
Od maja drogowcy pracują na ulicy Grudziądzkiej na odcinku od Celniczej do Strobanda. Teraz ekipa ma rozpocząć kolejny etap prac, co będzie się wiązało z koniecznością zamknięcia ważnego skrzyżowania. Wprowadzony zostanie objazd.
W maju drogowcy z firmy Balzola Polska wkroczyli na ulicę Grudziądzką w pobliżu osiedla Jar oraz Centralnego Cmentarza Komunalnego. Jest to bardzo ważna trasa, bowiem stanowi część drogi krajowej numer 91, która łączy Gdańsk, Toruń, Łódź i Częstochowę. To także istotny szlak codziennych podróży do naszego miasta dla mieszkańców takich miejscowości jak m.in. Łysomice, Ostaszewo i Chełmża.
Przebudowa DK 91 na odcinku od ronda turbinowego na skrzyżowaniu Grudziądzkiej z Polną i Celniczą do Strobanda będzie polegała na budowie dwóch jezdni po dwa pasy ruchu. Powstanie tam także chodnik oraz ścieżka rowerowa. Największym elementem całego przedsięwzięcia jest budowa ronda turbinowego, które połączy Grudziądzką i Strobanda.
Od wtorku (3 grudnia) drogowcy rozpoczną kolejny etap prac, który obejmuje rozbiórkę starej jezdni ulicy Grudziądzkiej od strony ulicy Fortecznej. Ruch zostanie skierowany na nowo wybudowaną drogę od strony Centralnego Cmentarza Komunalnego. Kierowcy będą musieli się liczyć z ograniczeniem prędkości do 40 km/h. Ma to związek z brakiem ostatniej warstwy nawierzchni.
- Warto dodać, że na jezdni wschodniej brakuje ostatniej warstwy nawierzchni tzw. ścieralnej, dlatego będzie obowiązywało tu ograniczenie prędkości do 40 km/h. Warstawa ścieralna zostanie ułożona po wykonaniu jezdni zachodniej - mówi rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg Agnieszka Kobus-Pęńsko.
Kluczową zmianą jest konieczność zamknięcia na 5 miesięcy ulicy Strobanda na odcinku od Fortecznej do Grudziądzkiej. Oznacza to, że z Grudziądzkiej nie skręcimy w Strobanda, a ze Strobanda w Grudziądzką. Tym samym od 3 grudnia wjazd na osiedle Jar będzie możliwy tylko od strony ulic Fortecznej oraz Watzenrodego.
Budowa ronda turbinowego ma usprawnić wyjazd z osiedla Jar. Obecnie kierowcy włączający się do ruchu od strony osiedla Jar często mają spory problem, aby wjechać na ruchliwą trasę. Momentami cierpliwości wymaga także skręcenie z Grudziądzkiej w Strobanda.
Przebudowa drogi krajowej nr 91 w rejonie skrzyżowania z ul. Strobanda pochłonie 14,7 miliona złotych. Zadanie jest połączone z budową brakującego fragmentu Trasy Staromostowej od Dekerta do Gałczyńskiego. Inwestycje łącznie pochłoną 32,9 milionów złotych. Na realizację obu inwestycji miasto pozyskało 30 milionów złotych dotacji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Wykonawcą inwestycji jest Balzola Polska. Prace mają zakończyć się do końca listopada 2025.
Autor: Bartosz Fryckowski
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
No to elegancko ruszy licznik zdarzeń drogowych na skrzyżowaniu Fortecznej i Polnej.
Wszystkie drogi prowadzą na JAR
Nawet niedokończona olsztyńska
czy forteczna/polna moglaby byc przeksztalcona na czas objazdu w rondo? tylko nie takie jak na watzenrodego.
zamknąć ten cały jar, tylko przez nich korki są
To spier łaj i przestań jeździć przez moje osiedle ! Barany sprawdziły na Jar tysiące wieśniaków i staruchów z innych dzielnic. Masakra! To osiedle stało się patologią budownictwa osiedli.
A dlaczego akurat Jar? A może Ugory, Wrzosy...? A najlepiej zamknąć drogę od strony ul. Wiśniowieckiego i korki się skończą. ????
Dokładnie takie samo rondo dobrze byłoby zbudować na kolejnym newralgicznym i niebezpiecznym skrzyżowaniu-Forteczna/Nowa Polna...Dobrze, że ktoś w mieście dochodzi w końcu do wniosku(nieco szkoda, że tak późno), że nie ma lepszego skrzyżowania niż to o ruchu okrężnym.
uwielbiam te lepsze skrzyzowania i bande idiotow na nich - tych ktorzy nie sygnalizuja zjazdu i tych ktorzy czekaja az rondo bedzie PUSTE!!!
Jeszcze udrożnić drogę na Barbarkę, żeby te Wrzosy ominąć.
Tylko ktoś bez wyobraźni mógł wpaść na pomysł zamknięcia wyjazdu że Strobanda w Grudziądzka. Watzenrodego i Forteczna staną całkowicie, bo nie będą w stanie przejąć tego ruchu. Nie dość, że wjazd z Fortecznej na Polna nie należy do prostych, to tamują ją busy DPD.
I jeszcze rodzice dzieci ze szkoły tam dokładają
W Toruniu jedyne co się buduje to w sumie drogi, ronda i parki handlowe z rosmanem, no i park and ride. Dziennikarze są na tyle podnieceni takimi faktami że robią po 30 zdjęć kawałka niedokończonego ronda turbinowego
Mieszkam na wrzosach od urodzenia. Najpierw 25 na “starych” od 10 na jarze. To co wymyślono z ruchem czyli brak dróg wyjazdowych, brak rond, a jak już jest, to jakiś kretyn zwęził je do jednego pasa. Zastanawiam się na zidioceniem osób które projektują siedząc w krakowskich lub warszawskich studiach projektowych. Firmy które wygrywają przetargi na projekt i wykonanie a które NIGDY w życiu nie były w Toruniu. Później mamy takie koszmarki drogowe! JESTEŚCIE IDIOTAMI a kierowcy którzy jak te lemingi nie protestują to mi was już nawet nie żal. Już szukam nowego miejsca do życia w tym mieście bo na jarze się po prostu już nie da. Jak można było sprzedawać deweloperce działki bez zaplanowania przejazdu przez dzielnice ?? Tylko kretyn mógł to wymyślić. Miasto ma ok 180.000 mieszkańców już dziś na jarze mieszka ok 20.000 a za chwilę kolejne 20.000. Do tego budują kilkanaście mniejszych i większych galerii, magazynów, firm - co za geniusz tak zaprojektował to osiedle ???
20000 na Jarze? Skąd Ty takie dane bierzesz? Nie dodawaj sobie.Na dziś to mieszka tam ok.2000 osób a docelowo ma mieszkać 20000...20000 to mieszka na Rubinkowie albo Skarpie a może nawet trochę więcej.
I tak gada debil z debilem. Zameldowanych na jarze jest ok 4500 w tym czasowo i na stałe. Wystarczy 2 minuty aby znaleźć dane w necie
Mieszka faktycznie więcej niż jest zameldowanych, docelowo będzie szacunkowo gdzieś ok. 12 tys. faktycznych mieszkańców. Natomiast prawdą jest, że układ drogowy wewnątrz osiedla robi się powoli porażkowy. Dojdą jeszcze sklepy i usługi, jeszcze raz tyle co teraz mieszkańców, szkoła, ponoć hala sportowa. I cholera wie co jeszcze. Szwagier, to j*...
Dlatego Watzenrodego powinna być po 2 pasy z kazdej strony torowiska jak było w pierwotnych planach.Ale miasto się wycofało z tego,podejrzewam że przez brak pieniędzy na rozbudowę.To nie pierwszy przykład że w tym mieście się myśli na teraz a nie na kilkanaście lat do przodu a potem przeróbki,poszerzenia,remonty i przysłowiowy kolega Stachu albo inny Zdzichu znowu zarobi bo ''wygra'' przetarg...
A Działki Józefa koło szpitala wojewódzkiego? Tu dopiero szał modernizacji! Długa dwupasmowa drogą do nikąd Przy szpitalu nic nie zrobiono od lat 50 ubiegłego wieku ! Wiem co mówię .Nawet wiaderka farby szkoda na przejścia dla pieszych gdzie wszyscy wychodzący z Działek przepychają się z samochodami. Szkoda gadać.