
Wieczorami, a także w dni wolne MZK wprowadzi tramwaje, które pomieszczą mniejszą liczbę pasażerów. Taki pomysł ma przynieść oszczędności.
Samorządy, chcąc ratować swoje budżety, zaciskają pasa. Wszystko przez drastyczne podwyżki cen za energię elektryczną. Co w tej sytuacji zamierza zrobić Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu?
Pierwszy krok został wykonany w maju br. Na portalu "Oto Toruń" informowaliśmy Was o tym, że na liniach nocnych tramwaje zostały zastąpione autobusami, które są znacznie tańsze w użytkowaniu. Teraz czas na kolejny etap.
- Od października w godzinach wieczornych i w dni wolne, kiedy zapotrzebowanie na przewozy jest mniejsze część kursów wykonywanych taborem tramwajowym o nominalnej pojemności ok. 180-230 pasażerów zastąpione zostanie taborem o pojemności ok. 100-110 - powiedział branżowemu portalowi transport-publiczny.pl Filip Tomasik z Wydziału Komunikacji Społecznej i Informacji Urzędu Miasta.
Miasto nie zamierza jednak ograniczać ruchu tramwajowego. Przeciwnie. Trwa budowa nowej linii na os. JAR. MZK poinformował wczoraj o tym, że drugi etap inwestycji, który zakład przedłużenie torowiska do pętli przy ul. Heweliusza wykona firma Balzola. To zadanie ma zostać zrealizowane do końca czerwca 2023 roku.
Autor: AM
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Przeczytałeś właśnie artykuł na stronie www.ototorun.pl. To portal internetowy, który codziennie odwiedza kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Torunia i regionu. To doskonała witryna do wypromowania swojej marki czy firmy. Zaufało nam już wiele prestiżowych firm z naszego miasta. Jesteś zainteresowany reklamą? Napisz na e-mail: t.kaczynski@ototorun.pl lub zadzwoń - tel. 531 515 707.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ale burdel w tym MZK.To najpierw miasto kupuje nowe tramwaje z naszych podatków żeby teraz stały nieużywane a jeździły stale się psujące 40 letnie trupy bo oszczędności...Otwarcie linii na JAR też będzie pod publikę - przecięcie wstęgi,żeby łysy mógł się polansować a potem wsiadajcie ludziska do starego klamota i to szybko,kto pierwszy ten lepszy bo nastepny za pół godziny...Porażka to miasto,niech ten g(ł)ównodowodzący da już sobie spokój i idzie w cholerę...
Tramwaj na parę się puści
na Jar tramwaja nie budiet ?
Czegoś nie rozumiem. Nie stać ich na utrzymywanie stałych połączeń nowoczesnymi tramwajami na obecnych liniach bo to bardzo drogi środek transportu. To po cholerę budują nową linię na Jar skoro podobno jazda autobusem jest tańsza…? Gdzie tu logika, gdzie oszczędności ?
Taka logika że kontrakty już są podpisane i pracę muszą zostać wykonane, chyba ze uśmiecha ci się zrzucać na kary. Niektórzy naprawdę mają problemy z myśleniem
tak , jak Pawilony Michała, kontrakty podpisane, trzeba budować. Tak można wszystko tłumaczyć
jak zamek w Stobnicy, samowola, ale jest , to niech już będzie
Bo budowa linii na Jar to miś naszych czasów, podobnie jak budy na bulwarze, czy hiperdroga budowla pod żabi festiwal. Forsy trochę dostali to wydają bez sensu.
Czy zrobią połowe tramwaju?
z Jara do miasta tramwaj, nazad na pieszo
Faktycznie bu..el do kwadratu!
Uruchomić lokomotywę sprzed Dworca Głównego! A nie - przecież węgla nie ma. Nawet tego w aptekach ???? przecież tego lata już MZK oszczędzało na klimatyzacji bo przy zewnętrznej temperaturze 28° (wewnątrz więcej) w tramwajach wyłączone klimy. Przy interwencjach u dyspozytorów słychać tylko było że "motorniczy nie włączył bo widocznie nie ma takiej potrzeby". A ludzie w tramwaju prawie mdlejący. Motorniczy w zamknięciu w takim małym pomieszczonku sam siedzi w klimatyzacji. Bo 8 godz. nie wysiedzi w takich warunkach. A jeżeli siedzi beż klimy to co to oznacza? Że przykaz przyszedł "z góry " oszczędzać nie włączać!
Miasto niech przestanie oszczędzać na komunikację, może wstrzymać budowę żab i pogonić towarzystwo co siedzi już na stołkach żabich bierze sobie wypłaty a nic nie robi, prześwietlić ile toruński podatnik płaci za nic nie robienie, a zwykłemu obywatelowi tramwaj puszcza raz na 30 minut. Jak zamawiał tramwaje to też nie pomyślał aby duże wspomóc małymi z niską podłogą, takie tramwaje produkuje firma z Poznania nawet Niemcy zamówili u nich małe tramwaje ale nowoczesne, ale trzeba mieć wizję rozwoju komunikacji a nie tylko wstęgi przecinać i udawać, że jest się gospodarzem. I teraz nowe wozy będą stały a stare gruchoty będą nas wozić. Idź na emeryturę nieudaczniku, szpital miejski nie leczy mieszkańców, komunikacja do d..y i wiele czynników które nie sprzyjają rozwojowi miasta. A już zakorkowanie całego miasta to naprawdę trzeba być ślepcem aby nie przewidzieć tego, zbliżają się wybory i chce to wszystko przecinać wstęgą przed wyborami. Emeryci przestańcie na niego głosować bo waszych wiosen już niewiele a Toruń popada przez z waszego guru od Rydzola w ruinę ( chichot historii czerwony błazen u czarnego błazna zdobywa głosy).
Mogli by zacząć oszczędzanie od swoich premii i nagród za "wzorową" prace. Ja premii w pracy nie dostaje od 9 miesięcy, bo kryzys...
Najgorsze że do władzy pchają się tacy jak gruby Marach , krzykacz bez argumentów byle by krzyczeć. I przez takiego dekla znow wygrają Ci co zawsze.
Komunikacja miejska gorsza niż 20 lat wcześniej. Mam namyśli częstotliwoścć kursów