Reklama

W Dworze Artusa w Toruniu odbyła się debata pt. Biznes w kulturze

Materiał partnera
19/08/2023 05:50

Jak połączyć potencjał biznesu i kultury? Dlaczego współpraca w tych obszarach może dawać pozytywne efekty? Nad tymi tematami zastanawiali się uczestnicy debaty Biznes w Kulturze, która odbyła się w toruńskim Dworze Artusa

To nie jest gra o sumie zerowej. Kiedy jeden zyskuje, inny musi stracić. To raczej przykład efektu synergii, kiedy współpraca prowadzi do uzyskania takich rezultatów, których strony nie byłyby w stanie osiągnąć, działając osobno.  Tak można podsumować wnioski z debaty Biznes w kulturze, czyli wydarzenia zorganizowanego w saloniku Dworu Artusa w ramach tegorocznego Artus Festival – nowe otwarcie. W dyskusji uczestniczyli:

- Monika Wiśniewska – dyrektorka Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy, dr nauk fizycznych,

- Joanna Górska, Rafał Góralski – duet artystów Galerii Rusz, tworzący artystyczne bilbordy z Torunia,

- Irmina Marcinkiewicz – humanistka i psycholożka, zawodowo między nauką a biznesem, wykładowczyni, partnerka nowego kierunku Gospodarka Cyfrowa na UMK, właścicielka MSU Publishing, agencji marketingowej, zajmującej się komunikacją dla światowych marek,

- Tomasz Laskowski – założyciel i prezes Inside Park SA.

Dyskusję moderowała Monika Dejnecka, specjalistka do spraw promocji w Dworze Artusa, dr nauk humanistycznych. Prowadząca poprosiła najpierw gości o określenie, do którego z trzech obszarów należą. Monika Wiśniewska uznała, że reprezentuje kulturę i naukę, a artyści z Galerii Rusz – kulturę. Irmina Marcinkiewicz, z racji swojego doświadczenia, zdecydowała, że będzie się wypowiadać jako reprezentantka biznesu i kultury, a prezes Laskowski był przedstawicielem biznesu.

Uczestnicy debaty podejmowali ważne i często trudne tematy. Rozmawiali o odmiennych oczekiwaniach sfer kultury i nauki oraz biznesu, o trudnościach z komunikacją, o tym, że niektóre akcje są mało efektywne i rozczarowujące. Podawano przykłady takich działań i przedmiotowego traktowania kultury przez biznes i na odwrót.

W drugiej części debaty uczestnicy skupili się na pozytywach i dobrych praktykach. Dyrektor Wiśniewska mówiła o konieczności edukowania społeczeństwa i odbiorców kultury, przedstawiciele Galerii Rusz opowiadali o swojej współpracy z firmą AMS, posiadającą bilbordy w całej Polsce, a p. Marcinkiewicz podkreślała wagę dobrych relacji i jasnej komunikacji.

Tomasz Laskowski opowiedział natomiast o konkursie na mural, który będzie zdobił korytarz wiodący na patio kamienicy przy ul. Mickiewicza 124 w Toruniu. Inside Park tworzy w tym miejscu prywatny akademik. Spółka zaprosiła do współpracy artystów z Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, muralistę Andrzeja Poprostu, Centrum Kultury Dwór Artusa oraz Wojewódzki Ośrodek Animacji Kultury w Toruniu. Na konkurs wpłynęło 60 znakomitych prac, spośród których jury pod przewodnictwem prof. Joanny Kucharzewskiej, dziekan WSP UMK, wyłoniło 4 zwycięskie projekty. Szef Inside Parku mówił, że to przedsięwzięcie przyniosło wymierne efekty finansowe dla firmy. Oprócz wielotysięcznego ekwiwalentu reklamowego konkurs zwiększył zainteresowanie inwestorów tą inwestycją.

– Byliśmy zgodni – podsumowuje prezes Inside Park. – Ustaliliśmy, że to normalne, że dla biznesu współpraca z artystami i naukowcami ma być wymierna finansowo, a jednocześnie my, przedstawiciele biznesu, powinniśmy ufać partnerom w kwestii tego, jak i na co chcą przeznaczyć nasze fundusze.

Co ciekawe rozmówcy zdecydowali o kontynuowaniu spotkań. Tomasz Laskowski zaprosił wszystkich do siedziby Inside Parku na kolejną dyskusję. Odbędzie się ona 24 sierpnia, w szerszym gronie – poszerzonym o przedstawicieli Wojewódzkiego Ośrodka Animacji Kultury i artystę malarza Edgara J. Pilla.

Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.

Przeczytałeś właśnie artykuł na stronie www.ototorun.pl. To portal internetowy, który codziennie odwiedza kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Torunia i regionu. To doskonała witryna do wypromowania swojej marki czy firmy. Zaufało nam już wiele prestiżowych firm z naszego miasta. Jesteś zainteresowany reklamą? Napisz na e-mail: t.kaczynski@ototorun.pl

Aplikacja ototorun.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Reklama

Wideo otoTorun.pl




Reklama
Wróć do