Może ruszać projektowanie poszerzenia mostu nad Drwęcą pomiędzy Lubiczem Dolnym i Lubiczem Górnym. Rozstrzygnięto przetarg na firmę, która zajmie się opracowaniem dokumentacji dla tego ważnego przedsięwzięcia.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w pierwszej połowie 2027 roku bydgoski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zamierza złożyć wniosek o pozwolenie na budowę dla poszerzenia mostu nad Drwęcą w ciągu drogi krajowej nr 10 pomiędzy Lubiczem Dolnym i Lubiczem Górnym.
Właśnie poznaliśmy firmę, która zajmie się przygotowaniem dokumentacji projektowej dla tego przedsięwzięcia. Wykonawcą zostało konsorcjum Semago (lider) - Trasal, które wyceniło zadanie na prawie 1,3 mln zł brutto.
Po zakończeniu inwestycji przeprawa ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Rozbudowane zostaną też dojazdy do mostu.
- Celem inwestycji jest poprawa przepustowości oraz zapewnienie ścieżki dla pieszych i rowerzystów, a w konsekwencji spójnego układu drogowego z nowymi rondami, które planujemy wybudować po obu stronach mostu. Zakres obu zadań łączy się ze sobą, dzięki czemu w docelowym kształcie DK10 nie będzie miała „wąskich gardeł”, a ruch będzie płynny - informuje rzecznik bydgoskiego oddziału GDDKiA Julian Drob.
Przypomnijmy, że temat przebudowy drogi krajowej nr 10 pojawia się od lat. W 2022 roku dowiedzieliśmy się, że na skrzyżowaniach DK 10 z ul. Dworcową i Toruńską w Lubiczu Dolnym oraz ul. Nową i Lipnowską w Lubiczu Górnym mają powstać ronda turbinowe. Rozbudowa mostu nie była wcześniej uwzględniana w planach. Tę inwestycję ogłoszono 19 maja podczas dużej konferencji prasowej w Lubiczu Dolnym.
W obecności Stanisława Bukowca, sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury, podpisano porozumienie pomiędzy Urzędem Marszałkowskim, Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad oraz samorządami: Powiatem Toruńskim, Miastem Toruń, gminami Lubicz, Obrowo i Czernikowo, a także gminą Łysomice, Miastem Chełmża i gminą Chełmża dotyczące współfinansowania przebudowy drogi krajowej nr 10 w tych newralgicznych miejscach.
Szacunkowy koszt budowy rond to ok. 85,7 mln zł. Natomiast poszerzenie istniejącego obiektu mostowego wraz z rozbudową dojazdów ma kosztować ok. 34 mln zł. Jak wynika z informacji przekazach przez GDDKiA, rozbudowa DK10 o dwa nowe ronda znajduje się już na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę.
Autor: Arkadiusz Kobyliński
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Drogowa rewolucja - znane stwierdzenie od lat. Rzeczywistość jest zawsze inna