
Polsko-hiszpańskie konsorcjum firm Balzola Polska Sp. z o.o. oraz Construcciones y Promociones Balzola S.A. wygrało przetarg i będzie wykonawcą przebudowy infrastruktury drogowej i tramwajowej na placu Rapackiego i w okolicach.
W tym tygodniu toruński magistrat zaprezentował projekt „Przebudowa układu torowo-drogowego w ul. Wały gen. Sikorskiego i al. Jana Pawła II wraz z budową pasa tramwajowo-autobusowego w Toruniu – BiT-City II”. Pierwsze roboty budowlane wystartują już za kilka tygodni. Na początek zostaną przebudowane ul. Wały gen. Sikorskiego oraz Chopina. Potem prace przeniosą się na al. św. Jana Pawła II. Ostatnim etapem robót będzie przebudowa pl. Niepodległości, której realizację zaplanowano w terminie od stycznia do lipca 2020 r.
Na placu Rapackiego oraz w okolicach zostaną przebudowane istniejące torowiska tramwajowe - wzdłuż ulic: Chopina, al. św. Jana Pawła II, Wały gen. Sikorskiego oraz Kraszewskiego i Czerwona Droga. Ponadto pojawi się nowy odcinek torowiska, który połączy plac Artylerii Polskiej i pl. Niepodległości. W al. św. Jana Pawła II powstanie nowoczesny węzeł przesiadkowy, z którego będą korzystać pasażerowie autobusów oraz tramwajów. Przeprowadzona zostanie również kompleksowa przebudowa układu drogowego w obrębie przebudowywanych torowisk. Całkowita długość nowych lub zmodernizowanych linii tramwajowych wyniesie 1,25 km, przebudowanych dróg dla rowerów – 1 km oraz 0,55 km wyznaczonych bus pasów.
Oczywiście prace będą wiązały się z okresowymi utrudnieniami w ruchu drogowym, o których na bieżąco będą informowali urzędnicy oraz lokalne media. Tak jak wcześniej pisaliśmy, prace mają ruszyć już za kilka tygodni - w kwietniu, natomiast zakończą się w lipcu 2020 roku.
Generalnym wykonawcą jest wyłonione w przetargu polsko-hiszpańskie konsorcjum firm Balzola Polska Sp. z o.o. oraz Construcciones y Promociones Balzola S.A. Wartość robót budowlanych wraz z projektowaniem to niemal 66,9 mln złotych brutto.
Pod tytułem newsa znajdziecie wizualizacje placu Rapackiego oraz okolic.
(Filip Sobczak)
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
niewypal niewyapal
Już to widzę, kolejne bezpieczne skrzyżowanie, gdzie czekać się będzie 5 minut na przejazd. Oby tym razem nie trzeba było przenosić przystanków zaraz po remoncie jak na placu teatralnym!
Jak się ogląda te wizualizacje, to od razu odechciewa się jeździć samochodem. Dlaczego nikt nie myśli o tym, żeby budować przejścia podziemne lub wyniesione nas jezdnią. Na Placu Rapackiego, aż się prosi o tego typu rozwiązanie, ale zamiast tego będzie 20 sygnalizatorów świetlnych za setki tysięcy złotych. Niedługo przez Toruń będziemy przejeżdżać 2 godziny, bo co chwilę będą światła. Masakra....
Czytam wypowiedzi niektórych osób i mam takie pytania .Czemu dla aut nie zrobią tunelów ? Czemu pieszy ma chodzić pod ziemią ? Albo wspinać się po schodach ? A może wzorem miast zachodnich zakazać całkowitego ruchu aut w centrum ? A korki to tworzą auta osobowe wożące powietrze. Z drugiej strony mam wrażenie ,że niektórzy nawet do kiosku 100 m jadą autem . Na moje możecie stać w korkach i 3 godz. Swoją drogą korki to widziałem w Chicago gdzie stało się 4-5 godz na odcinku 5-10 km. Toruń to pikuś nie korki .
Satanistolożek-POWAŻNIE????? I Ty mówisz o jechaniu do kiosku 100m a sam stałeś 4/5 godz. na odcinku 5-10km. Myśl trochę to naprawdę nie boli. A tak naprawdę piesi powinni poruszać się przejściami podziemnymi tak jest bezpieczniej. Pozdrawiam
A gdzie przejście podziemne dla pieszych lub aut? Na rapaka! Durna przebudowa! Jest burdel na rapaka i po remoncie dalej będzie. Gratulacje!
Gościu, Satanistolożek wyraźnie napisał, że korki w Chicago tylko widział. Zresztą może stał w nich w komunikacji miejskiej, lub ktoś go wiózł. Może nie było innej możliwości itd itd. Myślenie nie boli. Inna sprawa - piesi na powierzchnię, miasto dla pieszych, samochody w tunele. Tak jest obecnie na świecie, douczcie się.
Mocno zagmatwane to skrzyżowanie.