
Pierwotnie tunel w ciągu ulicy Piskorskiej na Rubinkowie miał być zamknięty przez 92 dni. W trakcie prac uznano, że niezbędne będą dodatkowe roboty. Po prawie 8 miesiącach piesi ponownie mogą korzystać z przejścia pod Szosą Lubicką.
Tunel w ciągu ulicy Piskorskiej powstał w 1983 roku. Po ponad czterech dekadach to jeden z najbardziej charakterystycznych punktów na Rubinkowie. Ostatni remont znajdującego się w pobliżu marketu OBI przejścia miał miejsce w latach 2008-09.
Przez ten czas tunel regularnie padał ofiarą aktów wandalizmu. Chociaż na ścianach przejścia nie brakowało również ciekawych graffiti, to w większości pojawiały się tam znacznie mniej urodziwe „malowidła”. Na tym nie koniec, bo po 15 latach wymiany wymagały np. płytki na schodach.
Modernizacja tunelu rozpoczęła się pod koniec września 2024 roku. Prace w swoim zakresie objęły remonty schodów, stropu i balustrad oraz dylatację konstrukcji przejścia. Usunięto znajdujące się tam graffiti. Ściany pokryto powłoką hydrofobową. Zamontowano również nowy monitoring.
Roboty miały zakończyć się do końca 2024 roku. Ostatecznie piesi powrócili do tunelu 26 maja - na kilka dni przed zaktualizowanym terminem zakończenia prac, który wyznaczono na 31 maja. Ma to związek z dodatkowymi pracami.
- Na konstrukcji nośnej obiektu pojawiła się rysa, która wymagała dodatkowych badań i oceny stanu technicznego obiektu. Ponadto po dokonaniu odkrywek stwierdzono zarysowania na stropie i brak przyczepności okładziny sufitu. Ze względów bezpieczeństwa stary tynk został usunięty, a w jego miejsce wykonano nowy. Dodatkowo oczyszczono szczelinę dylatacyjną obiektu i ją uszczelniono. Prace zostały wykonane, w celu ochrony sufitu przed przeciekaniem wody - informuje rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg Agnieszka Kobus-Pęńsko.
Na nowo uruchomiono także przystanek tramwajowy Jamontta.
Oprócz tunelu na wysokości Piskorskiej pod Szosą Lubicką znajdują się jeszcze przejścia podziemne na wysokości Kosynierów Kościuszkowskich (obok Leroy Merlin) i na wysokości Dziewulskiego (obok parkingu Park&Ride oraz pętli autobusowej).
Remont tunelu został zrealizowany w ramach zadania, które zakładało także zakończoną już modernizację Szosy Lubickiej na odcinku od Dziewulskiego do Ligi Polskiej oraz wymianę nawierzchni na fragmencie Olsztyńskiej. Całkowity koszt prac wyniósł 3 689 324,18 zł. Inwestycja została sfinansowana z rezerwy subwencji ogólnej budżetu państwa.
Autor: Bartosz Fryckowski
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Za chwilę znowu pojawią się słynne graffiti typu jeb.....ć policję, gruba krycha, elana pany, apator itd. to nasza duma narodowa
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.