
Już 11 września rozpocznie się kolejna antysmogowa kampania Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy. Potrwa do końca listopada.
Ważnym aspektem inicjatywy będzie kampania informacyjna na temat smogu. - Głównym celem kampanii, a zarazem celem projektu, jest podniesienie poziomu świadomości mieszkańców Torunia w zakresie zagrożeń będących skutkiem kontaktu ze smogiem - wyjaśnia Marcin Centkowski, rzecznik Młyna Wiedzy.
Nie będzie to pierwsze proekologiczne przedsięwzięcie Centrum Nowoczesności. Młyn Wiedzy już wcześniej przygotował i wyeksponuje pięć banerów informacyjnych poświęconych tematyce smogu. Będą one dostępne w okolicach boiska Międzynarodowego Centrum Spotkań Młodzieży, przy parkingu Centrum Nowoczesności. Zainteresowani dowiedzą się, jakie związki chemiczne składają się na smog, czym są i skąd biorą się pyły, czym jest niska emisja oraz jak można walczyć ze smogiem.
Szczególnie ciekawy wydaje się baner, na którym widnieje fragment komiksu przygotowanego przez Tomasza Samojlika, autora książek i komiksów dla dzieci (stworzył m.in. postać żubra Pomponika i ryjówki Dobrzyka). Na co dzień jest pracownikiem Instytutu Biologii Ssaków Polskiej Akademii Nauk w Białowieży.
Inicjatorzy akcji przygotowali również kolorowanki dla najmłodszych i ulotki o smogu. Te pierwsze dostępne są tutaj. Można je pobrać i wykorzystać podczas lekcji lub zajęć poświęconych jakości powietrza i smogowi. Z kolei do szkół z Torunia zostaną przekazane pakiety (ulotki i plakaty) dotyczące tematyki projektu.
Projekt "Czyste powietrze-zdrowi ludzie" jest realizowany dzięki wsparciu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
(PC)
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie