
Niebawem wystartują prace związane z aktualizacją dokumentacji projektowej dla budowy wiaduktu w ciągu ulicy Równinnej. To inwestycja, która ma znacząco usprawnić poruszanie się we wschodniej części Torunia.
Ulica Równinna to jeden z tych punktów na drogowej mapie Torunia, który w godzinach szczytu jest regularnie zakorkowany. Nic dziwnego, bowiem stanowi istotny łącznik pomiędzy Polną a Skłodowskiej-Curie. W rejonie Równinnej znajdują się liczne magazyny i przedsiębiorstwa. Dlatego każdego dnia do pracy podróżują tam tysiące torunian.
Budowa wiaduktu w ciągu ulicy Równinnej nie jest niczym nowym. Możliwość powstania bezkolizyjnego skrzyżowania jezdni z linią kolejową 353 znalazła się w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego z 2010 roku
W 2014 roku opracowano dokumentację projektową dla przebudowy ulicy Równinnej. Projekt zawiera m.in. powstanie wiaduktu nad torami kolejowymi oraz rondo na skrzyżowaniu z Polną. Pięć lat później wydano Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej.
Teraz temat powrócił. 28 stycznia Gmina Miasta Toruń podpisała porozumienie z PKP PLK, w myśl którego magistrat zobowiązał się m.in. do aktualizacji dokumentacji projektowej dla budowy wiaduktu w ciągu ulicy Równinnej.
- Rejon ulicy Polnej jest wysoce hurtowy, usługowy i magazynowy. Występuje tam duże natężenie ruchu. Zwłaszcza w godzinach szczytu, a do tego ciągłe zapory kolejowe hamują ten ruch. To bardzo dobra decyzja. Realnie otwiera się możliwość budowy tego wiaduktu - opowiada były prezydent Torunia, a dziś radny Michał Zaleski.
Podczas przeprowadzonej 13 lutego sesji Rady Miasta Torunia rajcy wyrazili zgodę na wpisanie do Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2025-2029 środków przeznaczonych na aktualizację projektu przebudowy ulicy Równinnej.
Łącznie na ten cel zostanie przeznaczonych 500 tysięcy złotych - 200 tysięcy w 2026 roku i 300 tysięcy w 2027 roku. Prace nad zmianami w projekcie zakończą się za ponad dwa lata. Wtedy oprócz finalnego kształtu Równinnej po przebudowie poznamy też kosztorys inwestycji. Szacunki sprzed kilku lat mówiły o wydatku rzędu 50 lub 60 milionów złotych.
Miasto będzie poszukiwało także środków na ten cel. - PKP PLK jest otwarte na dyskusję w zakresie poprawy bezpieczeństwa przejazdów kolejowych i jest klimat do rozmów, aby to razem współfinansować - mówi w rozmowie z ototorun.pl dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej UM Toruń Marcin Kowallek.
Za sprawą dokumentu z 28 stycznia 2025 roku Gmina Miasta Toruń i PKP PLK wspólnie aplikują o środki z programu Funduszy Europejskich na Infrastrukturę Klimat i Środowiska na realizację inwestycji kolejowych w naszym mieście. Wniosek zostanie złożony do Centrum Unijnych Projektów Transportowych. A decyzja o ewentualnym przyznaniu środków ma zapaść na przełomie maja i czerwca.
Miasto ma odpowiadać za remont ulicy Sowińskiego, rozbiórkę oraz budowę nowego „Garbatego Mostka”. PKP PLK zrealizuje m.in. remont tunelu pod Placem Pokoju Toruńskiego, linii kolejowej od Placu Pokoju Toruńskiego do dworca Toruń Wschodni oraz budowę kładki pieszo-rowerowej na moście kolejowym. Całość pochłonie pakietu 685 milionów złotych. Poziom dofinansowania ma wynosić 70%.
Autor: Bartosz Fryckowski
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Kolejny fantasta i prorok...a może powinno być już 10 mostów? A może...litości, czemu Pan, Panie Piotrze, nie jest Prezydentem Miasta? Ani, chociażby, Radnym?
Dziękuję za wyróżnienie. Tak powinienem być prezydentem tego miasta. Warto mierzyć wysoko. Polacy mają to do siebie że ciągle taką miernotą się zachwycają
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
A jak Córka skończy szkołę na Starym Mieście to jaka powinna być kolejna inwestycja aby Jej ulżyć? A co następnego aby Jej znowu ulżyć EGOISTKA!!!
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
To się nazywa projekt z dupy by kraść pieniądze ... Kawałek dalej bo niecałe 500 m dalej jest odcinek z wiaduktem w to samo miejsce
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.