Za kilka lat na drogowej mapie Torunia pojawi się kolejna ulica - Nowy Przelot. Swój wkład w budowę jezdni mogą mieć również deweloperzy.
Aktualnie wykonawca modernizacji ulicy Olsztyńskiej - konsorcjum firm Balzola Polska i Lantania S.A. - pracuje nad przeprojektowaniem istniejącej dokumentacji. Właściwe prace budowlane rozpoczną się wiosną 2026 roku.
W projekcie przewidziano budowę ronda u zbiegu ulic Olsztyńskiej, Ceramicznej i planowanej Nowy Przelot, która ma umożliwić m.in. dojazd do planowanych w rejonie ulicy Działowej osiedli mieszkaniowych. Dodatkowo Nowy Przelot połączy strefę inwestycyjną Toruń Wschód z drogą krajową nr 15.
Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego droga będzie wiodła od przyszłego ronda w kierunku ulicy Przelot, z którą ma się krzyżować. Dalej Nowy Przelot zostanie poprowadzony w stronę linii kolejowej, wzdłuż której dojdzie do ulicy Odległej.
Obecnie trwają prace związane ze szczegółowym planowaniem nowej ulicy. Projekt ma być gotowy w przyszłym roku, a prace budowlane rozpoczną się w 2027 roku. Co istotne, miasto chciałoby włączyć w finansowanie inwestycji deweloperów.
- Ulica Nowy Przelot jest w tej chwili w projektowaniu, z terminem realizacji w przyszłym roku. Prace chcemy rozpocząć w 2027 roku. To inwestycja, do której chcielibyśmy zachęcić deweloperów, którzy będą tam budowali mieszkania. Chcemy im zaproponować współfinansowanie - powiedział Ireneusz Makowski, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu.
Najważniejszą zmianą w układzie drogowym na wschodzie Torunia jest modernizacja ulicy Olsztyńskiej. Wylotówka w nowym wydaniu ma być gotowa do lutego 2028 roku. Przebudowa obejmie odcinek od ulicy Czekoladowej do granicy miasta - łącznie 1914 metrów.
Po modernizacji trasa będzie miała po dwa pasy ruchu o szerokości 7 metrów w każdą stronę, z szerokimi poboczami i pasami rozdziału ruchu. Przy jezdni znajdą się chodniki (o szerokości od 1,5 do 2,5 m) oraz ścieżki rowerowe (od 2 do 2,5 m). Ze względu na bliskość zabudowań przewidziano montaż ekranów akustycznych. Projektowana prędkość pojazdów po modernizacji wyniesie 60 km/h, a klasa drogi to GP 2/2.
Sporym wyzwaniem będzie budowa wiaduktu nad torami kolejowymi w pobliżu ulicy Ciechanowskiej. Estakada lub tunel to jedyne rozwiązania, na które zgodziła się spółka PKP PLK. Estakada ma mieć 205 metrów długości. Na wiadukcie znajdą się po dwa pasy w każdą stronę oraz ścieżka rowerowa. Konstrukcja będzie miała dziewięć przęseł o wysokości od 18 do 30 metrów.
Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ.
Autor: Bartosz Fryckowski
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.