
Rozbudowa Szosy Okrężnej dała się kierowcom we znaki zwłaszcza na początku inwestycji. Wówczas niezbędne było wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na odcinku od Gagarina do Łukasiewicza, co wiązało się z długim objazdem. Od najbliższego piątku planowane są kolejne zmiany w organizacji ruchu.
Rozbudowa Szosy Okrężnej na 780-metrowym odcinku od okolic wjazdu na parking przy Collegium Humanisticum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika do ulicy Łukasiewicza rozpoczęła się w październiku 2023 roku.
Do tej pory drogowcy wykonali już nowe rondo turbinowe na skrzyżowaniu Szosy Okrężnej i Gagarina. Zamontowane zostało także nowe oświetlenie. Docelowo na całym modernizowanym odcinku znajdą się dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.
Kierowcy mogą już korzystać z obu jezdni na odcinku od Gagarina do Łukasiewicza oraz jednej jezdnię na odcinku od Gagarina do Polnej. Od piątku (21 marca) do ruchu zostanie udostępniona także jezdnia wiodąca do ronda turbinowego od strony Polnej. - Obecnie wykonawca układa warstwę wiążącą na jezdni zachodniej, czyli tej która będzie oddana do ruchu od najbliższego piątku - informuje rzecznik prasowa Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu Agnieszka Kobus-Pęńsko.
Drogowcy w najbliższym czasie będą pracowali też przy chodnikach oraz drogach rowerowych. - W tym tygodniu realizowane będą także prace na ciągu pieszo-rowerowym. Wykonawca zajmie się również humusowaniem terenów zielonych. Równolegle będą realizowane prace brukarskie. Na przełomie marca i kwietnia wykonawca rozpocznie nasadzenia drzew i krzewów - mówi Agnieszka Kobus-Pęńsko.
Ostatnim etapem prac ma być położenie ostatniej warstwy nawierzchni oraz wykonanie oznakowania poziomego i pionowego. Co zostało zaplanowane na kwiecień. Wykonawcą prac przy Szosie Okrężnej jest firma ONDE. Inwestycja pochłonie 18,5 mln zł, z czego ponad 2,1 mln zł przeznaczono na urządzenie zieleni. Na realizację zadania, miasto pozyskało 50% dofinansowanie ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w ramach budowy i przebudowy kluczowych odcinków dróg.
Stworzenie nowego układu drogowego na Szosie Okrężnej jest jednym z etapów przygotowań do budowy Mostu Zachodniego, który powstanie w rejonie placu Skalskiego. W październiku 2023 roku doszło do podpisania umowy pomiędzy toruńskim magistratem a firmą Sweco Polska na opracowanie studium techniczno – ekonomiczno – środowiskowego oraz koncepcji mostu przez Wisłę wraz z układem drogowym budowy Zachodniej Przeprawy Mostowej w Toruniu. Koszt wykonania dokumentacji to blisko 3 miliony złotych. Prace mają zakończyć się w lipcu tego roku.
Na nowym moście znajdzie się droga jednojezdniowa, która połączy Szosę Okrężną z drogą wojewódzką nr 273 w Małej Nieszawce oraz drogą krajową nr 15. Trasa ma być drogą klasy GP, a więc drogą główną ruchu przyśpieszonego, gdzie prędkość maksymalna poza terenem zabudowanym wynosi od 80 do 110 km/h. Oprócz tego projektant przewiduje umiejscowienie ciągów pieszo-rowerowych po obu stronach jezdni. Nowa przeprawa będzie albo mostem podwieszonym, albo łukowym, albo skrzynkowym o długości ok. 1,5 km.
Dodatkowo w ciągu najbliższych lat w pobliżu ma powstać IV etap Trasy Średnicowej, która ma prowadzić do strefy inwestycyjnej Toruń Zachód oraz do nowoczesnej bazy Miejskiego Zakładu Komunikacji.
Autor: Bartosz Fryckowski
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.