
Uwaga kierowcy! Zmiany na Chełmińskim Przedmieściu. Na skrzyżowaniu Szosy Chełmińskiej z ul. Żwirki i Wigury nie będzie można skręcić w lewo.
Od 1 września w Toruniu zostanie uruchomiona nowa linia tramwajowa na osiedle Jar. W związku z tym na skrzyżowaniu Szosy Chełmińskiej z ul. Żwirki i Wigury zostaną zlikwidowane lewoskręty. Urzędnicy twierdzą, że przejazdy tramwajów wpłyną na bezpieczeństwo w tym miejscu. Dodatkowo Komisja Organizacji i Bezpieczeństwa wskazywała pod koniec zeszłego roku, że na skrzyżowaniu dochodziło do wielu zdarzeń drogowych.
Sprawdziliśmy – z policyjnych statystyk wynika, że odkąd wymalowano lewoskręty, czyli mniej więcej od początku sierpnia 2022 roku do połowy stycznia 2023 roku nie doszło tam do żadnego wypadku. Właśnie dlatego radny Michał Rzymyszkiewicz wnioskował o zmianę kontrowersyjnej decyzji.
- Wymalowanie linii prowadzących na nawierzchni skrzyżowania ulic Szosa Chełmińska oraz Żwirki i Wigury pozytywnie wpłynęło na płynność ruchu w tym miejscu - argumentował Rzymyszkiewicz, jednak urzędnicy pozostali przy swoim stanowisku.
Warto też dodać, że skrzyżowanie ulic Szosa Chełmińska z Żwirki i Wigury to miejsce, gdzie systematycznie kursują karetki pogotowia ratunkowego, ponieważ kilkaset metrów dalej znajduje się Wojewódzki Szpital Zespolony. Brak możliwości skrętu w lewo na tym skrzyżowaniu wydłużyłby czas dotarcia ambulansu do lecznicy, a jak wiadomo w niektórych przypadkach liczy się każda sekunda…
Z naszych informacji wynika jednak, że karetka jako pojazd uprzywilejowany będzie mogła skrócić dojazd do lecznicy i skręcić w lewo.
[AKTUALIZACJA]
Autor: Filip Sobczak
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.
Przeczytałeś właśnie artykuł na stronie www.ototorun.pl. To portal internetowy, który codziennie odwiedza kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Torunia i regionu. To doskonała witryna do wypromowania swojej marki czy firmy. Zaufało nam już wiele prestiżowych firm z naszego miasta. Jesteś zainteresowany reklamą? Napisz na e-mail: t.kaczynski@ototorun.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Zdumiewający jest fakt, że początkowo drogowcy projektują skrzyżowanie w taki sposób aby można było wykonywać manewr skrętu w lewo, a następnie zmieniają zdanie po oddaniu do eksploatacji lini tramwajowej. To co to za eksperci pracują w tym MZD skoro nie potrafią tego wcześniej przewidzieć ? Dodatkowo jeszcze dostosowanie tego skrzyżowania do skręcania w lewo też przecież pochłonęło koszty… To jest niegospodarność w czystej postaci. Winnych brak.
Popieram kpina żeby do takich sytuacji dopuszczać rozwiązanie brak!!! dojazdu do ulicy Żwirki i Wigury
Banda ignorantów i tyle.Najlepszy przykład - Plac Daszyńskiego.Nowe skrzyżowanie jak było projektowane to z lewoskrętem w stronę Copernicusa a teraz najlepiej zastawić skręt słupkami i problem z głowy a co tam.Kto to projektuje? Wcześniej nie można było przewidzieć że lewoskręt będzie problematyczny i inaczej zaprojektować to skrzyżowanie? Dlaczego nikt za to nie beknie?
To jest po prostu wręcz nie do zrozumienia przebudowa wszystkich skrzyżowań drogi była tak dostosowana a tego jednego skrzyżowania Nie można było tak rozwiązać żeby był lewo skręt brawo inżynierowie
Wszystko po to , żeby kierowcy z JAR-u mogli się bezkolizyjnie przemieszczać.
Równie dobrze można było zamknąć całkowicie skrzyżowanie To co się wyrabia to naprawdę jakiś kontroli by potrzeba było nad tym wszystkim Jednym uchylić nieba żeby mieli lepiej a drugich przyblokować niech sobie jeżdżą dookoła!!!!!!!
Wiadukt łączący JAR z nowym mostem drogowym byłby świetnym rozwiązaniem.
Na punkcie Osiedla na Jarze wszyscy w magistracie dostają sraczki. Wszystko dla nich. A czy ktoś pomyślał o innych osiedlach które są coraz bardziej odrzucane. Przykładem jest Rubinkowp które mają połączenie z dworcem głównym tylko poprzez 44 i to bardzo rzadko.Może warto coś pomyśleć a nie tylko Jar
Macie tramwaj, mieliście mieć nawet przez osiedle. Wszystko co jest na waszym osiedlu zostało wybudowane za komuny za państwowe pieniądze. Każda droga, każdy chodnik, każda lampa, co więcej gdyby zbilansować budowę waszych mieszkań dostaliście je praktycznie za darmo (czyli za nasze pieniądze). Jar nie chciał ani tramwaju, ani szkoły, ani zamknięcia skrzyżowania więc się od nas odpier***cie. Btw też nie mamy bezpośredniego połączenia z dworcem. Teraz mają chyba tylko wrzosy.
Parodia, kpina i niedorzeczność niedługo będzie trzeba na Wrzosach zawracać żeby się z miasta np. Do szpitala dostać. Nie lepiej było zamontować świateł na chełmińskiej do lewoskrętu? Czy to taka filozofia?
Teraz żeby skręcić w Żwirki trzeba będzie jechać do ronda, stać na 3 sygnalizacjach, przez które też będzie jechał tramwaj!!! Paranoja!!! Ludzie weźcie się w tym UM za słuchanie waszych suwerenów a nie odwalacie wolną amerykankę. Jeśli statystyki KMP wskazują że wyznaczenie lewoskrętów poprawiło BRD to jest to jasny przekaz. UM nie słucha nikogo i robi jak chce.
Darmozjady nie chcą dobrze pracować to w......ć z urzędniczych stanowisk, tramwaj nie jest tu problemem tylko bezmózgi co nie potrafią dostosować skrzyżowania do nowych warunków, to samo plac Daszyńskiego, bezmózgowie rondo na Wschodniej gdzie są światła i można spokojnie je przywrócić tylko lepiej wprowadzać bzdurne decyzję powodujące jeszcze większe utrudnienia.
Nie prościej zamontować sygnalizatory S-3 i wtedy wszyscy mają bezpieczną szansę. To ja się pytam co autobusem linii 40? Skoro on skręca w lewo w kierunku Portu. Dodatkowo ciekawy będzie skręt w lewo z grudziądzkiej w chełmińską. Tam dopiero autobusem będzie ciekawie się włączyć. Remont sprawił że auta stoją już od targowiska i jeszcze bimbaj będzie. Gratuluję pomysłodawcom
Rondo przenieść z legionów/Żwirki -na bardziej potrzebne na Żwirki/Chełmińska ... Kto jest za....robimy referendum,a Tusk unieważnił wszystkie referenda....
Nie przenieść, tylko zrobić drugie na skrzyżowaniu Chełmińskiej i ŻiW
To może jednak tam zrobić rondo? Skoro na kolejnych skrzyżowaniach jeśli nie rondo, albo rondełko, to bez lewoskrętów. Zastanówcie się, znaim znów coś spier.. cie.
Nabudowali kolizyjnych skrzyzowan i odcieli dojazd karetki.Brawo wy.Swawola urzednikow swiadczy o braku samorzadnosci.To tylko fasada.A swoja droga ciekawe ile ten tramwaj na jar bedzie finalnie kosztowal i kto i ile za to zaplaci.W ktorym banku i na jaki procent wziety kredyt?
Mniej niż na twój socjal
Uważam że lewoskret można zamknąć ale tylko i wyłącznie po przedłużeniu średnicówki do wysokości sw Józefa. Sporo samochodów jeździ właśnie że średnicówki. Jako mieszkaniec Żwirki odcinka za skrzyżowaniem będę musiał objeżdżać pseldo rondko z długą gdzie skręca tramwaj. Wogole cała ta linia tramwajowa jest słabo puszczona.
Najlepiej zamknąć całą szosę Chełmińska i niech tramwaje tylko jeżdżą
Wszystkie drogi prowadzą na JAR
Debile same siedzą na stołkach a co z linią autobusowa nr 40 ? Co czyżby Rydzykowe dupowlazy nie dadzą już muntam linii żadnej ? Chore miasto i zarządcy .