
Plac Skalskiego przejdzie spore zmiany. W pierwszej kolejności poprawie ulegnie bezpieczeństwo pieszych. Jednak docelowo, skrzyżowanie ma zostać gruntownie przebudowane.
Skrzyżowanie u zbiegu ulic Broniewskiego, Szosy Bydgoskiej i Szosy Okrężnej jest jednym z najbardziej newralgicznych punktów na drogowej mapie Torunia. Przebiega tędy m.in. droga krajowa nr 80, łącząca Toruń z Bydgoszczą. Według badania natężenia ruchu przeprowadzonego 5 marca 2024 roku (wtorek), w ciągu doby przez to skrzyżowanie przejechało ponad 30 tysięcy pojazdów.
- Obecnie Plac Skalskiego jest jednym z bardziej ruchliwych i niebezpiecznych punktów na mapie komunikacyjnej naszego miasta. Jest on uznawany za jedno z trudniejszych skrzyżowań, głównie ze względu na kierowców, którzy - mając pierwszeństwo wjazdu - pokonują je z nadmierną prędkością. Dodatkowo przez Plac Skalskiego przebiega linia tramwajowa - mówi Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzeczniczka Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu.
Dodatkowo Szosa Okrężna będzie łącznikiem pomiędzy mostem zachodnim a Trasą Prezydenta Raczkiewicza. Więcej o aktualnych planach budowy kolejnych fragmentów Trasy Średnicowej pisaliśmy TUTAJ.
Na początku maja Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla przebudowy skrzyżowania przy Placu Skalskiego na rondo turbinowe. Wykonawcą opracowania zostanie wrocławskie biuro projektowe MBZ Andler, Tomczak spółka jawna.
Firma ma za zadanie przygotowanie dwóch wariantów organizacji ruchu na skrzyżowaniu znajdującym się na Placu Skalskiego. - Jeden z nich to doskonale znane toruńskim kierowcom, bezpieczne rondo turbinowe. Ostateczna decyzja co do rozwiązań drogowych w tym miejscu zostanie podjęta po przedstawieniu przez projektanta analizy ruchu i prognozy uwzględniającej zachowania kierowców - wyjaśnia Agnieszka Kobus-Pęńsko.
Dokumentacja projektowa będzie gotowa w ciągu roku. Umowa z wrocławskim biurem opiewa na ponad 377 tysięcy złotych.
Jeszcze w tym roku zostaną wprowadzone rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo w tym miejscu. Będzie to m.in. montaż aktywnego znaku informującego o przejściu dla pieszych na maszcie wysięgnikowym, doświetlenie przejścia dla pieszych oraz instalacja wyświetlacza prędkości w odległości minimum 50 metrów od przejścia, wraz ze zmianą dopuszczalnej prędkości na ulicy Szosa Bydgoska.
Autor: Bartosz Fryckowski
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
''Plac Skalskiego jest uznawany za jedno z trudniejszych skrzyżowań...'' - A co jest tam takiego trudnego? A może to wina tępaków co nie wiadomo jak zdali prawo jazdy i w ogóle nie powinni go mieć,patrząc jak jeżdżą? Chyba naprawdę nie widzieliście trudnych skrzyżowań,skoro to uznajecie za trudne do pokonania...
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Toruński MZD to banda nieudaczników. Modernizacja tego skrzyżowania teraz, gdy nie ma tam mostu i pewnie nie będzie nigdy jest idiotyzmem. Zwłaszcza ze jest wiele innych potrzeb drogowych małych i dużych. Torunskie MZD to idioci a dowodem tego jest chodziazby zmodernizowany właśnie wylot z miasta na Grudziądzkiej. Jest to droga 2x2. Dowodem na debilizm ludzi w MZD jest rondo z ulicą Strobanda. W kierunku południe - północ będą 2 pasy. W kierunku północ-południe będzie zwężenie do 1 pasa. O tym świadczy ta wysepka z kamienia. Prawy pas będzie do skrętu w prawo. Czyli de facto bedziemy mieli drogę na południe jednopasową. Tam będą stłuczki, bo przy rondzie będą chcieli zmieniać pas. Napisałem do MZD o tym ale mnie olali Rządy Zaleskiego to obstawienie stanowisk poplecznikami Zaleskiego
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.