
Drogowcy ogłosili przetarg dotyczący rozbudowy mostu drogowego im. Józefa Piłsudskiego w Toruniu. Przeprawa zyska dodatkowe funkcje.
Drogowcy szukają wykonawcy przebudowy starego mostu drogowego im. Józefa Piłsudskiego. Oferty w ramach ogłoszonego przetargu można składać do 14 lutego przyszłego roku. Jak wynika z planów, inwestycja ma ruszyć wiosną. - Zgodnie z harmonogramem prac, w pierwszym etapie, który przypada na 2020 rok zaplanowano remont nawierzchni mostu oraz czyszczenie i malowanie elementów, które znajdują się nad jezdnią - zapowiada Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu.
Podczas prowadzonych na moście robót mieszkańcy Torunia skorzystają z tymczasowej przeprawy, która powstanie na przedłużeniu ul. Przybyszewskiego z dojazdem od pl. Skalskiego i ul. Zagrodowej po drugiej stronie Wisły, z dojazdem od Nieszawskiej.
Jak już Was informowaliśmy na portalu "Oto Toruń", konstrukcję składanego mostu drogowego udało się miastu nieodpłatnie pozyskać z rezerw strategicznych państwa. Uwaga! Tymczasowy most nie będzie jednak dostępnych dla pieszych.
Drugi etap prac przewidziany jest na 2021 rok - to m.in. remont chodnika. Robotnicy pojawią się także pod powierzchnią mostu. - Kolejność prac wynika z tego, że mamy nałożone ograniczenia przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie dotyczące mostu tymczasowego. Musi być on zdemontowany na okres zimowy, kiedy rzeką płynie kra. Dlatego w pierwszym etapie zajmiemy się remontem nawierzchni mostu - wyjaśnia Rafał Wiewiórski, dyrektor MZD w Toruniu.
Nie zabraknie nowości. Przebudowa mostu obejmuje bowiem budowę punktów widokowych i zejść na Kępę Bazarową. Co ciekawe, zejście na Bulwar Filadelfijski będzie wyposażone w windy dostosowane dla rowerzystów i osób niepełnosprawnych.
Warto wiedzieć, że ostatni remont mostu został przeprowadzony w 1992 roku.
(AM)
fot. torun.pl
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Mając na uwadze obecne natężenie ruchu drogowego to konieczne już jest wybudowanie trzeciego mostu, bo te dwa co mamy to już nie dają rady ... i wydaje się, że to zaczyna być pilna sprawa ... Dodatkowo , moim zdaniem, należy jak najszybciej załatwić bezpłatną obwodnicę autostradową Torunia, aby samochody (w tym także Tiry) co tylko przejeżdżają przez Toruń, nie wjeżdżały na Poznańską, Andersa, stary most, nowy most itd. ale aby jechały S10 , obwodnicą autostradową i zjeżdżały na węźle Lubicz, to by pozwoliło aby znacznie mniej samochodów było na ulicach Torunia i korki mniejsze itd., itd. , pozdrawiam i życzę wesołych Świąt czytelnikom i redakcji.
Policz sb kolego ile tirów stoi w toruńskich korkacha ile samochodów osobowych w których siedzi tylko i wyłącznie kierowca w Toruniu masz ograniczenie tonazowe do 18t ccm w określonych godzinach więc po Toruniu pojazdy ciężarowe wykonują transport z wjazdem docelowym. Może miasto powinno rozwinąć bardziej infrastrukturę transportu publicznego żeby zmniejszyć ruch "osobowek" ktore w 80% stoją w korkach. A rozbudowa ulic i obwodnicy miasta jestem jak najbardziej za pod warunkiem ze przejazd bedzie bezplatny zapewne wieksza ilosc kierowcow bedzie korzystac z drogi alternatywnej. Zjazd lubicz i zjazd turzno powinny być również bezpłatne korzystaloby z tych dróg zapewne więcej aut osobowych jak i ciężarowych. Pozdrawiam
Odnosząc się do powyższych wypowiedzi: 3 most jak najbardziej jeśli mogę zasugerować to najlepiej żeby łączył dk80 okolice starotorunskiej i dk10 Nieszawka zapewne odciazyloby to ruch w centrum jak również "stary most" Propagowanie transportu publicznego lub darmowe przejazdy komunikacją miejską w godzinach szczytu Korki w lubiczu i grebocinie zniesienie opłat autostradowych na węzłach Lubicz i turzno zapewne mogłoby w tym pomóc. Pozdrawiam i najlepszego życzę.
To może w końcu władze Torunia załatwią żeby przejazd mostem autostradowym był bezpłatny jesteśmy jedynym miastem w Polsce gdzie autostrada jest przy mieście może służyć za obwodnicę ale po co trzeba łupić biednych Polaków i wszystko pcha się przez miasto dlaczego zamknięto zjazd na Czerniewicach miał być wybudowany nowy od ronda przy nowym moście ale mniejszość decyduje o większości taka to dziś POLSKA Stary most przestawić do Żłotorii A w miejsce starego mostu postawić nowy po dwa pasy w każdą stronę A po środku tramwaj po bokach ścieżki rowerowe chodniki i punkty widokowe dlaczego Złotoria bo gm. Lubicz i gm. Obrowo to dziś dwie największe sypialnie Torunia Panie Michale zapraszam Pana do Lubicza Górnego w poświąteczny poniedziałek na 6:00 na przystanek przy krajowej ,,10" zobaczy pan skąd jada tłumy do pracy w Toruniu i Bydgoszczy a w piatek popołudniu do Grebocina tam wcale nie jest lepiej A w następnym tygodniu odwrotnie żeby nie było że się ustawilismy..................
To może w końcu władze Torunia załatwią żeby przejazd mostem autostradowym był bezpłatny jesteśmy jedynym miastem w Polsce gdzie autostrada jest przy mieście może służyć za obwodnicę ale po co trzeba łupić biednych Polaków i wszystko pcha się przez miasto dlaczego zamknięto zjazd na Czerniewicach miał być wybudowany nowy od ronda przy nowym moście ale mniejszość decyduje o większości taka to dziś POLSKA Stary most przestawić do Żłotorii A w miejsce starego mostu postawić nowy po dwa pasy w każdą stronę A po środku tramwaj po bokach ścieżki rowerowe chodniki i punkty widokowe dlaczego Złotoria bo gm. Lubicz i gm. Obrowo to dziś dwie największe sypialnie Torunia Panie Michale zapraszam Pana do Lubicza Górnego w poświąteczny poniedziałek na 6:00 na przystanek przy krajowej ,,10" zobaczy pan skąd jada tłumy do pracy w Toruniu i Bydgoszczy a w piatek popołudniu do Grebocina tam wcale nie jest lepiej A w następnym tygodniu odwrotnie żeby nie było że się ustawilismy..................
Jak najbardziej trzeci most trzeba postawić, Tiry trzeba wyprowadzić poza Poznańską, Andersa i nowy most oraz Rubinkowo , niech jadą obwodnicą autostradową do zjazdu w Lubiczu , ten co twierdzi że Tiry co jadą przez Toruń to Toruń jest ich miejscem docelowym to między bajki , 50 % tak, pozostałe NIE , po co się oszukiwać .... piszmy jak jest. Pytanie co miasto robi aby obwodnica autostradowa była bezpłatna i dlaczego jest właściwie płatna ?, skoro inne miasta mają darmo ? ktoś nie lubi Torunia czy jak ?
Nic się nie zmieni. Jedynie rower obok roweru będzie stał na moście o tyle poszerzą ścieżkę. Korki będą jak były. I w dodatku więcej zapłacimy za naprawę tego starego mostu...
Sami inżynierzy...
Stary most dla tramwaju do dworca kolejowego i dla rowerzystów i pieszych. Nowy most dla aut. Tramwaj dwusystemowy, po połączeniu jego toru z torami kolejowymi dworca głównego, mógłby realizować co któryś kurs do Ciechocinka.
Jestem za przywróceniem tramwaju na starym moście aby zapewnić komunikacje między lewobrzeżem a prawobrzeżem Torunia przekierowania pojazdów powyżej określonej wartości na nowy most.
Jestem kierowcą "tira" często jeżdżę od Poznania na strefę do Ostaszewa. Wolałbym pojechać obwodnicą do Lubicza i na Łysomice....ale nie wiem czy zdajecie sobie sprawę że tam jest zakaz skrętu w lewo...zjeżdżając w Lubiczu i tak trzeba wrócić w miasto....to po co mam jechać wkoło jak i tak trzeba się zawrócić na Olsztyńską?
Jestem bardzo ciekaw źródła finansowania wszelkich prac związanych z każdą większą inwestycją infrastrukturalną w regionie, szczególnie gdy są to środki które powinny zostać równoważnie podzielone na potrzeby całego województwa.
Osobiście myślę, że konieczna jest bezpłatna obwodnica autostradowa Torunia i to jak najszybciej, dalej wyprowadzenie wszystkich Tirów i innych samochodów ciężarowych o wadze pow. 8 ton z ulic Poznańskiej, Andersa i Nowego Mostu tak aby jechały S10 i Obwodnicą autostradową Torunia. Kolejny istotny krok to wyprowadzenie tylu samochodów osobowych ile się da, które nie jadą do Torunia tylko dalej na Warszawę, Olsztyn, Gdańsk, Szczecin, Poznań itd. aby jechały też S10 i Obwodnicą autostradową i omijały Stary Most, Nowy Most , Andersa i Poznańską. Takie rozwiązania zmniejszą ruch na starym i nowym moście i będą mniejsze korki. To ważne sprawy i jak się głęboko nad tym zastanowić to jest to istotne aby korków było mniej Kiejny Krok to oczywiście trzeci most i to jak najszybciej oraz połączenie DK 91 z S10 poprzez węzeł Czerniewice lub najlepiej przez NAJBARDZIEJ SENSOWNY Węzeł na wprost NOWEGO MOSTU , pozdrawiam
Korki w Toruniu to dopiero bedą