
Niebezpieczne skrzyżowanie ulic Przy Skarpie i Konstytucji 3 Maja zostało przekształcone w rondo turbinowe. Prace w tym miejscu trwały dwa miesiące. Tym samym ulicę Konstytucji 3 Maja można śmiało nazwać ulicą rond, ponieważ to już czwarte skrzyżowanie o ruchu okrężnym na tej trasie.
25 czerwca Urząd Miasta oficjalnie poinformował, że nowe rondo turbinowe – u zbiegu ulic Przy Skarpie i Konstytucji 3 Maja – zostało otwarte. Prace, które zrealizowała firma Transbruk Barczyńscy, trwały ponad dwa miesiące. Projekt i wykonanie kosztowały prawie 2,5 mln zł.
– Od teraz będzie bezpieczniej, a ponadto ruch w tej części miasta stanie się znacznie płynniejszy, szczególnie w godzinach szczytu – mówi prezydent Torunia Paweł Gulewski.
Po publikacji informacji wielu mieszkańców skarżyło się, że przejście dla pieszych przy rondzie jest wyniesione zbyt wysoko. Urzędnicy zareagowali jeszcze tego samego dnia.
– W odpowiedzi na pojawiające się komentarze dotyczące zbyt wysokich wyniesień informuję, że obecnie trwają prace drogowe mające na celu korektę ich wysokości. Zakończenie robót planowane jest na godziny poranne – poinformował prezydent.
Mieszkańcy na pewno zauważyli, że przy ul. Konstytucji 3 Maja znacząco ograniczono wykorzystanie sygnalizacji świetlnej, ustępując miejsca nowoczesnym rozwiązaniom. Dominującą formą organizacji ruchu stały się skrzyżowania o ruchu okrężnym.
Nieoficjalnie arteria zyskała miano „ulicy rond” – i trudno się dziwić. Na tym odcinku drogi kierowcy napotykają aż cztery ronda. Najnowsze z nich powstało niedaleko istniejącego już ronda adwokata Stefana Michałka. Kilkaset metrów dalej, tuż przy Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym, znajduje się rondo Honorowych Dawców Krwi. Kolejne – rondo Toruńskich Olimpijczyków – mieści się w pobliżu pętli tramwajowej przy ulicy Olimpijskiej.
Kolejne ronda turbinowe pojawiają się na mapie miasta, a ich dalsze otwarcia to już tylko kwestia czasu. Jedno z nowych skrzyżowań tego typu powstaje właśnie na odcinku drogi krajowej nr 91, stanowiąc ważny element przebudowy tej trasy.
Rondo turbinowe zaplanowano również u zbiegu ulic Legionów i Polnej – to kolejny punkt, który ma zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu w północnej części miasta. Co więcej, podobne rozwiązanie może zostać wdrożone także na sąsiednym skrzyżowaniu ulicy Polnej z Szosą Chełmińską. W tym przypadku miasto wciąż prowadzi analizy – pod koniec kwietnia wyłączono tam sygnalizację świetlną i wprowadzono rondo turbinowe w formie testowej.
Jeśli wyniki próbnej organizacji ruchu okażą się pozytywne, Toruń może zyskać kolejne nowoczesne skrzyżowanie, które – zgodnie z założeniami – lepiej poradzi sobie z rosnącym natężeniem ruchu.
Autor: Filip Sobczak
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Autobusy miejskie w kierunku centrum przez ten wysoki próg zwalniający uderzają tylną częścią przez co zostają uszkodzone. Kto wymyślił taki próg i go tam zamontował niech puknie sie w łeb.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.