Irmina Marcinkiewicz - torunianka, która współpracuje z globalnymi gigantami

Irmina Marcinkiewicz, twórczyni marki MSU Publishing to główna bohaterka nowego odcinka cyklu Rozmowy o biznesie w Nicolaus Bank Café. W rozmowie z Tomaszem Kaczyńskim opowiada, jak zmienił się rynek reklamy i budowania rozpoznawalności danej firmy, a także o tym, w jaki sposób doszło do tego, że MSU obsługuje globalnych graczy i znane międzynarodowe korporacje. Zapraszamy do wysłuchania rozmowy.

Tomasz Kaczyński: Dzień dobry, witamy w kolejnym odcinku Nicolaus Bank Café. Rozmowy o biznesie. Dziś jest z nami osoba, która znana jest w branży reklamowej w Toruniu. Aczkolwiek tylko w branży reklamowej, bo tak szczerze, to się specjalnie nie ujawniałaś. „Musi Się Udać”, tak nazywała się firma na samym początku. Dziś ta nazwa się trochę zmieniła. Może wyjaśnij dlaczego? Bo teraz to jest Marketing Solution Unlimited. A wcześniej po prostu „Musi Się Udać”.

Irmina Marcinkiewicz: Dlaczego ta nazwa? To nie jest przypadkowe, ponieważ jak zakładałam firmę, byłam po studiach na filologii polskiej i cały świat, wszyscy mi powtarzali, że to się chyba nie uda. No bo, co ja mogę umieć po filologii polskiej? Ja mogę, potrafię czytać literaturę, potrafię omawiać moich bohaterów, świat przedstawiony i tak dalej. Może troszkę znam się na komunikacji. Ale czy ja się znam na biznesie? 

Tomasz Kaczyński: Wyszło na to, że jednak tak. Irmina Marcinkiewicz, jedna z tych osób, które tworzą dla wielu znanych marek w Polsce, o czym nie każdy w Toruniu wie, dla jakich marek pracowałaś. 

Irmina Marcinkiewicz: Pracujemy dla firmy Procter & Gamble. Obsługujemy takie marki jak: Gillette, Always, Head & Shoulders, Pampers. Pracujemy dla firmy Panasonic, pracujemy dla firmy Danone, w tej chwili to jest Danone Group. Tam najczęściej obsługujemy marki Nutricia, Bebiko, BoboVita. Pracujemy również z Tchibo. Pracowaliśmy z Lego. Przygotowaliśmy kampanię nie tutaj na Polskę, tylko dla Dubaju i dla krajów emiratów arabskich. Także dużo. 

Tomasz Kaczyński: Jak to się stało, że firma z Torunia zyskuje kontrakty u takich gigantów? Powiedz, czy to była długa droga do tych pierwszych, takich największych firm, które potrzebowały jakiejś usługi reklamowej? 

Irmina Marcinkiewicz: To były czasy, bo tutaj jeszcze wrócę do tej nazwy „Musi Się Udać”, było to w poprzednim wieku.

Tomasz Kaczyński: Kawał czas. 

Irmina Marcinkiewicz: Milczenie. Więc mniej więcej 25 lat temu kończyłam studia i wtedy trzeba było się czymś zająć, więc rozpoczęliśmy współpracę w biznesie i staraliśmy się szukać firm, które potrzebują wsparcia marketingowego, reklamowego. I w tamtych czasach to było dosyć łatwe, żeby się tam dostać. To było łatwe, bo trzeba było mieć odwagę, trzeba było pytać i składać oferty. A potem już ciężka praca. Dlatego że to nie jest tak, że musi się udać, ja wejdę do jakiegoś koncernu. Potem to już ciężka korporacyjna praca, ponieważ właściwie korpo - cały czas pracujemy mocno, szybko. No i tak od 8 do 16 to jest naprawdę bardzo taki mordor. Tak bym powiedziała.

To tylko część naszego wywiadu. Całość możesz obejrzeć i wysłuchać poniżej.

***

Radio Toruń to nowe medium w naszym mieście. Tworzą go dziennikarze, którzy pracują dla portalu internetowego ototorun.pl. Redaktorem naczelnym stacji został Tomasz Kaczyński. Radia Toruń można słuchać za pośrednictwem cyfrowych odbiorników DAB + oraz przez ototorun.pl - w wersji desktopowej oraz mobilnej lub przez Radio HOST - TUTAJ. Redakcja Radia Toruń znajduje się w tym samym lokalu, co redakcja ototorun.pl, czyli w wieżowcu przy Szosie Chełmińskiej 26, a konkretnie na dziewiątym piętrze.

Aplikacja ototorun.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: Oto Toruń Aktualizacja: 15/07/2025 15:40

Wróć do