
W naszym mieście funkcjonuje blisko 50 linii komunikacji miejskiej. Są wśród nich takie, które wyraźnie wybijają się pod względem długości oraz czasu pokonywania trasy.
Większość tras pojazdy Miejskiego Zakładu Komunikacji pokonują w czasie do 40 minut. Są jednak takie, których przejazd w jedną stronę trwa blisko godzinę. Tak jest m.in. w przypadku rekordowej linii mierzącej ponad 20 kilometrów.
Najdłuższa linia autobusowa w Toruniu to 44. Trasę rozpoczyna na pętli Poznańska i kończy Nad Strugą, lecz niektóre kursy są skrócone do Wapiennej. Obecnie uwzględniając objazd związany z zamknięciem części ulicy Poznańskiej, linia 44 pokonuje 25 km. Zgodnie z rozkładem jazdy zajmuje to 52 minuty.
Autobusy tej linii jadą m.in. Poznańską, Podgórską, Łódzką, Mostem im. Gen. Elżbiety Zawackiej, Szosą Lubicką, Łyskowskiego, Dziewulskiego, Ligi Polskiej i Olsztyńską. Bez objazdu trasa Nad Strugą-Poznańska wynosi 20,9 km, a Poznańska-Nad Strugą 21,7 km.
Gdy zakończy się remont i zniesiony zostanie objazd na trasie 44, to najdłuższą linią w naszym mieście będzie 29. Połączenie z Kolankowskiego do Szubińskiej w wariancie przez przystanek Okólna wynosi 23,2 km. Według rozkładu autobusy pokonują ten całość w 57 minut.
Najdłuższymi liniami podmiejsko-miejskimi są 122 i 115, których trasy mierzą blisko 24 km. Pierwsza kursuje na trasie Obrowo-Rubinkowo P&R. Autobusy z podtoruńskiej gminy na największe blokowisko w naszym mieście mają do pokonania 24 km. Zgodnie z rozkładem zajmuje to 40 minut. Druga w dłuższym wariancie łączy Krobię z Placem Św. Katarzyny, na pokonanie tej trasy autobusy zgodnie z rozkładem potrzebują 46 minut.
A jak statystyki wyglądają w przypadku tramwajów? Tu prym wiedzie linia numer 6, która kursuje na trasie Olimpijska P&R-Heweliusza. Najdłuższy kurs tramwajowy to 13,75 km, a według rozkładu skład pokonuje trasę w 38 minut.
Co ciekawe, MZK posiada w swoim taborze 64 tramwaje i 150 autobusów. W naszym mieście działa 28 linii autobusowych dziennych, 7 linii tramwajowych, 7 linii autobusowych podmiejsko-miejskich oraz 5 linii autobusowych nocnych.
Autor: Bartosz Fryckowski
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.
Przeczytałeś właśnie artykuł na stronie www.ototorun.pl. To portal internetowy, który codziennie odwiedza kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Torunia i regionu. To doskonała witryna do wypromowania swojej marki czy firmy. Zaufało nam już wiele prestiżowych firm z naszego miasta. Jesteś zainteresowany reklamą? Napisz na e-mail: t.kaczynski@ototorun.pl.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Linie podmiejskie - rozumiem. Tramwaje po paręnaście km - w mieście wielkości Torunia to zupełnie możliwe. Ale te objazdowe 44 i 29 to patologia. Kto ma czas tym jeździć?! A pamiętam jak dawno temu 29 to była fajna bezpośrednia linia ze Skarpy na Poznańską, wcale długo nie jechała. Dlatego ludzie nie chcą korzystać z MZK...
Panie Prezydencie z Wrzosów do Portu Drzewnego do Ojca Tadeusza bezpośredni autobus by nam pasował bynajmniej w Niedziele.
Do ojca to idź babo pieszo. Najlepiej na kolanach. I w zębach zanieś mu swoją emeryturę.
Ty stara raszplo, do tego złodzieja to powinnaś się czołgać.
Kiedy będzie autobus do Ciechocinka czas najwyzszy
Najpierw niech będzie tabor i kierowcy do obsługi linii przede wszystkim miejskich, a potem tworzenie linii jeżdżących po wsiach. Póki co arriva jeździ do Ciechocinka
Kiedy będzie autobus do Ciechocinka czas najwyzszy
28 linii dziennych do tego 7 plus 5 to razem 40 . Dlaczego pan "dziennikarz" pisze o "prawie 50 liniach "? Liczenie do 100 to chyba umiejętności z drugiej klasy podstawówki..
Bo 40 to prawie 50 ;)
Toć dobrze liczy. Ja tam widzę 28+7+7+5 co daje 47 to blisko 50. Tu Wiesławie trzeba opanować sztukę czytania ze zrozumieniem i liczenia co tobie chyba jest obce
Witam! Ja do pracy na 6.00 rano jadę autobusem 44 o 4.51 ,jest to pierwszy autobus z ul.Poznańskiej .W pracy jestem o 5.55,na portierni.Przydałby się odjazd choćby o 10 minut wcześniej ,aby spokojnie dojść.
A mnie się marzy, żeby autobusy zaczęły jeździć zgodnie z rozkładami jadę co dzień rano do pracy i autobus ma za każdym razie spóźnienie około 4 minut....a to, jeśli trzeba się przesiąść na inny, czasem ma ogromnie znaczenie!!!!....to na początek.... Niestety lewobrzeże nadal traktowane jest jak dzielnica drugiej kategorii....młode osiedle takie jak Jar, jest lepiej skomunikowane z pozostałymi dzielnicami Torunia....pomijam już fakt, ze w godzinach szczytu czasem jest problem, żeby w ogóle wsiąść do autobusu, który jedzie na lewobrzeże.... Wstyd Włodarze, wstyd..
A co z linia nr 131 rysując trasę w google pokazuje mi 26 km , dziwne że jej nie uwzględniono
A może by tak ktoś pomyślał o dodatkowym kursie 44 w godzinach między 7 a 8. Młodzież jadąca do szkoły(kierunek Rubinkowo) na godz. 8 nie mieści się w autobusie a często nawet nie jest w stanie do niego wsiąść???? ze względu na przepełnienie pasażerami. Z tego co wiem sprawa była już zgłaszana do MZK więc może ktoś w końcu zareaguje????.
Po co piszecie tu te komentarze… nikt ich nie czyta LOL myślicie że coś zmienicie, a to tylko artykulik w portaliku
Brawo brawo dla ukladajacego trasy mzk autobusow, nie ma doswiadczenia i znajomosci topografii moasta, nie zna zagdadnien komunikacyjnych i transportowych, duplowanie tras i h dziekuje
Teraz w zimę powinien jeździć autobus do Zakopanego a w lato MZK powinna jeździć do Władysławowa na plażę –za cenę jednego biletu oczywiście emeryci oraz Ukraińcy za darmo.