dowiedział kim jest (bo w końcu nie o sławę tu chodzi). A kompleksy?? Jakie kompleksy, taki ekspert nie ma żadnych kompleksów, on jedynie dba o to aby inni czuli się gorsi od niego. I prawda jest taka, że w mieście, gdzie każdy gada na każdego dobrze nigdy nie będzie. Nie patrzą globalnie na miasto, a jedynie walczą o swoje podwórko. Jak każdy będzie grabić w swoją stronę to ostatecznie nikt korzyści nie osiągnie.
Bo to taj przy okazji można wyrzucić swoje zale do innych spraw. Pozwól tu bynajmniej na swobodę wypowiedzi,bo już co raz to mniej jest takich miejsc gdzie można z siebie wyrzucić żale.
Ooo, włodarze się obudzili i przystępują do zaplanowania dokumentacji pod przyszły most.Ciekawe dlaczego teraz? A, już wiem bo wybory za pasem...A 10 lat od kiedy powstał most gen.Zawackiej przespali i teraz nagle się obudzili - przypadek? Nie sądzę...
Za chwilę zapewne będzie uroczyste wystąpienie premiera Mateusza z hucznym obwieszczeniem, że dotacje dostanie Tadeusz ojciec... na ten most oczywiście. W końcu to jego niedalekie okolice będą. Może jakieś nowe geo wody ciepłe nam znajdzie albo co lepsze usprawni dojazd do nowej medyczno-chrześcijańskiej uczelni.
Dziwi mnie to dlaczego most po jednym pasie ruchu? No ale ok, ale czy budując most może można pomyśleć o przeprawie tramwajowej? Dlaczego miasto nie słucha mieszkańców?
Po co ta krytyka? Most odciąży tranzyt, mniej ciężarówek, mniej aut w centrum i na starym moście. Umiecie tylko narzekać. Szybka choćby jednojezdniowa przeprawa daje wiele.
Most dwujezdniowy to poroniony pomysł. Kto i z jakiej racji podejmuje takie idiotyczne decyzje. Proszę ujawnić tego pomysłodawcę. Trzeba go wymienić na inny egzemplarz
Po co jednojezdniowy. Zaoszczędzimy więcej budując most z jednym pasem na którym ruch odbywałby się wahadłowo. Przecież wszyscy wiedzą, że mosty buduje się maksymalnie na 3-5 lat, a nasilenie ruchu z każdym rokiem maleje. Szanowni państwo włodarze miasta. Co się z wami dzieje, jakimi drogami i mostami biegają wasze myśli. Obudźcie się. Zapytam tylko jeszcze , a gdzie obwodnica, ba gdzie średnicówka, co że zdewastowanym wizualnie przez pawilony bulwarem, etc.
Zapytaj rozmodloną szarańczę polskojęzycznych ruskich złodziei z pisu, blokujących pieniądze UE na te inwestycje.
akurat ruch z roku na rok jak najbardziej będzie maleć, bo społeczeństwo wymiera i Toruń nigdy nie będzie miastem z 0,5mln ludności (ani nawet 250tys.)
Tylko nie zapomnieć o koniecznym jednojezdniowym tunelu pod torami tramwajowymi i dwujezdniową Bydgoską przy Plazie prosto z mostu w Okrężną (jak na Wschodniej).
Most będzie identyczny jak połowa mostu A1 w Czerniewicach
Projekt trzeciego mostu z takimi założeniami to bardzo dobry pomysł i liczę na szybką jego realizację. Nasze miasto zasługuje na zrównoważony rozwój, a ten obecnie od lat jest zaburzony. Mając 3 drogowe mosty i dogodny dostęp do każdego z nich zniweluje wiele problemów i odkorkuje most Piłsudskiego dzięki czemu dojazd do miasta nie będzie okupowany potrzebą zerkania na zegarek czy aby natrafimy na godziny szczytu. Dla niedowiarków dodam, że jednojezdniowy przejazd to jeszcze nie dramat w końcu nie podano ile pasów ruchu będzie w obu kierunkach. Byłoby miło jakby były po dwa pasy w obu kierunkach z rezerwowym pasem na środku dla karetek, ale możliwe, że taki pas to myślenie wyłącznie życzeniowe, ale kto wie? Może się uda. Lokalizacja jest w punkt i nie ma się tu czego czepiać. Oby tylko nie było obsówek związanych z pozyskaniem gruntów. Projektowi życzę jak najszybszej i bezproblemowej realizacji.