
Miasto przedstawiło dwa warianty budowy węzła przesiadkowego przed dworcem Toruń Wschodni. Inwestycyjne plany wzbudzają duże kontrowersje.
Szykuje się komunikacyjna rewolucja przy dworcu kolejowym Toruń Wschodni. Miasto w ramach projektu BiT City III planuje wybudować tam platformę przesiadkową. Przy okazji zamierza przebudować układ drogowy w tej części Torunia.
Jutro przeprowadzona zostanie seria konsultacji społecznych w wersji on-line, które dotyczą dwóch wariantów. Każdy z nich obejmuje także fragmenty ulic: Skłodowskiej-Curie, Kościuszki, Żółkiewskieg i Sobieskiego, a także pl. Skarbka.
Plany przedstawione przez miasto storpedowała grupa Zielony Toruń, która na swoim profilu Facebook-owym zamieściła obszerny komentarz. Czytamy w nim, że "Bit City III okaleczy Jakubskie i Mokre".
- Od ubiegłego piątku ekipa Zielonego Torunia zajmuje się sprawą kolejnej miejskiej katastrofy, która nadchodzi coraz większymi krokami. Nazywa się BiT City III i nie ma zamiaru nikogo i niczego oszczędzać - czytamy na FB.
Projekt realizowany wraz z PKP zakłada podniesienie walorów linii kolejowej 353. Jak twierdzą przedstawiciele Zielonego Torunia, słuszne postulaty remontów budynków dworcowych czy torów, odciążenia m.in. drogi krajowej nr 10, zachęcenia mieszkańców regionu do przesiadki z aut do transportu zbiorowego znów spotkały się z toruńską rzeczywistością.
Duże kontrowersje wzbudzają plany związane z rozbudową dróg, które wiążą się z wyburzeniem pięciu kamienic przy ul. Sobieskiego, likwidacją istniejących ogrodów i zieleni oraz stworzenie kolejnych dwóch przejść podziemnych.
- Zespół projektantów, przedstawicieli PKP i magistratu pracuje od co najmniej kilkunastu miesięcy, ale do dziś nie powstał nawet fragment czytelnej i prostej informacji dla mieszkańców. Magistrat nie wysilił się do wtorku, aby chociaż nanieść projekt pełen niezrozumiałych linii na zdjęcie terenu. Nie ma ani słowa o szacowanych kosztach inwestycji, wykupu gruntów, konieczności zapewnienia mieszkań zastępczych, ilości drzew przeznaczonych do wycinki czy tego o ile zmniejszy się powierzchnia terenów zieleni - zaznacza Zielony Toruń.
Opublikowane warianty są przygotowane na etapie opracowania koncepcji programowo-przestrzennej. Potem wykonawca opracuje dokumentacje projektową. Przy tworzeniu projektu budowlanego i wykonawczego zakres robót może ulec zmianie.
(AM)
fot. mapa z zaznaczoną lokalizacją węzła przesiadkowego przy dworcu Toruń Wschodni
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Za co te inwestycje? Kolejne długi!!!
Tak samo jak na Rapaka? Rozwalić węzeł komunikacyjny na ponad rok, wydać grube miliony i tak naprawdę wszystko po to żeby postawić dwie paskudne wiaty tramwajowe na środku drogi, gdzie latem będzie jak na patelni? Bezmyślność naszej władzy jest przerażająca.
Wszelkie próby komentowania pomysłów prez. Zaleskiego skazane są na porażkę! Tylko referendum o odwołanie Zaleskiego może przynieść pozytywny rezultat. A więc krytycy do dzieła! Toruń czeka!
Szreka pogieło do reszty? przecież tam pogrzebane fortyfikacje
Witam Szanowni Państwo, Potrzebujecie pomocy finansowej? Jestem Susan Benson. Jestem pożyczkodawcą, a także doradcą finansowym. Potrzebujesz kredytu biznesowego, pożyczki osobistej, pożyczki hipotecznej lub pożyczki na realizację swojego projektu? jeśli Twoja odpowiedź brzmi tak, zalecam kontakt z moją firmą. Świadczymy wszelkiego rodzaju usługi pożyczkowe, w tym pożyczki długoterminowe i krótkoterminowe. Aby uzyskać więcej informacji, napisz do nas e-mailem: (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com) i otrzymaj natychmiastową odpowiedź. Jesteśmy firmą świadczącą kompleksowe usługi finansowe i staramy się pomóc Ci spełnić wszystkie Twoje aspiracje. Specjalizujemy się w dostarczaniu strukturyzowanych rozwiązań finansowych dla osób fizycznych i firm w najbardziej efektywny i najszybszy sposób.
Do usunięcia zgłaszam.TĘ Reklamę.
W końcu ten dworzec z pewnością obsłużył w zeszłym roku kilkanaście milionów pasażerów, a połączenia kolejowe to mamy chyba najlepsze i najnowocześniejsze w całej Europie, więc ta złożona inwestycja ma absolutnie sens i jest bardzo potrzebna nie tylko miastu ale również PKP.
Brawo, bardzo się cieszę. Mam nadzieję, że w tym samym czasie wyremontowany zostanie sam dworzec oraz tory do dworca głównego.