Reklama

Słynna fabryka w Toruniu i Powiat łączą siły. Cały kraj usłyszy o naszych gospodyniach

Starostwo Powiatowe w Toruniu i Fabryka Cukiernicza Kopernik przystępują do realizacji wspólnej kampanii promocyjnej „Co ma piernik do wiatraka?”. Starosta Toruński Marek Olszewski i Prezes Zarządu Fabryki Cukierniczej Kopernik Szymon Poliński podpisali porozumienie o współpracy w tej sprawie w piątek (8 marca).

KOD QR na produktach Fabryki Cukierniczej Kopernik - każdy może „przenieść” się do Powiatu Toruńskiego

W ramach wspólnych działań na etykietach wybranych produktów sygnowanych logo Fabryki Cukierniczej Kopernik pojawią się kody QR odsyłające do filmów promujących powiat toruński i specjały kuchni tradycyjnej. W ramach kampanii zrealizowanych zostanie 9 wideo-wizytówek powiatu, które dotyczyć będą ciekawych miejsc, znanych ludzi mieszkających w podtoruńskich gminach czy wyróżniających się inicjatyw społecznych.

Filmy będą miały swoją premierą co tydzień na stronach internetowych Starostwa Powiatowego i Fabryki Cukierniczej Kopernik oraz w mediach społecznościowych. - Wspólnie zdecydowaliśmy się na działanie, które jest nieoczywiste i innowacyjne. Takiej współpracy środowiska biznesu z lokalnym samorządem do tej pory w naszym regionie nie było! – zapewnia Prezes Zarządu Fabryki Cukierniczej Kopernik Szymon Poliński.

Kolejnym etapem współpracy będzie cykl filmów kulinarnych, w których wezmą udział zaprzyjaźnione koła gospodyń wiejskich. Gospodynie przygotują tradycyjne dania z wykorzystaniem toruńskich pierników lub innych popularnych produktów FC Kopernik. Opracowano 15 receptur na dania słodkie i wytrawne, w których bardzo wyczuwalna będzie piernikowa nuta.

Najlepsze przepisy z piernikiem w roli głównej. Podtoruńskie gospodynie to ekspertki

Gospodynie z KGW to prawdziwe ekspertki kulinarne i ambasadorki swoich lokalnych społeczności. Zapraszając panie do udziału w tej kampanii spotkaliśmy się z wielką życzliwością i zrozumieniem naszego wspólnego pomysłu – przyznaje Starosta Toruński Marek Olszewski.

Po premierze ostatniego filmu wydanie zostanie książka kucharska z przepisami na dania z niekiedy nietypowym wykorzystaniem piernika. Premierę tej publikacji będziemy także świętować na pikniku plenerowym zorganizowanym przez starostwo i Fabrykę Cukierniczą Kopernik – ma to być impreza cykliczna odbywająca się raz do roku w różnych miejscach na terenie powiatu toruńskiego. Pod tytułem newsa znajdziecie spot promujący kampanię "Co ma piernik do wiatraka?" przygotowany przez Olka Urbańskiego. 

Uroczyste podpisanie listu intencyjnego w sprawie przeprowadzenia kampanii wzięli udział także: Wiceprezes Zarządu Fabryki Cukierniczej Kopernik Anna Jaranowska, przedstawiciele działu badań i rozwoju FC Kopernik oraz gospodynie z KGW: Barbara Kisielewska (KGW Przebojowe Złotorianki), Joanna Wysocka-Słoniecka (KGW Nowoczesne Gospochy), Katarzyna Kowalska (KGW Brąchnowianki), Danuta Kwiatkowska (KGW Dębinianki), Marzena Lewandowska (KGW Alebabki Ostaszewo), Iwona Skrzypczak (KGW Jezioranki z Kamionek Małych), Melania Brzustewicz (KGW Glogowianki), Liliana Trokowska (KGW Zębowo).

Spotkanie poświęcone kampanii przypadło w Dniu Kobiet, dlatego gospodarze wydarzenia – prezes Szymon Poliński i starosta Marek Olszewski – złożyli paniom najlepsze życzenia, wręczyli kwiaty i pakiety produktów Fabryki Cukierniczej Kopernik. Gospodynie otrzymały także nowy produkt Kopernika – przyprawę piernikową.

To nasz nowy produkt, bardzo się cieszymy, że jako pierwsze otrzymuję je gospodynie z KGW – podkreśla Milena Strzała z działu badań i rozwoju FC Kopernik.

Niespodzianką dla wszystkich uczestników konferencji była możliwość zwiedzania hali produkcyjnej Fabryki Cukierniczej Kopernik. Logotyp kampanii „Co ma piernik do wiatraka” promuje logotyp zaprojektowany przez toruńskiego artystę Marcina Treichela. Autorką konceptu logo jest Maria Kerner.

Autor: Arkadiusz Kobyliński

Aplikacja ototorun.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: Starostwo Powiatowe w Toruniu - https://www.powiattorunski.pl/ Aktualizacja: 11/03/2024 11:37
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Bartosz - niezalogowany 2024-03-11 08:49:02

    FC Kopernik brzmi jak jakiś klub piłkarski. xDD

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kazia - niezalogowany 2024-03-12 08:43:23

    oby w eksperymentach pan prezes Poliński nie przeholował i zagubił tradycję i historyczna rolę jedynego prawdziwego piernika toruńskiego. W tej dziedzinie tradycja i receptura są najważniejsze a kreacje polityczne w różnym wydaniu powodują krótkotrwałe efekty popularności przechodząc do powszedniości! O trafności tej opinii świadczą wyroby cukiernicze np Szwajcarii, Powodzenia

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo otoTorun.pl




Reklama
Wróć do