
To kolejny i niejedyny pomysł, jaki przedstawił dziś (28 września) na swojej konferencji prasowej komitet „MyToruń”.
Zdaniem kandydatki na prezydenta Torunia Sylwii Kowalskiej oraz kandydatów na radnych z komitetu „MyToruń” remont „starego” mostu drogowego im. Józefa Piłsudskiego to jedno z najważniejszych zadań, jakie Toruń będzie musiał zrealizować w najbliższych kilkunastu, jeśli nie kilkudziesięciu miesiącach.
Przypomnijmy, że miasto chce, żeby modernizacja ruszyła już w 2019 roku i potrwała od 12 do 18 miesięcy. Niedawno dowiedzieliśmy się także, jak będzie wyglądać ruch podczas prac remontowych. Firma Trasal, czyli projektant mostu, przygotowała trzy warianty organizacji. Ostatecznie urzędnicy, po konsultacjach społecznych z mieszkańcami, zdecydowali, że na moście będzie odbywał się ruch jednokierunkowy wahadłowy tylko dla komunikacji miejskiej i służb ratunkowych. - Jeśli Rada Miasta wyda odpowiednią zgodę, to wprowadzimy bezpłatną komunikację miejską przez most - tłumaczył Michał Zaleski.
Prezydent Torunia zapowiedział także, że miasto nie planuje budowy tymczasowej przeprawy na czas remontu. Według szacunków magistratu, byłby to koszt około 50 milionów złotych. Zaleski uważa, że lepiej przeznaczyć te pieniądze między innymi na remont osiedlowych ulic.
Zupełnie inną wizję prezentuje „MyToruń”. Komitet obiecuje, jeśli zajdzie taka możliwość i potrzeba, wybudowanie tymczasowej przeprawy. Miałaby ona pojawić się przy „starym moście”. - Taki pomysł istnieje. Naszym zdaniem to rozwiązanie, które bardzo usprawniłoby ruch w mieście - tłumaczy Maciej Cichowicz z „MyToruń”.
Jeśli na rozwiązanie komitetu zgodziłaby się Rada Miasta, to remont „starego” mostu opóźniłby się o kilkanaście miesięcy. To czas, podczas którego miasto musiałoby uzyskać wszystkie niezbędne dokumenty i zezwolenia. Dlatego remont ruszyłby nie tak jak chce Michał Zaleski i jego urzędnicy w 2019, a dopiero w 2020 roku. - Chcemy, żeby utrudnienia w czasie remontu zostały zminimalizowane. W związku z tym musimy jeszcze raz to wszystko przemyśleć - tłumaczy Cichowicz.
Ponadto „MyToruń” chce, żeby po modernizacji na „starym” moście znowu przebiegała linia tramwajowa, która skomunikowałaby prawy i lewy brzeg naszego miasta. W takim wariancie na moście pozostałyby tylko dwa pasy, a przez trzeci - środkowy - przejeżdżałyby tramwaje. - Nasze rozwiązania sprawią, że most im. Józefa Piłsudskiego stanie się mostem lokalnym, a nie tranzytowym - dodaje Cichowicz.
(Filip Sobczak)
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Każdy chce... każdy "zrobi"... Bzdury wyborcze to ostatnio najważniejsze tematy na ustach lokalnych polityków
mieszkasz na prawym brzegu i sie madrujesz przenies sie do nas to zrozumiesz cokoliwek polmozgu
Strasznie głupi pomysł z tym tramwajem. Zapchaja most i znowu nie będzie jak przejechać.
Z tego co pamiętam to zrezygnowano podczas poprzedniego remontu a był on 1992/93 roku z tramwajów bo zbyt mocne wywoływały tranwaje drgania. Pamiętam że mówiono wtedy o zagrozeniu w konstrukcjach. A teraz nie będzie zagrożenia da ktoś gwarancję lub przyjmie całą odpowiedzialność na siebie. Wątpię a nie oszukujmy się w tych czasach po 20 latach ruch jest o wiele wiele większy.
Wtedy przez most jeździły stare ciężkie Konstale jednoosiowe czwórka (był huk jak z mostu kolejowego ). Huku nie było w przypadku wchodzących (wtedy) nowych Konstali (np szóstka czy piątka jeżdżąca prosto na most). Nowe Pesy jak i jeżdżące jeszcze dziś Konstale mają wózki wieloosiowe rozkładające ciężar na większej powierzchni, inna jest też technologia budowy torowisk. Nie ma technicznego problemu z tramwajem na moście.
LINIĘ TRAMWAJOWĄ NA PODGÓRZ LEPIEJ BYŁOBY POPROWADZIĆ PRZEZ MOST KOLEJOWY - POPRZEZ DOBUDOWANIE DO MOSTU KOLEJOWEGO PO STRONIE PRZECIWLEGŁEJ DO STARÓWKI, STALOWEJ KONSTRUKCJI DLA DWUTOROWEJ LINII TRAMWAJOWEJ - PODOBNEJ DO TEJ, JAK NA WIZUALIZACJI TYMCZASOWEJ PRZEPRAWY PRZY MOŚCIE PIŁSUDSKIEGO.