
Do 32. edycji Festiwalu EnergaCAMERIMAGE pozostało już mniej niż 100 dni! W mijającym tygodniu zaprezentowany został plakat, który będzie towarzyszył Festiwalowi przez najbliższe miesiące. Za jego koncepcję graficzną odpowiada Marcin Wolski, który w swojej pracy wykorzystał niezwykle efektowny motyw zorzy polarnej nawiązujący do wyjątkowej magii i piękna kina, które, tak jak zorza, zachwyca, inspiruje i pozostaje w pamięci.
W prezentowanej grafice, nad historyczną panoramą Torunia, w której bez problemu odnajdziemy zarysy najważniejszych budowli gotyckiego miasta, rozciąga się majestatycznie zorza polarna przybierająca kształt taśmy filmowej. Jej dynamiczna, świetlista wstęga symbolizuje artystyczne inspiracje, jakie przynosi każdy film prezentowany na festiwalu. Wybór motywu zorzy polarnej wydaje się wyjątkowo naturalny i oczywisty biorąc pod uwagę charakter Festiwalu EnergaCAMERIMAGE.
Zorza, oprócz estetycznej roli, ma też znaczenie metaforyczne – przedstawia film jako źródło światła w ciemności, prowadzące widzów do nowych odkryć i refleksji. Sama taśma filmowa pokazuje technologiczną stronę sztuki filmowej, bardzo ważną na Festiwalu EnergaCAMERIMAGE. Zjawisko zorzy obserwować mogliśmy w tym roku w Toruniu i okolicach.
Ten świetlny fenomen przyciąga wielu wpatrzonych w nią widzów, tak samo Festiwal EnergaCAMERIMAGE przyciąga fanów kina zapatrzonych w niesamowite obrazy i grę światłem. Plakat głównym motywem łączy tym samym magię kina z naturalnym pięknem unikalnego zjawiska świetlnego.
- Wykorzystując ten wizualny element, chcemy podkreślić, że festiwal jest miejscem, gdzie spotyka się tradycja z nowoczesnością i sztuka z techniką. Zorza jest zjawiskiem nieprzewidywalnym, może pojawiać się i znikać bez ostrzeżenia, co sprawia, że jej obserwacja jest wyjątkowym i rzadkim doświadczeniem. Filmy również są doświadczeniem ulotnym. Mimo że mogą być odtwarzane wielokrotnie, każda projekcja jest unikalnym momentem, w którym widz doświadcza historii na nowo, a emocje i reakcje mogą się zmieniać za każdym razem - komentuje Marek Żydowicz, Dyrektor Festiwalu EnergaCAMERIMAGE.
Zorzę polarną tworzy wiatr słoneczny będący strumieniem cząsteczek niosących energię elektryczną, tym samym tegorocznym plakatem organizatorzy pragną również podziękować firmie Energa, która po raz kolejny będzie sponsorem tytularnym wydarzenia i która konsekwentnie promuje ekologiczne rozwiązania energetyczne.
- To dla nas zaszczyt, że tegoroczny projekt plakatu jest pewnego rodzaju ukłonem w stronę sponsora, a także zachęca do refleksji na temat środowiska i ekologii, czy miejsca, w którym jako ludzkość obecnie się znajdujemy. Transformacja energetyczna, w której wszyscy uczestniczymy, jest niezwykle ważnym procesem. Energa wychodzi naprzeciw jej wyzwaniom i staje się coraz bardziej zielona. Już około połowy sprzedawanej przez nas energii pochodzi z odnawialnych źródeł. Rozwijamy nasz portfel projektów, dzięki którym produkujemy energię z wiatru czy ze słońca. Cieszy mnie fakt, że dla organizatorów czy gości festiwalu EnergaCAMERIMAGE tematy związane z kwestiami środowiska są równie ważne - mówi Sławomir Staszak, p.o. prezes Zarządu Energi SA.
32. EnergaCAMERIMAGE odbędzie się w dniach 16-23 listopada 2024 roku w Toruniu, na Kujawach i Pomorzu. Za jego pozytywną energię będzie po raz kolejny odpowiadać Energa Grupa ORLEN, tytularny oraz strategiczny sponsor wydarzenia.
***
Marcin Wolski jest ilustratorem i grafikiem specjalizującym się w tworzeniu ilustracji prasowych i reklamowych dla klientów z całego świata. Tworzy barwne ilustracje łączące proste kształty oraz tajemniczą atmosferę. Pracował dla klientów, takich jak Apple, New Yorker Magazine, Politico, The Guardian, Science i wielu innych.
Autor: Arkadiusz Kobyliński
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
To ja jestem sponsorem Energi S.A. ? To dajcie mi chociaż długopis firmowy , albo t-shirt.
To dzieło wielkiego prezydenta, byłego już.
Taki powodziowy ten plakat ;)