
Zwiększanie zaangażowania pracowników i klientów to proces, w który niejedna firma inwestuje ogromne pieniądze. Okazuje się, że przy wykorzystaniu odpowiednich mechanik zaczerpniętych z gier przedsiębiorstwa są w stanie niewielkim kosztem odnieść niesamowite rezultaty. Jak grywalizacja jest w stanie podnieść motywację oraz gdzie znajduje ona zastosowanie?
Grywalizacja to stosowane w marketingu narzędzie, które pozwala na uzyskanie zupełnie nowej jakości motywacji zaangażowanych w nią osób. Na czym tak prawdę ona jednak polega? Mówiąc najprościej, na przeniesieniu mechanik znanych z gier do programów lojalnościowych, platform edukacyjnych czy też struktur firmy. Producenci gier dobrze wiedzą, co zrobić, by jak najbardziej zmotywować odbiorców do poświęcenia czasu na ich produkcję. Dlaczego w takim razie nie wykorzystać podobnych mechanizmów do zwiększania motywacji pracowników lub uczniów?
Specjaliści zajmujący się wdrażaniem elementów grywalizacji do różnych dziedzin życia używają wielu ciekawych elementów pochodzących z gier. Zalicza się do nich na przykład wykonywanie zadań, za które przydzielane są punkty i odznaczenia. Aspektem, który bardzo mocno motywuje do udziału w grywalizacji jest konkurowanie z innymi „graczami”, dlatego często można spotkać rankingi, poziomy i, co bardzo ważne, odpowiednie nagrody.
Korzyści stosowania grywalizacji zauważają firmy zajmujące się różnymi branżami. Ze względu na grupę odbiorców i cel jej wprowadzenia, rozwiązania wykorzystywane przez poszczególne platformy są odmienne. Przyjrzyjmy się kilku typowym przykładom grywalizacji.
Celem stosowania grywalizacji w edukacji jest zwiększenie motywacji do uczenia się. Kluczowa jest tu możliwość śledzenia postępów i zdobywania nagród za ukończenie konkretnych modułów. Bardzo ważne jest też nagradzanie regularności. Grywalizacja zastosowanie znajduje nie tylko w rozwiązaniach skierowanych do uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych, ale także jest bardzo często wykorzystywana przez platformy e-learningowe.
Ciekawym trendem jest również stosowanie grywalizacji w firmie w celu motywowania pracowników. Rozwiązanie to ma zachęcać zatrudnione osoby do zwiększenia zaangażowania w wykonywanie swoich obowiązków. Duże znaczenie ma tutaj nie tylko obserwowanie postępów powierzonych zadań, ale przede wszystkim wprowadzenie przyjaznej rywalizacji poprzez utworzenie rankingów oraz nagradzanie najlepszych pracowników.
Bardzo duże możliwości oferuje także wykorzystanie grywalizacji w biznesie. Może ona znaleźć zastosowanie między innymi w specjalnie przygotowanych programach lojalnościowych, które angażują klientów firmy. Oferują one na przykład specjalne oferty dostępne po spełnieniu określonych kryteriów. Odpowiednie zastosowanie grywalizacji w marketingu nie tylko zachęci klientów do częstszego korzystania z usług firmy, ale będzie też dla nich ciekawym doświadczeniem, które chętnie polecą znajomym.
Samo wprowadzenie pojedynczych elementów grywalizacji bez dobrze opracowanej strategii nie zagwarantuje jednak spektakularnych efektów. By mieć pewność, że platforma grywalizacyjna będzie oferowała naprawdę angażujące doświadczenie, warto powierzyć jej tworzenie specjalistom. Eksperci z Motivation Direct nie tylko dobiorą rozwiązania do potrzeb danej organizacji, ale także zadbają o odpowiednią integrację z aktualnymi systemami wewnętrznymi. Pozwoli to na zwiększenie motywacji odbiorców platformy, co bezpośrednio poprawi kluczowe aspekty działania każdej firmy. Więcej szczegółów na https://www.motivationdirect.pl/oferta/platforma-grywalizacyjna
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!