Reklama

Oryginalność w e-commerce: szansa na wyjście poza granice kraju

24/03/2016 08:02

Trwają prace nad aktami prawnymi ułatwiającymi handel internetowy w granicach Unii Europejskiej. O ile stosunkowo trudno wejść na rynek zagraniczny z towarem na tym rynku już dostępnym, to szansą dla e-handlowców jest oferta oryginalna i wysokiej jakości. Produkty unikalne, tworzone przez polskich projektantów mody, mebli czy ceramiki użytkowej mają szansę znaleźć swoje miejsce w europejskim e-handlu.

 

Oryginalność kluczem do sukcesu


W dzisiejszych czasach wejście na obcy rynek może wydawać się proste – wystarczy stworzyć obcojęzyczną wersję strony internetowej, zapewnić możliwość płacenia poprzez przelew elektroniczny w obcej walucie, i zaoferować produkt tańszy lub jakościowo lepszy. Ale czy na pewno? Niemcy czy Brytyjczycy w polskich sklepach internetowych kupują najchętniej odzież i akcesoria modowe, do czego przekonuje ich przede wszystkim stosunek ceny do jakości. Jednak nie tylko to.


Aktualnie coraz bardziej cenimy sobie oryginalność produktu. Oczekujemy nie tylko dobrej jakości w rozsądnej cenie, ale i tego, że zamówiony przez nas produkt pozwoli nam wyróżnić się z tłumu, będzie oryginalny i unikatowy. To ogromna szansa dla małych manufaktur, kreatywnych projektantów mody i przedmiotów użytkowych, niewielkich firm, czerpiących natchnienie chociażby ze sztuki ludowej. Bo dla takiego produktu zagraniczny konsument nie znajdzie zamiennika, dzięki czemu wzrastają szanse powodzenia na nowym rynku zbytu. Udowadniają to sukcesy takich polskich marek modowych jak ALOHA FROM DEER, Mr Gugu i Miss Go, RISK made in Warsaw czy Mnishkha. W ciągu ostatnich lat odniosły one sukces na zagranicznych rynkach właśnie dzięki oryginalności oferowanych przez siebie produktów.


Kreatywny pomysł to nie wszystko


Oczywiście sam pomysł nie wystarczy. Trzeba również trafić w gusta potencjalnych odbiorców a także wyróżnić się spośród tysiąca innych biznesów dzięki skutecznej promocji i reklamie. A to niestety może kosztować. Warto, na początek, zaangażować się w promocję poprzez media społecznościowe, w czym mogą pomóc przyjaciele i znajomi, szczególnie mieszkający poza granicami kraju. Po drugie – cena musi być odpowiednia. Nie tylko stosowna do jakości produktu i wkładu naszej pracy, ale przede wszystkim zachęcająca przeciętnego odbiorcę w danym kraju do wykonania zakupu. Dopiero ugruntowawszy sobie pozycję na rynku będziemy mogli liczyć na konkretniejszy zarobek.



 

Aplikacja ototorun.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo otoTorun.pl




Reklama
Wróć do