
Cztery firmy zainteresowane wykonaniem dokumentacji projektowej dla drugiego etapu budowy linii tramwajowej na os. JAR.
Urząd Miasta otworzył koperty z ofertami firm, które dotyczą przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej dla drugiego etapu budowy linii tramwajowej na os. JAR - poinformował branżowy portal transport-publiczny.pl. Ma ona powstać do połowy przyszłego roku.
Chodzi o odcinek od ul. Strobanda, wzdłuż Watzenrodego i Heweliusza, przy której linia tramwajowa ma zakończyć się pętlą tramwajową. Do zadań wykonawcy należy też uzyskanie wszystkich decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie i prowadzenie robót budowlanych.
O podpisanie umowy walczą cztery firmy. Oferty są zróżnicowane cenowo - najtańsza opiewa na 528 tys. zł i jako jedyna mieści się w budżecie przeznaczonym przez miasto na ten cel (550 tys. zł), a najdroższa na ponad 1 mln. Projekt budowlany ma zostać opracowany w ciągu ośmiu miesięcy od podpisania umowy. Następnie wykonawca będzie miał trzy miesiące na opracowanie dokumentacji wykonawczej oraz uzyskanie wszelkich zgód na realizację prac.
Na odcinku Szosy Chełmińskiej - między skrzyżowaniem z ul. Morcinka a skrzyżowaniem z Trasą Średnicową Północną - a także na Polnej i Watzenrodego zaplanowano jedynie budowę torowiska tramwajowego wraz z przejściami, przejazdami rowerowymi oraz peronami. Na ul. Hubego przewidziano trójkąt do zawracania tramwajami. Założono też budowę torów odstawczych wraz z myjnią tramwajowo-autobusową.
(AM)
fot. ilustracyjne
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
JAR nie chce hałasującego tramwaju ,my mamy auta.
Pewnie wezmą ta najtańsza ofertę a potem drugie tyle wydadzą na poprawki i naprawy... Chytry dwa razy traci
A my nie mamy aut. Nie ma przystanków koło przychodni lekarskich, cmentarzy/np. Zwirki_Wybickiego/kościoła Św Józefa został przesunięty pod basen. Prawda, młodzi maja samochody, a co z tą grupą starszych schorowanych ludzi którzy nie mają aut? Taksówka, albo czekanie na łaskę kto podwiezie. Proszę o wzięcie pod uwagę potrzeby tej grupy ludzi
"my mamy auta"... Ciekawe czy za 5lat kiedy będą robiły się ogromne korki na Chełmińskiej, Grudziądzkiej i Legionów też będą się ludzie cieszyli że mają samochody, czy też będą z ulgą wsiadali do tramwajów które przewiozą ich do centrum w 15-20min.