
Urząd Gminy Lubicz rozstrzygnął przetarg na projekt budowy mostu przez Drwęcę z Nowej Wsi do Lubicza Dolnego wraz z drogami dojazdowymi. Inwestycja może kosztować ok. 20 mln zł.
“Budowa obiektu mostowego wraz z drogą dojazdową klasy „G” na odcinku od ul. Małgorzatowo do DW nr 657 w Nowej Wsi” - tak brzmi pełna nazwa projektu, który zamierza zrealizować w najbliższych latach gmina Lubicz. Na czym polega inwestycja?
Na Drwęcy zostanie wybudowany most. Ma mieć długość dokładnie 96 metrów i połączyć Lubicz Dolny z drogą wojewódzką nr 657 w Nowej Wsi. Przeprawa zostanie zlokalizowana z jednej strony w sąsiedztwie ul. Promowej w Nowej Wsi. Z drugiej natomiast wyjedziemy na ul. Antoniewo w Lubiczu Dolnym w okolicach Jurmetu. Poglądowy przebieg planowanej trasy (most i droga dojazdowa) prezentuje mapa, którą znajdziecie w galerii pod tytułem newsa.
Przeprawa składać się będzie z jezdni (7 metrów szerokości), chodnika i ścieżki rowerowej. W ramach inwestycji przewidziano też połączenie z istniejącymi drogami publicznymi: autostradą A1, drogą wojewódzką nr 657 w Nowej Wsi oraz czterema nowoprojektowanymi skrzyżowaniami.
Takie rozwiązanie ma usprawnić ruch na terenie całej gminy. Przede wszystkim powinno odciążyć krajową “dziesiątkę” w Lubiczu Górnym. Poza tym będzie alternatywną drogę do Torunia. To pozwoli wyeliminować ciężki ruch z ul. Dworcowej w Lubiczu Dolnym. – Moim zadaniem jest przede wszystkim ułatwić i usprawnić mieszkańcom poruszanie się po drogach lokalnych – wyjaśnia Marek Nicewicz, wójt Lubicza. W przyszłości może pomóc w rozwoju przemysłu na terenie gminy.
Wykonawca ma przygotować projekt i przeprowadzić prace budowlane. W planach musi oczywiście uwzględnić charakterystykę terenu - między innymi liczne drzewa porastające prywatne działki oraz sieci (gazowa, kanalizacyjna, energetyczna) znajdujące się na obszarze planowanej inwestycji. Termin realizacji zadania podzielono na dwie części. Do końca sierpnia 2021 mają zakończyć się prace projektowe. Kolejne dwa lata to roboty budowlane. Wstępne szacunki pokazują, że inwestycja ma kosztować ok. 20 mln zł (ok. 14 mln zł budowa mostu, a 6 mln drogi dojazdowe).
(Arkadiusz Kobyliński)
fot. pixabay, Urząd Gminy Lubicz
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Dobrze że się wójt zmienił bo Maryjan znów by stawiał mosty.
Po raz kolejny wójt gminy udowadnia gdzie ma mieszkańców gminy, bez konsultacji planuje inwestycję pod oknami mieszkańców Nowej Wsi.Nie potrafi zapewnić sprawnego połączenia komunikacyjnego wsi z Toruniem ,a za most się bierze.
Droga donikąd przez tereny rezerwatu i obszaru chronionego krajobrazu, przed oknami ludzi którzy od zarania dziejów mieszkali tu w spokoju i ciszy. Wójt ma na prawdę nie po kolei w głowie.
Ta cisza to pewnie z autostrady co biegnie niedaleko. Ja też lubię jechać do Lubicza i tam przez pół godziny do Torunia w korku jechać.
Zastanawiają mnie te komentarze. Czy ktoś w ogóle zagląda w plany zagospodarowania terenu gminy. Ten plan istnieje od dawna, tak jak plan zmiany przebiegu drogi wojewódzkiej. Na początku roku kupiłem działkę i nie jest to dla mnie zaskoczenie... . Radzę zapoznać się z planami S10 - to jest wg mnie problem -; istnieją 4 warianty, z czego wariant to pas o szerokości 5 km i nie wiadomo gdzie będzie przebiegał...
Zastanawiają mnie te komentarze. Czy ktoś w ogóle zagląda w plany zagospodarowania terenu gminy. Ten plan istnieje od dawna, tak jak plan zmiany przebiegu drogi wojewódzkiej. Na początku roku kupiłem działkę i nie jest to dla mnie zaskoczenie... . Radzę zapoznać się z planami S10 - to jest wg mnie problem -; istnieją 4 warianty, z czego wariant to pas o szerokości 5 km i nie wiadomo gdzie będzie przebiegał...
Ten fujt to debil, a nie Wójt. Jego most jest lepszy niż Twój ( ten na 10-tce w Lubitchu Dolnym. )
Problemem są skrzyżowania i zbyt wąski most w Lubiczu, tam trzeba rozwiązać problem a nie szukać łatwych tymczasowych rozwiązań. Absurdalna inwestycja z drogą która prowadzi do traktu leśnego który nadaje się tylko dla traktorów.
to zdanie jest najlepsze "To pozwoli wyeliminować ciężki ruch z ul. Dworcowej w Lubiczu Dolnym. ".
Czyli wynika, że ciężki ruch pójdzie przez Nową Wieś :D
Brawo Wójt :]
Autostrada biegnie kilometr od miejsca w którym ma być most i jest oddzielona lasami, jest praktycznie niesłyszalna przez większość dnia. Poza tym wystarczy wyjechać szybciej by nie stać w korku ;) Korki są spowodowane tym że gmina obrowo pozwoliła na przeludnienie i to ona powinna zadbać o infrastrukturę dla swoich mieszkańców a nie obarczać tym gminy sąsiednie. W Nowej Wsi nikt jakoś nie ma problemu z dojazdem do pracy i nie jest tu potrzebny żaden most, niech Pan Nicewicz się poświęci i zrobi droge i most koło swojego domu w Krobii, tam gdzie korkuje się najbardziej.
Absurdalna decyzja-wprowadzanie ciężkiego ruchu w park krajobrazowy i między osiedle domków jednorodzinnych ...ulica spokojna musi zmienić nazwę na autostradową.. czas wziąć się do roboty mieszkańcy!! Ktoś spieprzył dziesiątkę i od lat cierpi na tym nasza wieś ....a swoją drogą jakie to "argumenty" przekonały nasze władze do tej decyzji robionej po cichutku
most który nic nie rozwiąże..tiry będą stać w korku przy wjeżdzie wąskim gardłem przy komisach samochodowych -brawo wójt na wyrzucenie kasy i degradacje środowiska!! proszę nie pisać że to usprawni ruch lokalny mieszkańców bo to bzdura
most który nic nie rozwiąże..tiry będą stać w korku przy wjeżdzie wąskim gardłem przy komisach samochodowych -brawo wójt na wyrzucenie kasy i degradacje środowiska!! proszę nie pisać że to usprawni ruch lokalny mieszkańców bo to bzdura
Ten most ma "pomóc w rozwoju przemysłu w Lubiczu" ??? a tiry z tej strefy będą kierowane w kierunku Rezerwatu Przyrody i między istniejące domy??!!! zamiast szukać rozwiązań po tamtej stronie to niszczy się piękny sąsiedni obszar...... ktoś tu oszalał !!! ...to się nie może udać!!! za tę decyzję stawiam pałę !!!
barbarzyński projekt...piszę jako wędkarz i miłośnik przyrody..coś głupszego nie mozna było wymyśleć... zniszczy się urokliwy zakątek tylko dlatego że przemysł się zakorkował.. a podobno wszystkim zależy na ochronie środowiska.. tam jest pełno dzikiej zwierzyny.. znowu ją przegonicie?? to gdzie łosie mają mieszkać?? -temat debilny do wyrzucenia do kosza
Jakiś typ pisze że coś takiego było w planie...widzę że masz gościu problem z czytaniem
Ściema zeby dotrzymać do końca kadencji, gadali ze nie ma kasy a wydają takie pieniądze na nic nie potrzebny most, ja sie pytam czy jest rada, gdzie jest ?Taka miała być transparentność a tu taka akcja ? Kpina z ludzi, za dużo soczku sie przelewa w świetlicy w Krobii
Artykuł jak zwykle zrobiony aby oczernić wójta. Droga do mostu z torunia będzie od skody w prawo lasami a z mostu mają korzystać mieszkańcy Lubicza Górnego i podobno obrowo planuje lasami się z tą drogą połączyć jakie tiry przez most koło komisów most podobno do 3,5 t most do rozkorkowania Górnego i brzozówki. Tiry zostaną na Dolnym a osobówka jak wleci koło skody mostem wyleci na nowej wsi w lewo na górny i do brzozowki.
Tak już widzę jak będą korzystać z tej drogi wyłącznie mieszkańcy Lubicza, będą mieć plakietki i pokazywać je kontrolerowi w budce koło mostu? W Brzozówce przez lipowa jeździły tiry i autobusy więc czemu tu ma być inaczej? chcesz zdążyć do pracy to wyjedź szybciej, codziennie jeżdżę przez zlotorie do Torunia i nie mam żadnego problemu a droge to niech Ci zrobią pod domem arogancie. Obrowo się rozrasta i taki most to beznadziejne tymczasowe rozwiązanie. Trzeba cały ruch z Warszawy puścić przez Wisłę na nowy most i wykorzystać jego potencjał ale gmina nie potrafi tego problemu załatwić już od kilkunastu lat.
ciekawy jestem kiedy był przetarg? dlaczego mieszkańcy nic o tym nie wiedzieli ani slowa na zebraniu wiejskim i stronie urzędu, tragedia, żadnego spotkania i informacji o tonażu i ogólnie jak to by mało wyglądać .. ręce opadają...wygląda na niezły tajemniczy szwindel..sołtys też milczy jak zaklęty ,pisze na swojej stronce o pięknie Drwęcy!! ha ha ha
Najlepsze zdanie o eliminacji ciężkiego ruchu i rozwinięciu przemysłu...i to wszystko w kierunku obszaru chronionego Natura 2000!!! ...no nie wierze ..jak u Barei ...most by się przydał, ale kompletnie w innym kierunku!!! a myślałem że mamy dobrego włodarza a tu taki zonk!!! szybciutko radzę się wycofać z pomysłu
Ja to zgłaszam to Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i Greenpeace, to jest jakiś absurd, zamiast przeprojektować niesprawne skrzyżowania i most w obszarach zurbanizowanych Wójt chce zalać kolejne obszary chronione falą nawiedzonych wiecznie spóźnionych do pracy kierowców a w przyszłości pewnie zrobić tu dolinę krzemową Drwęcy. Park przemysłowy buduje się 100m od autostrady w Małgorzatowie, ale wszyscy do tych firm mają jeździć przez Drwęce w Nowej Wsi... ABSURD!!!!
Mamy nadzieję że to fake news-rozwiązanie kompletnie nie rozwiązuje problemu komunikacyjnego a rozwala spokój mieszkańców nowego osiedla domków ..pełno tu niezabudowanych jeszcze działek których właściciele pewnie żyją w niewiedzy..trzeba ten plan roztrąbić na maxa
Nicewicz oszalał, temu Panu już dziękujemy.
ten most nie jest potrzebny mieszkańcom ani Nowej Wsi ani Lubicza..jeśli wójt chce rozwiązywać problemy sąsiednich gmin to po co tu kandydował?? będzie afera
Info od wójta- nośność 30 ton-czyli także tiry z nestle, jurmetu i innych firm prosto na rezerwat przyrody i między domy- KTOŚ ZGŁUPIAŁ
W specyfikacji czytamy:
"Przewiduje się zaprojektowanie drogi o następujących parametrach:
• droga klasy G
• szerokość drogi w liniach rozgraniczających – min. 20,00 m
• kategoria ruchu KR3
• jezdnia o szerokości 7,0 m (szerokość pasa ruchu 3,50 m)"
Droga klasy G ( Główna ) KR3 to typowa droga dla ruchu ciężkiego.
W obowiązującym planie miejscowym planowana droga oznaczona jest symbolem 86 KL czyli droga Lokalna - "przeciwieństwo" drogi Głównej. Dodatkowo przy drodze 86 KL planowany był skwer dla mieszkańców.
Również w obowiązującym Studium droga oznaczona jest jako KDL - droga Lokalna.
Z internetu dowiedzieć się można, że plan miejscowy jest właśnie zmieniany.
Pozostaje pytanie co z mieszkańcami, którzy kupili działki i zbudowali domy tuż przy drodze Lokalnej ( ze skwerem ) która nagle stanie się Główną ?
Szczęśliwie teren leży w Obszarze Chronionego Krajobrazu Doliny Drwęcy i łatwo będzie zablokować inwestycję w postępowaniu środowiskowym już na etapie projektu.
"codziennie jeżdżę przez zlotorie do Torunia i nie mam żadnego problemu"
Właśnie przez Ciebie my mamy problem w Złotorii. Nie było tu korków dopóki nie korkował się Lubicz. Dzięki nowemu mostowi odkorkuje się Lubicz ale i Złotoria i Kaszczorek, które są obciążone przejazdami "gości" z Lubicza, Brzozówki itp. Wystarczy nam Silno, Osiek itp. nie musicie dokładać swoich spalin. Czy to logiczne, że nadkładacie drogi przez Nową Wieś i Złotorię? NIE (korki, spalanie, stracony czas). I dlatego powstaje ten most. Brawo Wójt!!
Ja tez popieram Wójta, mam nadzieję, że będzie lepiej, a wędkarze i ekolodzy pewnie jeżdżą rowerem, więc w korku nie stoją, matka z dwójką dzieci pędząca do żłobka, przedszkola może mieć lepiej,
Uchwała Nr X/137/03 Rady Gminy Lubicz z dnia 4 września 2003r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Nowa Wieś opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego z dnia 24 lutego 2004 roku nr 22 pozycja 267
lubicz.e-mapa.net zakładka zagospodarowanie przestrzenne i zaznaczyć studium
Rada Gminy Lubicz uchwaliła Studium uwankowań i kierunków zagospodarowania gminy Lubicz dnia 11 października 2011 roku uchwałą Nr XV/176/2011
W załączniku nr 2e znajduje się plan sieci komunikacyjnej z klasami dróg
Można zauważyć, że droga ma dalej prowadzić "ulicą" Leśny Trakt do ul. Olimpijska/Konstytucji
Żadnego mostu nie bedzie zwłaszcza w miejscu gdzie jest cisza ,spokój mnóstwo natury o którą trzeba dbać w dzisiejszych czasch. Wójt ze wsi chce zrobić miasto. Na tym terenie powstało już wystarczająco dużo zakładów . Wójt nie potrafi zadbać o drogę publiczną a bierze się za budowę mostu . Gratuluję ....
Super że ktoś napisał info o ustaleniach planu zagospodarowania przestrzennego -to wszystko prawda - potężny most wrzucony między dwie drogi lokalne. mało tego - od strony Lubicza droga dojazdowa ma również status lokalnej ...oburzeni mieszkańcy bardzo proszą autora o kontakt. Wójt kłamie jak z nut i nagrywa filmiki zamiast spotkać sie z mieszkańcami- tchórz. Drogi do Olimpijskiej nie będzie ..nie ma funduszy..cały ciężki transport na dolinę Drwęcy.
Zgadzam się z przedmówcą-drogi na trakt leśny nie będzie - już kilkukrotnie ten pomysł odrzucili mieszkańcy Torunia-chcą ochronić przyrodniczo tę część lasu.. a nam nicewicz opowiada że most tylko dla transportu lekkego -to nośność powinien mieć 3,5 tony a tu 30 ton -NIE WIERZCIE W TE BAJKI !!! Barbarzyńca wlazł z buciorami w rezerwat i na nic się nie ogląda -Ta droga nie rozwiąże potężnego problemu komunikacyjnego na 10 a zniszczy przyrodę
CZYTAM I CZYTAM I ZASTANAWIAM SIĘ KIEDY CZŁOWIEK ZROZUMIE ŻE PRZYRODĘ TRZEBA CHRONIĆ GROZI NAM ZAGŁADA!!..WŁAŚNIE PRZEZ NASZE WYGODNICTWO I EGOIZM..WSZYSTKO CO PIĘKNE NISZCZYMY...JESTEŚMY GŁUPI I ZDECHNIEMY
Tak. Nie róbmy mostu i chrońmy przyrodę smrodząc w korkach, codziennie nadkładając kilometry. Myślenie pseudo-ekologów. Wójt próbował inaczej ten problem rozwiązać ale nikt wyżej go nie słuchał.
Droga pod nosem piszecie, pod oknami. To czemu sami jeździcie innym pod domami, pod oknami, nadkładając drogi? Brzozówka, Głogowo, Lubicz zamiast jechać prosto przez most na Drwęcy to skręcacie na Nową Wieś, Złotorię i smrodzicie pod oknami a potem w Kaszczorku. Wy możecie innym jeździć pod oknami a jak Wójt chce rozładować ruch (bo przecież tylko część osób tak pojedzie) to Wam się nie podoba bo to pod Waszymi oknami. Pod naszymi to co innego, można jeździć, stać w korku i wszystko. Obłuda.
DLA JASNOŚCI -ten most nie rozwiąże problemu BRZOZÓWKI i OBROWA gdyż nigdy nie będzie drogi wlotowej na niego od Torunia.. to most tylko dla Neste , Jurmetu i innych "tirowców"...... korki pozostaną a rezerwat zniszczą ..za mało kasy i za duża nośność mostu...proszę nie wierzyć propagandzie
Dziwne rzeczy podziały się dziś w budżecie gminy z okazji planowanej kładki - ktoś jeszcze nad tym panuje?? gdzie jest Rada Gminy? Panie Przewodniczący -pobudka!!! mocno nerwowe kroki są podejmowane - czyżby na wskutek przedwyborczych obietnic???? hau hau..... smrodek idzie ...naród nie jest głupi
@DLA JASNOŚCI
Projekt to most wraz z drogami dojazdowymi. Zakładam, że gdy powstanie most będzie na niego wjazd z obu stron rzecz jasna. Jeśli ktoś uważa, że będzie inaczej i most będzie stał a z obu jego stron będą drogi gruntowe, to chyba jest jeszcze w czasach PRL albo zaraz po PRL. Obrowo i Brzozówka też może skręcić na ten most i zrobią to dlatego ruch się rozładuje.
Według uzyskanych informacji od wybitnego głównego specjalisty od utrzymania dróg i mostów w Gminie Lubicz dowiedziałem się, że to jedyna opcja lokalizacji mostu i że Wójt tak kazał i juz.
Tak sie dzieje, gdy do podejmowanie decyzji w sprawie wydawania takich pieniędzy bierze się opinie od osób niekompetentnych w tamacie, niemających odpowiedniego wykształcenia czy przypadkowych i przerzucanych z likwidowanych jednostek. Żenada!
pamiętasz???? transprentność!!! podaj źródła finansowania
Czyli Obrowo i Brzozowka pojadą na dolny, ucierpi na tym Nowa wieś i dolny a dodatkowo nic się nie zmieni na Brzozówce, górnym i krobii ponieważ tył korka odbijający w lewo przy komisach jadąc na nową wies na Dolnym wjedzie przed auta które stały na jego początku na górnym. Reasumując najwiecej zyska zlotoria i Osiek, straci nowa Wieś, Lubicz dolny a na Brzozówce, Krobii, zawałach Kawęczynie i większości wsi obrowa nic się nie zmieni plus przeniesiemy większość ruchu na osiedla w Brzozówce, nowej wsi i lubiczu dolnym ponieważ o bezpośrednim dojeździe do 10tki nie ma mowy w tej kwocie 20mln a Wójt dalej nie powiedział nic o finansowaniu. Niezła próba zlotorio radzę nauczyć się logicnzego myślenia przed zabieraniem głosu bo rozumiemy ze każdy a ty najdobitniej dba tylko o własny interes a jak tak się przejmujesz spalinami to wiedz że roznoszenie ich na większe obszary niż drogi które już istnieją też nie przyczyni się do poprawy środowiska, a już na pewno nie jeśli mowa o obszarach natura 2000 i rezerwatach. Gdyby ten most mogl tam stanąć, stanąłby już 15 lat temu. Szykują objazd przez drogę na Osiek do obrowa na most na a1 więc most na Drwęcy jest niczym innym jak mostem dla tirów przez marudy na ul. Dworcowej. Cała otoczka z odkorkowaniem to ściema.
Do przedmówcy (zapewne z Obrowa, które nic niby nie zyska). Nic nie zyska Obrowo, więc należy nie pozwolić też nikomu innemu zyskać. To jest Twój tok myślenia. Zyska Lubicz, Złotoria, Nowa Wieś też (bo też przez nią ruch idzie zwiększony), zyska Kaszczorek, Osiek pośrednio. To mało? Obrowo nie zyska więc jesteś na nie. Zakopane, tak przy okazji, też nie zyska na tym. A tak na pocieszenie - Obrowo też zyska, jak każdy kto jadąc tamtędy będzie miał wybór którym mostem jechać i na tym, że ruch przez to się rozłoży a więc zmniejszą ogólnie korki.
Nic się nie zmieni, dalej będą korki tyle że w innych miejscach, poza tym nie wiem po co przytaczasz tu kaszczorek (to już Toruń) a mówimy o inwestycji gminy Lubicz. Korek na zlotorii jest banalnie prosty do pokonania, wystarczy wyjechać nieco szybciej i praktycznie przejeżdża się go bez stania, silno, Osiek i Obrowo będziecie mieli z głowy jak tylko powstanie planowana droga na most w Grabowcu, Obrowo nie zyska ponieważ dalej będzie musiało stać do komisów a tam stoi się najdłużej i trzeba skracać osiedlami na Brzozówce i jechać lasami (to tak jakby jechać piaskowa między domami w zlotorii) a więc rozwiązanie bardzo barbarzynskie.Mieszkańcy się wkurza bo ruch się na tych osiedlach wzmozy jeszcze bardziej więc Obrowo i koleje państwowe zamkną kolejny przejazd do lasu i tak oto ten nowy most potwierdzi bycie inwestycja tylko dla tirów które zaleja Nowa Wieś p. s. Sprawdź sobie ten przejazd z malgorzatowa do dolnego pod torami, tam mieści się tylko jedno auto na raz, świetna alternatywa dla drgogi 657 hahah a przypominam że po pokonaniu tego mostku wjedziemy w Osiedla na Dolnym i po prostu będzie jeden wielki bajzel.
Jaki przejazd pod torami? Wjazd/wyjazd będzie bezkolizyjny przy węźle Sz Lubickiej przy Skodzie dalej nową drogą do A1 wzdłuż torów , dalej równoległą do niej istniejącą drogą techniczną, przez istniejący wiadukt nad A1 i na nowy most przez Drwęce.
I jak to niby zrobią? Kolejny most? znasz w ogóle te tereny? Przeciez tam jest struga i tory i trzebaby robić kolejny most o którym to nicewicz nic nie wspomniał. Tak jak mówię dajecie się ogłupić i tyle, to ma być most dla firm zrobiny kosztem mieszkancow i tyle w temacie, o łatwym dojeździe do węzła możecie pomarzyć.
Torów nie przekraczasz. Nowa droga po zachodniej stronie torów równolegle do nich a struga ma parę metrów szerokości. Wystarczy przepust.
Dlaczego mówię o Kaszczorku - dlatego, że mówimy o dojeździe do Torunia a jadąc od Nowej Wsi właśnie pokonujemy Kaszczorek i dokładamy tam ruchu. Równie dobrze można tę dyskusję opuścić bo czemu mówimy o Toruniu i dojeździe do niego - to inna gmina, jeździjmy tylko lokalnie. Dlaczego inni i Ty mówicie o Obrowie i Osieku? To zdecydowanie inna gmina, niech się ich wójt o to martwi. Droga po drugiej stronie planowanego mostu jest b. wąska, wiem o tym, zakładam, że zostanie poszerzona.
"Zakładam że zostanie poszerzona" dlatego wlaśnie wójt nic o tamtej stronie nie wspomina ;)
Drodzy państwo czytam ten artykuł i jestem zniesmaczony Mieszkam na ulicy promowej chciałem uzyskać zgodę na rozbudowę domy nie dostałem postawienie nowego ogrodzenia betonowego brak zgody budowa szamba brak zgody ? To mam pytanie dlaczego ten łapówkarz Nicewicz chce budować most w opszarze Natura 2000 a ja nie mogę nic ? O co tu chodzi ? Może pan wójt mi odpowie !? Miała być ścieżka rowerowa przez Nową wieś nie ma ? O co tu chodzi ? Trzy lata temu koszt ścieżki 3 miliony miesiąc temu słyszę 9 milionów ? Pytanie koniunktura czy wójt bierze połowę w kieszeń ?
@Krzysztof. Na budowę ogrodzenia nie są już wymagane zezwolenia. Musisz jedynie budować zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego. Jeśli wiesz, że wójt bierze łapówki to powinieneś to zgłosić. Ścieżka rowerowa to plan sprzed wieelu lat poprzedniego wójta. Dlaczego jej nie ma? Nie wiem, koszt duży bo będzie potrzebny dla niej wiadukt nad autostradą (jeśli mówimy o tej samej ścieżce).
Most ten planowany wyłącznie dla strefy przemysłowej -ruch lokalny niestety nie brany pod uwagę - jest to tylko chwyt propagandowy. Zresztą nigdy nie dojdzie do jego budowy bo za dużo kolizji , niezgodności i zwykłej głupoty a stanowczo za mało funduszy
TE WPISY TO ROBISZ NA UMOWĘ ZLECENIE CZY W GODZINACH PRACY???
A TWOJA WYPOWIEDŹ DO KRZYSZTOFA WYJAŚNIŁA ŻE TAK SAMO SIĘ ZNASZ NA MOSTACH JAK I NA ŚCIEŻKACH....IDŹ SPAĆ !!!
Mam pytanie-jak można wydać 300 ty. z budzetu gminy na coś czego nie ma w planie miejscowym i nigdy nie powstanie? nasza żałosna Rado Gminy to pytanie do was- na to są paragrafy nie wiem czy macie świadmosć ... nie boicie się?
Witam =====ile waży tir wypełniony płatkami nestle pacific?? z pewnością nie przekracza 30 ton
zresztą na polskich drogach notorycznie przekracza się dopuszczalną wagę pojazdu=====gdzieś czytałem że na autostradzie złapali gościa który przekroczył wagę o 160 ton++++jeszcze jakies pytania mają państwo?
Wójt postawi patrol policyjny całodobowy i będą pilnować żeby czasem żaden tir tam nie przejechał, przecież tak mu niby zależy na środowisku i potencjale turystycznym gminy hahahah
Wpisy robię bo widzę, że wójt chce coś zrobić to zaraz się wszyscy rzucają, żeby to zablokować. Wybrano tego wójta po to bo ludzie chcieli zmian. I zmiany nadchodzą. Nie wszyscy ich chcą. Widocznie ktoś mieszka przy Promowej i krzyczy teraz bo chce tam w spokoju ryby łowić, a sam jeździ pod oknami innych codziennie. Zobaczcie wpis MIESZKAŃCA tutaj: https://ototorun.pl/artykul/nowy-most-na-drwecy/1005853?refresh=50#komentarze
Nie ma szans na inne rozładowanie ruchu teraz, więc ten planowany most to nie jest idealne rozwiązanie, zrozum to mój niepodpisany interlokutorze, ale jedyne rozwiązanie które można wprowadzić. Jeśli znasz inne, lepsze, to czekamy na propozycje. Zamiast krytykować, podaj lepszą opcję.
Zlotoria manipuluje drugi artykuł i podszywa się pod mieszkańca bezpośrednio przy tej inwestycji któremu się to niby podoba, żenada w najczystszej postaci ;) uwierz mi że nikomu w pobliżu się to nie podoba i już wkrótce przekonacie się jak bardzo.
Pod nikogo się nie podszywam. To że Tobie się nie podoba ta inwestycja to nie znaczy, że innym też nie detektywie od 7 boleści. Zrozum, że są ludzie, którzy mają inne zdanie niż Ty.
ten most nie rozładuje korków ..jego cel to rozkorkowanie tirów z pacyficu (nośność 30 ton) -nikt nie myśli o brzozówce ani obrowie ani złotorii-to są jak zwykle lokalne układy -most będzie ale dla pacificu a drogi do Torunia nie, bo nie ma szmalu a poza tym wójt ma to gdzieś
Przeczytaj wyjaśnienia wójta https://www.lubicz.pl/7359,wszystkie-aktualnosci?tresc=68435
Jest tu mowa o drodze z Torunia do Małgorzatowa. O tirach też jest. Most rozładuje korki i pomoże nie tylko lokalnym mieszkańcom ale i sąsiednich gmin.
MIEJSCE W KTÓRYM MA BYĆ MOST JEST CUDNE, NIESTETY ŁOSIE I ŻURAWIE NIE PŁACĄ PODATKÓW , NIE MAJĄ TEŻ PRAW WYBORCZYCH ...SZKODA BO PAN N. JUŻ BY SIEDZIAŁ W TACZCE
Do tych co obawiają się TIR-ów: "Parametry mostu zakładają przejazd samochodów ciężarowych to jednak organizacja ruchu przeznaczona będzie dla pojazdów o dopuszczalnej masie do 3,5t max 5t." Nie blokujcie tej inwestycji, bo nie macie lepszej propozycji jedynie możecie zaszkodzić a potem będzie płacz i krzyk, że wójt nic nie zrobił i korki nadal są.
Most dla tirów, widzimisię Wojta, przypominam że skrzyżowania na dk10 mają być przerobione więc tym bardziej bezsensowny projekt.
do Złotoria-ile bierzesz za wpis? pomysł przerzucenia korków w rezerwat przyrody jest boski - naprawdę zgodny z duchem naszych czasów, gdy każde drzewko ma znaczenie ..mam nadzieję że jego autor się na nim mocno............ sam wiesz co
Bardzo dobra inwestycja. Może coś się tu ruszy a w przyszłości dojazd do Torunia traktem leśnym do olimpijskiej. Oczywiście szkoda mieszkańców którzy zainwestowali w okolicach planowanej budowy mostu. Należy zadbać aby w projekcie pojawiły się ekrany dźwiękoszczelne.
Stopień Wodny Siarzewo!!! tam można rozwiązać problem na zawsze, bez budowania dróg pod oknami.
"...Parametry mostu zakładają przejazd samochodów ciężarowych to jednak organizacja ruchu przeznaczona będzie dla pojazdów o dopuszczalnej masie do 3,5t max 5t..." Tak a potem Nestle Pacific robi sprawę w sądzie że jest most po którym mogą do nich jeździć TIRy a jest ograniczony znakiem, wygrywają sprawę, znak zostanie ściągnięty a TIRy będą sobie śmigać do końca świata i dzień dalej, nie masz argumentów to wypad z dyskusji.
Rada Miasta Torunia właśnie podjęła decyzję o przekazaniu części terenu na budowę drogi dojazdowej do Malgorzatowa. Uważam jednak że Trakt leśny byłby lepszym rozwiązaniem ale to pewnie kwestia czasu. Czekamy na nowy most przez Drwęcę zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego Nowej Wsi.