Reklama

Toruń zarobił ogromne pieniądze na Festiwalu EnergaCAMERIMAGE

Rekordowa liczba publikacji prasowych w mediach polskich i międzynarodowych oraz związany z nimi rekordowy ekwiwalent reklamowy dla marki Camerimage i Miasta Toruń to tylko niektóre dane, świadczące o sukcesie ubiegłorocznej edycji Festiwalu EnergaCAMERIMAGE, który po raz kolejny odbył się w Toruniu.

31. FESTIWAL EnergaCAMERIMAGE - podsumowanie

Koniec stycznia to już tradycyjnie czas podsumowań dla organizatorów Festiwalu EnergaCAMERIMAGE. W trakcie konferencji prasowej zorganizowanej w Sali Królewskiej Ratusza Staromiejskiego zaprezentowane zostały najważniejsze dane dotyczące 31. edycji wydarzenia, która odbyła się w Toruniu w dniach 11-18 listopada 2023 roku.

- To był trudny rok, byliśmy pierwszą imprezą filmową na świecie po strajku aktorów w Hollywood, co ogromnie utrudniało organizację tegorocznego wydarzenia, a mimo to udało się nam zakończyć ten Festiwal dużym sukcesem. Ekonomicznym, ale też artystycznym, bo filmy, które pokazywaliśmy otrzymały kilka miesięcy później ponad 70 nominacji do Oscara. – skomentował minioną edycję EnergaCAMERIMAGE Dyrektor Europejskiego Centrum Filmowego CAMERIMAGE Kazimierz Suwała.

Podczas Festiwalu do naszego miasta po raz kolejny przyjechali goście z całego świata, reprezentujący 75 krajów z 6 kontynentów. 4300 osób korzystało z kart wstępu umożliwiających udział we wszystkich wydarzeniach Festiwalu, w tym między innymi projekcjach 252 filmów i 165 wydarzeniach specjalnych. Tak jak i w poprzednich latach wydarzenie nie pomieściło się w CKK Jordanki i korzystało z obiektów Cinema City, Teatru Wilama Horzycy, Muzeum Etnograficznego, Fundacji Tumult, a w tym roku także Muzeum Okręgowego w Toruniu. Przeciętnie uczestnik EnergaCAMERIMAGE spędził w Toruniu ponad 4 dni i zostawił w tym czasie w mieście ponad 1600 złotych. Łączne wydatki gości festiwalowych szacowane są na ponad 7 milionów złotych.

- Chciałbym podziękować całemu naszemu zespołowi, który przygotował to niezwykłe wydarzenie. Bez tych ludzi nie bylibyśmy w stanie przekonać ludzi z zagranicy by do Torunia przyjechali na Festiwal EnergaCAMERIMAGE. Naszym nadrzędnym celem jest dobro Torunia i polskiej kultury i jako prywatna instytucja staramy się do tego dokładać pozyskiwane przez nas środki finansowe. – mówił w trakcie konferencji prasowej Prezes Fundacji Tumult Marek Żydowicz. 

Do historii przejdzie też ekspozycja słynnego obrazu Jana Matejki - Astronom Kopernik, czyli rozmowa z Bogiem w Muzeum Okręgowym w Toruniu. W tym czasie chciał ją Watykan, ale trafiła do naszego miasta. Przez dwa tygodnie - od 12 do 26 listopada arcydzieło obejrzało zawrotne aż 12,5 tysięcy osób. Takich liczb nie robią wystawy, które trwają pół roku. 

EnergaCAMERIMAGE - zastrzyk dla toruńskiej gospodarki

Budżet wydarzenia w 2023 roku zamknął się w kwocie 13 milionów złotych, na które składały się dotacje z miasta Toruń (3 miliony), Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (3 miliony) oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego (1,4 miliona) pozostałą część budżetu, czyli ponad 5,5 miliona złotych zapewniła Fundacja Tumult.

W Toruniu organizatorzy wydali ponad 5 milionów złotych m.in. na usługi gastronomiczne, hotelowe, transportowe, co wraz z wydatkami gości festiwalowych daje łącznie kwotę ponad 12 milionów złotych, które pozostały w toruńskiej gospodarce wzmacniając ją w trudnym turystycznie miesiącu.

- Widziałem już od 2019 roku wielkie zadowolenie wśród tych, którzy świadczyli usługi na rzecz festiwalu. Poczynając od właścicieli hoteli, poprzez właścicieli restauracji, taksówek czy punktów z pamiątkami. I to w listopadzie, w mieście takim jak Toruń wyjątkowa wartość dodana. – odniósł się do prezentowanych wyników Prezydent miasta Torunia Michał Zaleski

Miniona edycja Festiwalu EnergaCAMERIMAGE spotkała się z olbrzymim zainteresowaniem dziennikarzy z całego świata. Zarówno w Polsce, jak i poza granicami naszego kraju, pojawiło się w mediach blisko 17 tysięcy publikacji związanych z marką „Camerimage", które wygenerowały rekordowy ekwiwalent reklamowy na poziomie niemalże 70 milionów złotych. Wszystkie festiwalowe działania promocyjne i wizerunkowe dla Miasta Toruń wycenione zostały przez firmę PSMM Monitoring & More, lidera na rynku analiz przekazów medialnych i reklamowych na 45 milionów złotych.

- Dla mnie najważniejszy jest jednak ekwiwalent zawarty w oczach, uszach i sercach osób, które były w Toruniu. Oni wywieźli Toruń z sobą. Będą o tym miejscu pamiętali, będą wracali do miejsc, które widzieli, będą wracali do wspomnień, będą wracali do smaków i spotkań toruńskich i to powoduje, że jest to wspaniała promocja naszego miasta. – dodał Prezydent Michał Zaleski

Kolejna edycja Festiwalu EnegaCAMERIMAGE odbędzie się w Toruniu w dniach 16-23 listopada 2024 roku. Pierwszą edycją wydarzenia, która w pełni ma odbyć się już w nowej infrastrukturze, którą zapewni siedziba Europejskiego Centrum Filmowego CAMERIMAGE odbyć ma się w 2027 roku.

Autor: Arkadiusz Kobyliński

Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.

Przeczytałeś właśnie artykuł na stronie www.ototorun.pl. To portal internetowy, który codziennie odwiedza kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Torunia i regionu. To doskonała witryna do wypromowania swojej marki czy firmy. Zaufało nam już wiele prestiżowych firm z naszego miasta. Jesteś zainteresowany reklamą? Napisz na e-mail: t.kaczynski@ototorun.pl.

Aplikacja ototorun.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: Europejskie Centrum Filmowe CAMERIMAGE - https://ecfcamerimage.pl/
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Edi - niezalogowany 2024-02-03 15:09:52

    I przyszedł rząd typka z Gdańska, zabierze dotacje i zaczną się schody.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ekonom po podstawówce - niezalogowany 2024-02-03 20:04:58

    Ekwiwalent reklamowy 70 milionów złotych ? Pieniądze , które byśmy wydali, gdybyśmy je mieli.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Lekko liczą - niezalogowany 2024-02-03 22:30:26

    O. Dyrektor to Ekwiwalent Reklamowy za co najmniej 100 miliardów złotych i z 50 miliardów dolarów, bo Polonia Amerykańska go uwielbia.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Takie to fakty - niezalogowany 2024-02-04 18:08:28

    A i tak ulice ciemne, wszędzie śmieci, drogi dziurawe...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Tadek - niezalogowany 2024-02-04 22:13:48

    Żydowicz niech buduje pałace za swoje ,a nie za nasze podatki utrzymywać będziemy tygodniowy festiwal.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefwk - niezalogowany 2024-02-05 08:07:36

    ten ekwiwalent to takie mocno hipotetyczne pieniadze. 12 mln vs koszt budowy camerimage. ile to sie bedzie splacac?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    zurek - niezalogowany 2024-02-05 14:50:17

    mhmmm 70 mln zysk, ale dla kogo. Ludzie przestańcie takie bzdury pisać. Ok. może i 70 mln wygenerowane zostało z reklam, ale te pieniądze zostały w mediach, przedstawicie ile realnie żywej gotówki wpłynęło do kasy miasta, to potem możemy mówić o kwestiach zysków.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo otoTorun.pl




Reklama
Wróć do