
W czwartek (30 stycznia) przekazano plac pod budowę Trasy Staromostowej. Przez pierwsze dni wykonawca będzie zajmował się organizacją zaplecza budowy oraz pracami przygotowawczymi.
Trasa Staromostowa na odcinku od ul. Dekerta do placu Niepodległości to obecnie gruntowa droga w bardzo złym stanie technicznym. Przebudowa przede wszystkim poprawi płynność ruchu w relacji północ-południe.
- Zmniejszy się także natężenie ruchu oraz poprawi przejezdność na ul. Szosa Chełmińska na odcinku od ul. Dekerta do placu NOT. Poprawi się również bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu, dzięki budowie ciągów pieszo-rowerowych z wyraźnym rozdzieleniem ruchu pieszych i rowerzystów oraz wyznaczeniu oznakowanych przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych - mówi rzecznik prasowy prezydenta Torunia Marcin Centkowski.
Inwestycja wymaga zmian w organizacji ruchu, które zaczną być wprowadzane od 3 lutego 2025 r. W I etapie prac wykonawca wyłączy z ruchu i parkowania gruntowy odcinek od ul. Gałczyńskiego do bramy wjazdowej na targowisko miejskie od strony ul. Dekerta. Brama w tym etapie prac pozostanie otwarta.
- Osobom handlującym i odwiedzającym targowisko zalecamy korzystanie z bezpłatnych parkingów przy Izbie Przemysłowo-Handlowej, przy Cinema City oraz z płatnych parkingów zlokalizowanych przy targowisku od strony Szosy Chełmińskiej. W tym etapie robót targowisko będzie funkcjonować bez zmian, a jego stoiska nie będą przenoszone - wskazuje Centkowski.
Równolegle wykonawca będzie przebudowywał fragmenty wodociągu w pasie od ul. Gałczyńskiego do placu Niepodległości (ulica Czerwona Droga). Ruch pojazdów na tym odcinku będzie utrzymany z ograniczeniami do jednego pasa ruchu. Prace w tym miejscu zakończą się na przełomie lutego i marca br.
Mapy ze zmianami umieszczamy w galerii pod tytułem newsa.
Warto wiedzieć:
• Długość odcinka: 480 m
• Liczba skrzyżowań: 2
• Budowa ronda w celu obsługi Nowego Centrum Torunia
• Szerokość jezdni: 7-10,5 m/4-8 m
• Szerokość chodników: ok. 2 m
• Szerokość drogi dla rowerów: 2,5 m
• Długość drogi dla rowerów: 2 x ok. 480 m
• Koszt zadania: 32 882 005,62 (Trasa Staromostowa + przebudowa drogi krajowej 91 -rondo Strobanda), inwestycja dofinansowana z Rządowego Funduszu Polski Ład: 30 mln zł, przy czym ok. 14 mln zł to koszt budowy odcinka Trasy Staromostowej.
Dodatkowe informacje:
W piątek, 31 stycznia, każdy z handlujących na targowisku otrzyma pisemną informację z dokładnym harmonogramem prac i związanymi z tym zmianami.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Nie żadnej Trasy Staromostowej tylko pospolitej osiedlówki z parkingiem dla bazaru tandety. Za kilka lat trzeba to będzie poprawiać, ale wtedy może już być inny sołtys.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Taki tam detal. Wieś ma być na razie zadowola, że dobry pan sołtys dba o "kupców", a za parę lat i tak trzeba będzie zbudować normalne dwie jezdnie. Pan sołtys bogaty, wyłoży z zaskórniaków trzymanych na strychu pod strzechą.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.