W 2029 roku zostanie oddana do użytku linia tramwajowa, która będzie prowadziła do nowej zajezdni na zachodzie Torunia. Co ciekawe, istnieje możliwość, że trasa zostanie przedłużona i powiedzie do ościennych miejscowości.
Toruński magistrat pozyskał 225 milionów złotych z Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko na zadanie zakładające: budowę nowej zajezdni tramwajowej, powstanie linii tramwajowej od pętli Motoarena do nowej bazy, modernizację torowisk przy Kościuszki i Marii Skłodowskiej-Curie, zakup czterech tramwajów, trzech wozów technicznych i utworzenie dziesięciu zielonych przystanków.
Cały projekt oszacowano na 339 milionów złotych. Linia tramwajowa ma wieść od pętli Motoarena, dalej wzdłuż ulicy Pera Jonssona w bezpośrednie otoczenie Motoareny. Następnie skręci na północny-zachód i wzdłuż drogi planowanej w ciągu ulicy Ignacego Łukasiewicza dotrze do zajezdni tramwajowej. Na trasie zaplanowano trzy przystanki. W koncepcji zawartej w przetargu na zaprojektowanie linii przystanki zaplanowano w rejonie przyszłej zajezdni, nieopodal toru kartingowego oraz przy Motoarenie. Łączna długość linii to około 1,7 kilometra.
Przy okazji ogłoszenia informacji o przyznaniu środków europejskich prezydent Paweł Gulewski zapowiedział również, że baza będzie pomyślana tak, żeby w przyszłości tramwaje mogły docierać również do ościennych miejscowości. Włodarz wymienił tu położone w gminie Zławieś Wielka - Przysiek oraz Rozgarty.
- Już rozmawiamy z wójtem gminy Zławieś Wielka Marcinem Swaczyną o ewentualnych możliwościach. To oczywiście jest śpiew przyszłości, ale żeby ewentualnie móc spowodować, aby ta linia tramwajowa komunikowała dalej ościenne miejscowości, jak Przysiek i ewentualnie Rozgarty, ale to oczywiście w kolejnych etapach - powiedział Paweł Gulewski.
Warto wspomnieć, że od lat Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego przymierza się do budowy linii tramwajowej łączącej Toruń z Bydgoszczą. Projekt tramwaju metropolitalnego wpisano do „Strategii Rozwoju województwa kujawsko-pomorskiego do roku 2030”.
Utworzono także „Koncepcję Tramwaju Metropolitarnego Bydgoszcz-Toruń”. Twórcy dokumentu zakładają, że trasę od Ronda Jagiellonów w Bydgoszczy do Alei Solidarności w Toruniu skład pokonałby w około 70 minut. Na odcinku między Toruniem a Bydgoszczą tory miałyby biec w śladzie dawnej linii kolejowej Toruń-Czarnowo.
Magistrat przymierza się także do budowy linii tramwajowej na lewobrzeżu. Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ.
Autor: Bartosz Fryckowski
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Całbecki bis nam nastał, Toruń potrzebuje dobrej komunikacji a Ci oderwani od rzeczywistości patologicznie uzależnieni od środków, mażą o tramwajach za miasto przy okazji likwidując dojazd dzieciom do szkół tramwaj w Toruniu jeździ jak po wsi a oni chcą jeszcze wsiom dać toruńskie tramwaje, a w Toruniu nie mają czym jeździć i stare cuchnące [pojazdy puszczają albo bez klimatyzacji
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
PO kiego grzyba współcześnie te tramwaje przeciez to akansen ? to wymysł globalistów i wariatów klimatycznych ..po co wydawać taką kasę 339 mln na to g...o ? można połączyć Toruń z wszystkimi miejscowościami za kilka milionów.. już są autobusy elektryczne albo busy i inie trzeba ich nawet kupować wystarczy ogłosić przetarg na taką komunikację i prywatni inwestorzy się znajdą..dalej ba rany głosujcie na oszołomów z POPIS I lewicy z 3 drogą o ni wydadzą każdą waszą kasę bo takie mają zadanie żeby nas wszystkich niewolnikow maksymalnie zadłużyć
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Dlaczego wydaje się pieniądze na jakieś abstrakcje, typu tramwaj do jakiś wiosek. Proszę się przejechać z osiedla nad strugą do Salezjanów albo SP4 lub UMK to przekonacie się jak rządzą ludzie od Zaleskiego, na piechotę byłoby szybciej. Tak nic się nie zmieniło Gulewski to kalka Zaleskiego.
To ci są oderwani od rzeczywistości ciekawe co oni biorą a najlepiej niech całkiem zlikwidują autobusy tramwaje z miasta mam kolejny pomysł dla nich nie tramwaj jedzie do Krakowa i autobusy co za głomby
Tramwaj nalewobrzeże to KOMPLETNY IDIOTYZM (to wiocha). Nowa zajezdnia tramwajowa w zachodniej części miasta to KOMPLETNY IDIOTYZM (potężne koszty budowy dojazdu do tej zajezdni. Tam należy wybudować zajezdnię autobusoą. Tramwajowa powinna być na Legionów. Jak zwykle kretyńskie pomysły za ogromne pieniądze. A most Zawackiej dalej bez zrobienia wylotu na północ
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.