
Rozpoczął się montaż kolejnej sygnalizacji świetlnej na Trasie Prezydenta Raczkiewicza w Toruniu. Tym razem pojawi się przy skrzyżowaniu, gdzie od wielu lat dochodzi do bardzo niebezpiecznych sytuacji.
Wszystkie przejścia dla pieszych na odcinku od Szosy Chełmińskiej do ul. Grudziądzkiej na "Średnicówce" będą miały sygnalizację świetlną. Właśnie rozpoczął się jej montaż na skrzyżowaniu z ul. Małachowskiego i na wysokości cmentarza przy u. Wybickiego. Za wykonania zadania odpowiada firma Elkard wybrana w przetargu przez Miejski Zarząd Dróg.
Kierowcy będą musieli liczyć z koniecznością zatrzymania się w kolejnym miejscu na relatywnie krótkim odcinku. Sygnalizatory działają bowiem już od dawna na skrzyżowaniach „Średnicówki” z ul. Legionów, a także z Szosą Chełmińską.
Natomiast piesi i mieszkańcy okolicznych bloków na tę inwestycję czekają od lat. W godzinach zarówno porannego, jak i popołudniowego szczytu komunikacyjnego, mimo zmian w przepisach wciąż wymaga sporo cierpliwości. Poza tym często dochodzi do niebezpiecznych sytuacji z udziałem włączających się do ruchu pojazdów wyjeżdżających z ul. Małachowskiego.
W 2018 roku na tym przejściu doszło do śmiertelnego potrącenia. Jak relacjonowali funkcjonariusze z Komendy Miejskiej Policji w Toruniu, tym samym pasem w kierunku Szosy Chełmińskiej jechały dwa samochody. Tuż przed przejściem dla pieszych kierujący samochodem marki nissan postanowił wykonać manewr wyprzedzania. Niestety skończył się on tragicznie. 36-letni kierowca potrącił 64-letnią kobietę, która zmarła w szpitalu.
Od tego czasu urzędnicy pracowali nad poprawą bezpieczeństwa w tym miejscu. Spodziewanych efektów nie dało jednak ani dodatkowe aktywne oznakowanie, ani apele o zachowanie czujności. Sygnalizacja świetlna ma w końcu rozwiązać ten problem na dobre.
Kwestia montażu sygnalizatorów zainteresowała też przedstawicieli Stowarzyszenie Rowerowy Toruń. W piśmie adresowanym do prezydenta Torunia pytają oni czy powstająca sygnalizacja świetlna będzie uwzględniała także interesy rowerzystów "poprzez wprowadzenie odpowiedniego oznakowania w postaci przejazdu rowerowego oraz stosownego oznakowania pionowego", a także zastosowanie odpowiednich sygnalizatorów świetlnych.
- Jeśli powstająca sygnalizacja świetlna będzie dostosowana dla potrzeb ruchu rowerowego to bardzo dobrze, rowerzyści zyskają odpowiednie połączenie drogi rowerowej znajdującej się po południowej stronie TŚP z jezdnią serwisową znajdującą się po stronie północnej. Tego odcinka dotychczas bardzo brakowało. Jeśli zaś nie uwzględniono w ramach zamówienia wydzielenia infrastruktury rowerowej proszę o podjęcie takich działań, aby powstająca sygnalizacja świetlna pozwalała na legalne pokonanie rowerem Trasy Średnicowej Północnej na relacji północ-południe i przeciwnej na wysokości ul. Małachowskiego - apeluje Joanna Jaroszyńska.
Autor: AM
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Przeczytałeś właśnie artykuł na stronie www.ototorun.pl. To portal internetowy, który codziennie odwiedza kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Torunia i regionu. To doskonała witryna do wypromowania swojej marki czy firmy. Zaufało nam już wiele prestiżowych firm z naszego miasta. Jesteś zainteresowany reklamą? Napisz na e-mail: t.kaczynski@ototorun.pl lub zadzwoń - tel. 531 515 707.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Kompletny debilizm, powinni likwidować sygnalizację, a nie dokładać i korkować miasto jeszcze bardziej.
sprawca powinien przez całą zimę , przeprowadzać pieszych przez to przejście, w pomarańczowym stroju i dużym znakiem w dłoni
Sygnalizacja jest zbędna. Według nowych przepisów pieszy ma pierwszeństwo na pasach, a kierujący ma obowiązek pod groźbą wysokiego mandatu zatrzymać się i go przepuścić.
za chwilę szybciej będzie iść pieszo jak przejechać przez te wszystkie światła.. Ktoś jest ograniczony umysłowo, a wypadki były i będą.. Natury nie oszukasz..
Dowalanie kolejnych świateł to głupota w najczystszej postaci, osoby za to odpowiedzialne mają inteligencję dzbana. Już któryś raz z kolei po wypadku dokładają światła choć to nie tu leży problem. Tak np. było ze światłami niedaleko SP 28 (po co dokładać światła przy światłach), a na ulicy Grudziądzkiej gdzie BMW potrąciło piesze też pierwszym pomysłem było dołożenie sygnalizacji świetlnej. Jest masa innych rozwiązań, które poprawią i bezpieczeństwo i wręcz upłynnią ruch, ale MZD i inne organa odpowiedzialne za komunikację w Toruniu nie myślą. Zamiast wstawić fotoradar, budować kolejne ronda (i likwidować sygnalizację), dać sekundniki odliczające czas do zmiany świateł, budować przejścia podziemne/kładki, budować muldy zwalniające (można zrobić trochę łagodniejsze żeby nie trzeba było zwalniać do 20, ale np. 40 km/h), itd. itd. oni idą po linii najmniejszego oporu (co o ironio powoduje "opór komunikacyjny").
Ciekawe, że jak zaraz po oddaniu trasy do użytku apelowano o światła przy tym przejściu, to urząd twierdził, że nie da się, bo to wbrew przepisom (???). A teraz to już się da? Musiał zginąć człowiek by przyznali się do błędu!
Jak prezydent zgasi zaraz latarnie na skrzyżowaniach, przejściach dla pieszych sprowadzi tym samym zagrożenie to sygnalizacja będzie tą, która jedynie świeci po zmroku. Za to ukry mogą korzystać z miejskiej kasy, jeździć MZK a BMW zostawić w garażu
Jakie MZK ? Dwa tramwaje na godzinę w środku tygodnia. Ten rozkład to jest jakiś żart i kpina z pasażerów.
Przez miasto powinno się przejeżdżać powoli ale płynnie a nie stawać jak MPK na przystankach generuje to nerwy korki i powetowanie sobie zwiększona prędkością w dalszej części miasta., Kontrolę non stop także z dronow