Reklama

Pasażerka nie chce przyjąć mandatu. Miasto: kontrolerzy niewinni

Filip Sobczak
12/02/2021 12:00

Wracamy do tematu kontrowersyjnego zdarzenia z udziałem kontrolerów MZK. Nasza czytelniczka twierdzi, że została źle potraktowana przez „kanarów”. Do sprawy odniósł się pracodawca kontrolerów, czyli Urząd Miasta.

Pod koniec stycznia zgłosiła się do nas czytelniczka. Kobieta twierdziła, że została niesprawiedliwie ukarana mandatem za brak biletu w tramwaju linii nr 2. Podczas kontroli ja oraz moja koleżanka pokazałyśmy kontrolerom ważne bilety. Panowie przeszli cały tramwaj, a następnie wrócili do nas. Poprosili nas o ukazanie legitymacji, bo miałyśmy bilety ulgowe. Oczywiście przedstawiłyśmy wymagane dokumenty – relacjonowała czytelniczka.

Mimo wszystko kontrolerzy wypisali kobietom mandaty za brak biletu. Właśnie dlatego po opuszczeniu tramwaju kobieta wezwała policję. – Jeszcze przed przyjazdem patrolu jeden z kontrolerów zaczął mnie szarpać i twierdził, że użyłam wobec niego gazu łzawiącego. Oczywiście świadkowie po przyjeździe zaprzeczali, że taka sytuacja miała miejsce - relacjonuje pasażerka. Nagranie z tego zdarzenia znajdziecie pod tytułem newsa.

Pasażerki złożyły pismo między innymi do MZK oraz biura prezydenta Torunia. Miasto, czyli pracodawca kontrolerów ustosunkowało się do zarzutów czytelniczki. Rzecznik prezydenta Torunia Anna Kulbicka-Tondel twierdzi, że przedstawiony w artykule przebieg kontroli biletowej według relacji pasażerki, diametralnie różni się od obrazu zarejestrowanego przez kamerę monitoringu w pojeździe.

 – Przeprowadzone postępowanie wyjaśniające i zabezpieczone nagranie z tramwaju pozwoliło odtworzyć dokładny przebieg zdarzenia i stwierdzić, że pasażerka ewidentnie nie miała zamiaru uiścić opłaty za przejazd, zrobiła to dopiero na widok wsiadającego do pojazdu kontrolera - po upływie blisko 5 minut od momentu wejścia do pojazdu - twierdzi Anna Kulbicka-Tondel.
Anna Kulbicka-TondelAnna Kulbicka-Tondel

Pełną treść wyjaśnienia UMT znajdziecie w załączniku „Wyjaśnienie UMT”, który umieszczamy na końcu tekstu.

Urzędnicy uważają, że pasażerka po prostu „przypominała sobie” o skasowaniu biletu dopiero na widok kontrolerów. Kobieta zna już odpowiedź Urzędu Miasta i cały czas twierdzi, że została niesprawiedliwie ukarana. – Zawiodła aplikacja, bilet skasowałam przed wejściem do tramwaju - odpowiada nam czytelniczka. – Będę się odwoływać od tej decyzji Urzędu Miasta.

(Filip Sobczak)

Fot. własne, wideo nadesłane

Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku

Aplikacja ototorun.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Sylwek - niezalogowany 2021-02-12 13:37:59

    I w zasadzie ma rację. Nie może być zmuszona do kasowania biletu od razu (niezwłocznie to pojecie nieokreślone dokładnie więc to może być nawet na środku trasy), poza tym jeśli wsiądzie do pojazdu komunikacji od razu staje się dłużnym pasażerem (bez opłaty - chyba że ma miesięczny bez kasowania) - i pozostaje tylko spłacić drugą część umowy czyli skasować bilet czyli opłatę za przejazd. Jeśli zrobiła to przy kontrolerach to prawa nie złamała i nie ma podstaw do tego by ja karać prócz tego by dopilnować by skasowała jeśli jeszcze tego nie zrobiła.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Franek - niezalogowany 2021-02-12 13:44:30

    Tez tak uważam. Powinna się starać.

    • Zgłoś wpis
  • Jaki - niezalogowany 2021-02-12 15:07:00

    Ty jesteś ......

    • Zgłoś wpis
  • Kierowca mzk - niezalogowany 2021-02-13 09:58:07

    Pasażer, zamierzający skorzystać z komunikacji miejskiej, automatycznie zobowiązuje się do przestrzegania"regulaminu przewozów"...a tam jest napisane że bilet należy skasować niezwłoczne po wejściu do pojazdu lub po zakupie w pojeździe. Jeżeli ktoś twierdzi inaczej, to równie dobrze można przejechać skrzyżowanie na czerwonym świetle i tłumaczyć się że "chciałem zatrzymać się później"

    • Zgłoś wpis
  • Misiek - niezalogowany 2021-02-13 10:09:01

    Niezwłocznie, to znaczy bez zbędnej zwłoki...czyli jeżeli akurat nie wykonuje czynności niezbędnej życiowo, jest obowiązana natychmiast skasować bilet....i nie ma co szukać dziury w całym, bo to jest usprawiedliwianie próby wyłudzenia usługi bez płacenia

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2021-02-12 17:28:41

    Czy policja tej mądrej inaczej wlepiła mandat za brak maseczki? Zachowanie typowego pokemona.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kopernik - niezalogowany 2021-02-13 05:47:35

    POLITYCY KLER glupieja szajba odbija STĄD TEN KABARET a wystarczyłoby minimum przyzwoitości kanary do łysych karkow nie podejdę widziałem jak młoda dziewczynę dwóch atakowali mimo ze biletu nie miała CHCIAŁA wysiąść i by MANDAT wypisać kanary jechali z dziewczyną 4 przystanki dodatkowo używali wobec niej przemocy siedział łysy kark bez biletu i w ogóle nie podeszli SUPER

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2021-02-13 10:21:49

    Nie ma tu nad czym dyskutować. Kontroler ma obowiązek stwierdzić nieprawidłowość przez wypisanie opłaty dodatkowej, a jeżeli ktoś poczuł że został potraktowany nieuczciwe, to ma prawo się odwołać. Jeżeli odwołanie nie zostało uwzględnione, to znaczy że pasażer nie miał racji. I w czym tu problem? Za swoje błędy trzeba płacić. Sam musiałem zapłacić mandat za syna (miał wtedy 12lat), gdy zagadał się z kolegą i zapomniał skasować biletu, i nie robiłem z tego tragedii. Teraz już ma 25 lat i pamięta że bilet trzeba skasować od razu po wejściu do tramwaju.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2021-02-18 15:13:08

    Nigdy się Państwu nie zdarzyło, wsiąść do autobusu/tramwaju rozmyślając o czymś i "po chwili" skasować bilet? Jacy wszyscy idealni ... :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do