
Już niedługo w naszym mieście ruszy budowa III etapu Trasy Średnicowej Północnej.
III etap budowy to, jak sama nazwa wskazuje, kontynuacja inwestycji, którą miasto realizuje od kilku lat. Pierwszy - od ulicy Grudziądzkiej do Szosy Chełmińskiej - został oddany do użytku pod koniec maja 2014 roku, a drugi od ulicy Grudziądzkiej do ulicy Skłodowskiej-Curie na początku października 2015 roku.
Teraz czas na odcinek od Szosy Chełmińskiej do Szosy Okrężnej. Opracowaniem dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla tego etapu zajęło się wrocławskie biuro Dro-System. Projektanci na swojej stronie internetowej zapowiadają, że planowany odcinek będzie mieć około 2 km długości, a w ramach robót drogowcy wybudują jezdnię, oświetlenie drogowe, chodniki, parkingi, zatoki autobusowe oraz okoliczne drogi lokalne o łącznej długości 1,2 km. Niestety, nie obejdzie się bez rozbiórki istniejących ogrodzeń, budynków zlokalizowanych w kolizji z projektowanym układem drogowym.
Odcinek Trasy Średnicowej Północnej w okolicach kościoła św. Józefa w Toruniu.
Miasto właśnie zapowiedziało, że o sposobie realizacji tej inwestycji będzie chciało porozmawiać z mieszkańcami. Spotkanie konsultacyjne odbędzie się w Akademickim Centrum Sportowym przy ulicy Józefa 4 lipca o 17:00.
- Podczas konsultacji projektanci odpowiedzą na pytania mieszkańców i wyjaśnią wątpliwości związane z planowana inwestycją - informuje Maria Marcinkowska z toruńskiego magistratu.
Na spotkaniu z urzędnikami będziecie mogli między innymi zobaczyć, jak w przyszłości będzie wyglądać III etap Trasy Średnicowej Północnej. Ale jeśli nie pasuje wam ten termin, to obejrzyjcie wizualizacje III etapu Średnicówki, które znajdują się pod tytułem naszego newsa. Ewentualne uwagi, sugestie oraz opinie możecie przesyłać na adres e-mail: konsultacje@um.torun.pl
(Filip Sobczak)
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Tragedia. Koło kościoła staje się wąską dróżką. Dotychczasowa inwestycja traci sens z powodu kilku miejsc parkingowych koło kościoła? A nie lepiej dać jeszcze dodatkowy pas ruchu?
Masakra. Trasa srednicowa? Przeciez to wyglad jak droga osiedlowa a nie jak obwodnica centrum. Wszędzie po dwa pasy a tu co?
Wszystko pięknie, ładnie!!! Ale dlaczego koło Klasztoru Redemptorystów jest zwężenie do jednego pasa?! Jak obwodnica to zrobić w całości po dwa pasy w obu kierunkach, a nie robić bo robić!!!
no tak przecież ojczulek tadziu potrzebuje miejsca na swoje samochody od bezdomnych
kto inteligentny wpadl na pomysł .by sciezke rowerową puscic przez parking...
Krytykowanie zwężenia jest bez sensu. Ta trasa i tak ma tyle ograniczeń prędkości, że jej "średnicowość" jest średnia. Poza tym wylot tej trasy - którego na wizualizacji nie ma - kończy się na Okrężnej, a ta też ma zwężenie w kierunku Plazy. Gdyby trasa kończyła się na DK 80 w Przysieku, to wtedy pewnie dwupasmowosc miałaby sens, a tak ten krótki odcinek nie wpłynie na płynność ruchu. Poza tym mieszkańcy osiedli będą mieli drogi lokalne, podobnie jak to zrobiono z fragmentem Okrężnej