
20 lipca oficjalnie zakończyła się pierwsza publiczna emisja akcji spółki Inside Park z Torunia. Deweloper działający na rynku wtórnym na rozwój działalności biznesowej pozyskał prawie milion złotych.
Dokładnie 881 364 zł z planowanych 1,5 mln zł pozyskała spółka Inside Park w ramach emisji akcji. Przydział znalazło 57,48 proc. ze 150 tys. wyemitowanych akcji. Przez blisko dwa miesiące do grona nowych udziałowców dołączyły 32 osoby.
- Czas wprowadzenia oferty publicznej był bardzo wymagający, ale emisja będzie uplasowana, bo przekroczyliśmy próg powodzenia. Cieszymy się, że tak dużo inwestorów zdecydowało tworzyć z nami historię Inside Park - mówi prezes spółki Tomasz Laskowski.
Cena emisyjna ustalona była na dwóch poziomach. Pakiety inwestycyjne w serii D zaczynały się od 2,4 tys. zł, później 5 tys. zł, następnie 10 tys. zł. Propozycją skierowaną stricte do inwestorów instytucjonalnych, gdzie cena emisyjna wyniosła 10 zł to seria C. W niej przygotowano dwa pakiety: Deweloper - 2000 akcji oraz Rentier - 5000 akcji. Każdy z pakietów posiadał zestaw dodatkowych rozwiązań dających dostęp do praktycznej wiedzy ekspertów i materiałów edukacyjnych.
Rozproszenie akcjonariatu było niezbędne, żeby zrealizować jeden z najważniejszych celów Inisde Park na najbliższe miesiące, a więc wejście na rynku NewConnect Giełdy Papierów Wartościowych. Najbliższym realnym terminem debiutu jest drugi kwartał 2023 roku. Zanim to nastąpi, spółka wskaże nieruchomości, które zamierza nabyć i wyremontować dzięki środkom pozyskanym z emisji. Później - październiku 2022 r. - nastąpi ujawnienie akcjonariuszy w KRS. Do końca roku planowana jest jeszcze rejestracja akcji w sądzie, zdematerializowanie ich w Krajowym Depozycie Papierów Wartościowych oraz złożenie wniosku o dopuszczenie do notowań na GPW.
Dotychczasowe realizacje oraz polityka wspierająca relacje z inwestorami umożliwiają wybudowanie trwałego modelu współpracy, który ma sprawdzić się również w kontaktach z nowymi inwestorami. - Na tę chwilę spółka posiada bazę ponad 500 klientów, którzy aktywnie poszukują nieruchomości. Około 45 proc. z nich to stali klienci, systematycznie kupujący po wcześniejszych pomyślnie zrealizowanych transakcjach. Inwestorzy nabywają od nas gotowy produkt inwestycyjny i zarabiają na nieruchomościach już od dnia podpisania aktu notarialnego, ponieważ sam remont zakupionego lokalu zwiększa jego wartość nawet o 40-50 proc. - tłumaczy Jakub Kilanowski, sprzedawca nieruchomości w Inside Park S.A.
Jako deweloper na rynku wtórnym Inside Park dostarcza gotowe rozwiązania inwestycyjne w postaci lokali i budynków pod wynajem lub dalszą sprzedaż. Wcześniejsze projekty finansowane były w 90 proc. ze środków własnych klientów, którzy traktują zakup nieruchomości jako inwestycję i sposób na ulokowanie kapitału. Ważna jest w tym kontekście posiadana przez osoby decydujące się na współpracę z toruńskim deweloperem wiedza oraz umiejętność oceny potencjalnego ryzyka i możliwości.
W związku z tym zakończeniu emisji towarzyszyła konferencja „Perspektywy na rynku nieruchomości”, w czasie której zaproszeni goście mogli poznać prognozy i przewidywania ekspertów związanych z różnymi segmentami w tym obszarze. Analizy z jednej strony skupiały się na ograniczonych w ostatnich miesiącach możliwościach finansowania zakupów przez klientów, a także sytuacji firm budowanych, które muszą mierzyć się z rosnącymi kosztami prowadzenia działalności, jak i szansami dla deweloperów wynikającymi z upublicznienia firmy. Interesującą prelekcję wygłosił Krzysztof Lange ze spółki „Lange Grzelak Restrukturyzacje sp. z o.o.”, który tłumaczył, w jaki sposób zachować się, kiedy biznes nie układa się po myśli jego właściciela.
W trakcie tego spotkania była również okazja do wysłuchania wypowiedzi kilku osób, które zdecydowały się dołączyć do grona akcjonariuszy Inside Park. - Interesuję się giełdą i do tej pory inwestowałem w duże firmy, które wydają się bardziej stabilne, ale mniejsze możliwości zysku i wzrostu wartości akcji. Młode firmy dają większe szanse i uważam, że to jest właściwy kierunek. Zdecydowałem się na zakup akcji Inside Park, ponieważ jest to firma nowoczesna i wejście na giełdę ma dopiero przed sobą - tłumaczył pan Ryszard.
W podobnym tonie wypowiadał się pani Sylwia Wróblewska, która sama funkcjonując na rynku nieruchomości od 15 lat, dostrzega potencjał firmy Tomasza Laskowskiego. - Obserwuję różne firmy z branży i widzę dynamiczny rozwój Inside Park. Uważam, że to dobra lokata kapitału, gdyż wydaje się, że ta firma będzie działała coraz prężniej i zainwestowanie w nią pozwoli mi czerpać zyski w przyszłości - mówi.
- Uplasowanie emisji w tak wymagającym momencie, jakim jest czas wojny, uważam za absolutny sukces. Wiadomo, że ambicje mieliśmy wyższy, ale sukcesem poza zebraniem 32 ważnych inwestorów jest otwarcie nowych możliwości biznesowych, które powstały dzięki komunikacji nt. debiutu giełdowego. Już dzisiaj możemy śmiało pochwalić się 3 sukcesami, które są następstwem pracy ostatnich 2 miesięcy: Po pierwsze stworzyliśmy projekt z nowym inwestorem pozyskanym w emisji akcji w zakresie wspólnego przedsięwzięcia dot. inwestowania w nieruchomości wg modelu biznesowego, który jest stosowany przez Inside Park S.A. z powodzeniem od 5 lat. Po drugie rozpoczęliśmy proces negocjacji przejęcia kilku kamienic w Łodzi. I po trzecie, jesteśmy w trakcie rozmów z funduszami inwestycyjnymi, które są zainteresowane pakietowymi zakupami wynajętych budynków, które buduje i dostarcza nasza spółka. To i wiele innych korzyści, które dzisiaj już widzimy wewnątrz firmy, to są właśnie cele, po które zmierzamy będąc w drodze na New Connect - wyjaśnia prezes Inside Park.
W ramach Inside Park S.A funkcjonuje jeszcze pięć innych podmiotów: spółka Inside Park Inwestycje Sp. z o.o, która zajmuje się nabywaniem nieruchomości, spółka Rentoom Apartamenty Sp. z o.o. zajmująca się zarządzaniem wyremontowanymi apartamentami i lokalami, spółka Inside Aplikacja Sp. z o.o., powołana w celu przygotowania innowacyjnej aplikacji do digitalizacji i automatyzacji procesu zakupowego oraz dwie spółki założone do realizacji konkretnych inwestycji.
Autor: Arkadiusz Kobyliński
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Przeczytałeś właśnie artykuł na stronie www.ototorun.pl. To portal internetowy, który codziennie odwiedza kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Torunia i regionu. To doskonała witryna do wypromowania swojej marki czy firmy. Zaufało nam już wiele prestiżowych firm z naszego miasta. Jesteś zainteresowany reklamą? Napisz na e-mail: t.kaczynski@ototorun.pl lub zadzwoń - tel. 531 515 707.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie