Reklama

KTO ZMODERNIZUJE SZOSĘ CHEŁMIŃSKĄ?

15/11/2016 15:20

Prace remontowe będą tańsze niż zakładano.Firmy, które stanęły do przetargu zaoferowały bardzo korzystne warunki realizacji inwestycji. Cena była jak zwykle decydująca przy rozstrzyganiu przetargu

Niecałe 13 mln zł. Tyle wynosi najtańsza oferta złożona przez firmę w ramach przetargu na rozbudowę Szosy Chełmińskiej w Toruniu. Realizacją inwestycji zainteresowanych jest w sumie pięć przedsiębiorstw.

 

Chodzi o ponad kilometrowy odcinek tzw. Trasy Staromostowej, od północnej Trasy Średnicowej aż do ul. Polnej. Aktualnie droga jest w fatalnym stanie. Zwłaszcza w okresie jesienno-zimowej pojawią się tam liczne dziury i nierówności.

 

Jak wynika z projektu, oprócz nowej nawierzchni pojawią się również chodniki i droga rowerowa. Remontu doczeka się także przejazd kolejowy.  

 

Aktualnie, po zachodniej stronie trasy, trwają rozbiórki budynków, które kolidowałyby z planowaną przebudową Szosy Chełmińskiej. Projekt zakłada po dwa pasy w obu kierunkach.

 

Najtańsza oferta została wyceniona przez PBDI na blisko 13 mln zł, najdroższa na ponad 16 mln. To miłe zaskoczenie dla miasta, które szacowało, że prace pochłoną łącznie aż 23 mln.

 

Miasto liczy na dofinansowanie ze środków zewnętrznych. Jest szansa na dotacje w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.

 

Kolejnym etapem będzie dokładna analiza wszystkich złożonych w ramach przetargu propozycji. Według harmonogramu, prace powinny zakończyć się w maju 2018 roku.

Aplikacja ototorun.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo otoTorun.pl




Reklama
Wróć do