Reklama

Najbogatszy torunianin starł się z Michałem Zaleskim. „Nie mam poczucia triumfalizmu”

- Toruń się wyludnia. Młodzi ludzie uciekają z miasta. Coraz trudniej jest znaleźć pracowników. Bogaci podatnicy osiedlają się i płacą podatki poza miastem. Nie robi pan (Michał Zaleski przyp. red.) nic żeby ich zatrzymać. Część dobrych firm wyniosła się z Torunia - mówił na spotkaniu w Izbie Przemysłowo-Handlowej w Toruniu Kazimierz Herba, założyciel firmy Neuca.

Debata prezydenta z przedsiębiorcami w IPH

27 marca w Izbie Przemysłowo-Handlowej w Toruniu odbyło się spotkanie z prezydentem oraz jednocześnie z kandydatem na prezydenta Torunia Michałem Zaleskim. Wydarzenie rozpoczęło się od półgodzinnej prezentacji programu Michała Zaleskiego. Później zgromadzeni goście mogli zadawać pytania.

Jako pierwszy mikrofon otrzymał Kazimierz Herba, założyciel i główny akcjonariusz spółki Neuca. To według „Forbesa” aktualnie najbogatszy mieszkaniec naszego miasta. 

Herba na wstępie zaznaczył, że jego firma zatrudnia 10 tysięcy osób, w tym 2,5 tys. w samym Toruniu. Poinformował także, że w ostatnich pięciu latach ponad 50 milionów złotych, dzięki działalności firmy Neuca, trafiło do budżetu miasta. W końcu odniósł się do programu wyborczego Michała Zaleskiego.

– Przeczytałem ten program wyborczy z dużym zdumieniem i zaskoczeniem. […] W mojej ocenie to zbiór pobożnych życzeń, frazesów i pustych deklaracji. W tym programie nie widzę żadnego pomysłu na wzrost. Chce pan postawić na obszar, który jest pana najsłabszą stroną - mówił Kazimierz Herba. - Od ponad 30 lat prowadzę firmę. Przez 20 lat pana rządów nie dostrzegłem żadnego wsparcia dla prywatnego biznesu. Nie rozmawia pan z nami i niczego nie konsultuje. Miasto i biznes funkcjonują osobno. Chwali się pan osiągnięciami toruńskich firm. Osiągnięcia te nie są pana zasługą. Firmy, które tu są nie funkcjonują dzięki pana wsparciu, lecz pomimo działań pana i pana urzędników. Toruń się wyludnia. Młodzi ludzie uciekają z miasta. Coraz trudniej jest znaleźć pracowników. Bogaci podatnicy osiedlają się i płacą podatki poza miastem. Nie robi pan nic żeby ich zatrzymać. Część dobrych firm wyniosła się z Torunia. 

Na koniec przedsiębiorca zadał prezydentowi pytania: jakie mają być zachęty i przyjazne warunki rozwoju, co pan chce zrobić, żeby firmy prowadziły działalność w naszym mieście, co pan chce zrobić, żeby młodzi ludzie zostali w Toruniu i dlaczego pan wcześniej tego nie robił.

"Pamięta pan, jak tu było kiedy miał pan 17 lat?"

Prezydent ustosunkował się do wypowiedzi Kazimierza Herby. Michał Zaleski odpowiadał długo i spokojnie przez 10 minut. Przytoczymy tylko fragment tej obszernej wypowiedzi.

– Funkcjonowanie miasta, szczególnie w sferze tak delikatnej jak zapewnienie warunków do dobrego życia w mieście, w tym także do prowadzenia działalności gospodarczej, jest skomplikowane i trudne. […] Teraz nie będę zmieniać swojego programu, bo na to jest za późno. Jeżeli sądzi pan, że jest on fasadowy, to szukałbym jednak możliwości źródeł, które sprawiły, że ten program taki jest. W tych źródłach jest naprawdę dobra wola i przekonanie, że nie rewolucją, a ewolucją w myśleniu samorządowym w mieście da się coś osiągnąć. Pan to odrzuca. Ma pan prawo głosu 7 kwietnia. Pan też zaczynał w warunkach przedsiębiorcy, który szukał dopiero potencjału. Doprowadził pan do wielkiego potencjału. Niech pan się rozejrzy po Toruniu swojej młodości i tym dzisiejszym. Jest różnica. To miasto oczywiście, które wymaga uzupełnień inwestycyjnych i infrastrukturalnych. […] W 2004 roku mieliśmy 90 tysięcy pojazdów, w tym roku zbliżamy się do 190 tysięcy. Gdzieś te pojazdy muszą jeździć. Nie mam poczucia triumfalizmu. Mam jednak wiedzę, że zmiany są faktem. To zmiany, których zaprzeczenie oznaczałoby brak sprawiedliwego podejścia do tego co się zmieniło. Szukałbym okazji do tego, żeby zaprosić pana do przejażdżki po Toruniu. Zapytałbym - pamięta pan, jak tu było kiedy miał pan 17 lat? Bo wtedy pana poznałem - odpowiadał prezydent.

– Panie prezydencie, oczywiście wiele rzeczy udało się w Toruniu zrobić. Chcę jednak mówić o gospodarce. Jeżeli zapytałby pan nas, co trzeba zrobić, to byśmy panu odpowiedzieli, żeby młodzi ludzie nie uciekali z Torunia. Co z tego, że jest tylu absolwentów? Ja nie mogę znaleźć ludzi do pracy i ściągam ludzi z innych miast, płacę im więcej, żeby chcieli pracować w Toruniu. Moje dzieci i dzieci moich znajomych nie chcą tu mieszkać, bo to nie jest przyjazne miasto - wtórował Herba. 

Prezydent stwierdził, że system kształcenia w Toruniu jest przygotowywany w taki sposób, żeby dopełniał wymogów przyszłego rynku. Zaleski mówił o kształceniu między innymi geodetów, dekarzy, mechaników, elektroników czy informatyków.

– Czy stało coś na przeszkodzie, żeby kiedykolwiek pan porozmawiał ze mną o tematach, o których aktualnie rozmawiamy? Ja jestem tu ciągle - od 8:00 do 22:00 - mogę tu z panem rozmawiać i będę to robił z radością, tak jak rozmawiam z innymi - stwierdził Michał Zaleski.

To było już drugie spotkanie z kandydatem na prezydenta w Izbie Przemysłowo-Handlowej w Toruniu. Dwa tygodnie temu przy ul. Sportowej gościł Paweł Gulewski

Autor: Filip Sobczak

Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.

Przeczytałeś właśnie artykuł na stronie www.ototorun.pl. To portal internetowy, który codziennie odwiedza kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Torunia i regionu. To doskonała witryna do wypromowania swojej marki czy firmy. Zaufało nam już wiele prestiżowych firm z naszego miasta. Jesteś zainteresowany reklamą? Napisz na e-mail: t.kaczynski@ototorun.pl

Aplikacja ototorun.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Aktualizacja: 29/03/2024 15:29
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Staszek Drukarz - niezalogowany 2024-03-28 11:16:52

    Jest wiele racji w tym co p. Herba powiedział. Jednakże uczciwie trzeba sobie powiedzieć, że drugą część winy za ucieczkę firm oraz ludzi młodych ponosi marszałek Całbecki i jego dwór. Obydwaj, z Zaleskim, oderwali się od ludzi. Ich strategie polegaja na budowaniu sobie pomników. Czasem żenująco nietrafionych. Zaleski długo będzie lizał rany po bulwarze. Z kolei Całbecki aż do teraz nie został obśmiany za jego kuriozalne pomysły na prom w Solcu, czy ciuchcię do Brodnicy. Mam teraz 33 lata, wyprowadziłem się z Torunia 3 lata temu, gdyż widziałem, że miasto zaczyna powoli marnieć w oczach. Zamieniamy się w skansen, w bookingową osadę. Z samych turystów miasto nie wyżyje, tymczasem jest przez nich zadeptane i ograniczane w rozwoju. Mój biznes powoli słabł, aż wreszcie uznałem, że nie ma tu przyszłości. Mam obecnie działalność gospodarczą w Rzeszowie i tu dopiero zobaczyłem co znaczy dobry samorząd. Z rozrzewnieniem poczytuję sobie toruńskie serwisy, czasem wpadam do miasta na piwo ze znajomymi, ale chyba już tu nie wrócę.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Tor - niezalogowany 2024-03-28 13:27:02

    Brawo, Panie Herba, w końcu ktoś odważył się publicznie temu archaicznemu osobnikowi wywalić prosto w nos całą prawdę o jego fatalnych rządach w naszym mieście! Wielka mi zasługa, że miasto się zmieniło- nawet gdyby palcem nie kiwnął, to zmiany i tak by zaszły, przecież w drewnianych chałupach byśmy nie mieszkali! To jest człowiek bez żadnego pojęcia o nowoczesnym zarządzaniu, nic nie wie o gospodarce, przedsiębiorczości, rozwoju infrastruktury. On od 20 lat robi w mieście nieustanną fiestę, której celem jest wyłącznie autopromocja. Jakieś nic nieznaczące imprezy i impreziki, pióra z nieba, wygłupy na rowerach, śmieszne instalacje w centrum miasta, no i ON, główny aktor we wszystkich mediach, które trzyma we własnych łapach niepodzielnie, zbawca i guru! Jakże tu w mieście mają znaleźć dobre miejsca pracy młodzi, aktywni ludzie, nie związani z "miejskim zalesiowym układem"? On wszędzie swoich poumieszczał i zabetonował. Siedzą dziadki dekadami na swoich stołkach, wyłącznie dla kasy. Tu rządzi zasada "kto nie z Władziem, tego zgładziem". Tylko miasta szkoda!

    • Zgłoś wpis
  • np. Wandzia - niezalogowany 2024-03-30 14:22:13

    A dokąd się Staszku wyprowadziłeś? Do Bydzi? Jak twoje dzieci dorosną to ci powiedzą co o tym myślą.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    komisarz - niezalogowany 2024-03-28 11:59:18

    Pan Herba celnie wypunktował Zaleskiego- głównie wszystkie wady , ale ilu jest takich wyborców co choć przeczytali jednorazowo programy wyborcze lub choć posłuchali JEDNEJ debaty z udziałem wszystkich kandynatów--ja oczywiście wiem i odpowiem-- to jest JEDEN wyborca na 500-1000 osób -czyli w najgorszym razie tylko 1 świadomy a 999 tępaków co nawet nie wie kim sa pozostali kandydaci lub kojarza 1-2 osoby spośród pozostałej 7 .... A ja np.jako antypisowiec i anty pełowiec słuchałem u Stanowskiego debaty kandydatów na Warszawę która była bdb ,Trzaskoski oczywiście stchórzył jak ostatnia łajza- człowiek ponizej mułu w Wiśle ale reszta była i gdybym nie słuchał to bym nie brał pod uwage kandydata PIS-ale okazało sie nawet tam znajdują ludzie na wysokim poziomie,z dobra wiedza i prezencją- i bym sie zastanawiał miedzy Bocheńskim z pisu a Wiplerem, 3 miejsce Korwin,4Starosielec,5 Bieljat z Lewicy i n a końcu Trzaskoski...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Stefwk - niezalogowany 2024-03-28 12:55:32

    jestes w toruniu mlotku.

    • Zgłoś wpis
  • Tadek - niezalogowany 2024-03-28 19:37:54

    No, proszę jaka wyrocznia delfińska nam się tutaj trafiła i jakie "mundre" prawdy objawione głosi. Obraża ludzi, bo ten typ osobnika bez obrażania i wyzywania, to po prostu oddychać nie może. O innych leciutko mu się klika, że "idioci, durnie", ale sam nie zauważa, że on jest właśnie takim, typowym, wzorcowym ciemniakiem!

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefwk - niezalogowany 2024-03-28 12:28:14

    no i co? co herba proponuje? jakiekolwiek remedium? niech placi wiecej, niech pomoze ludziom z relokacja do torunia to sie znajda pracownicy. biedni przedsiebiorcy, skonczyla im sie pula niewolnikow za najnizsza krajowa, trzeba podnosic pensje lub szukac dalej. a wine za to ponosi... zaleski. pracownicy w koncu zaczeli sie szanowac i bardzo dobrze! zaleskiemu mozna wiele zarzucic, zdemolowal miasto ale herba ze swoimi pytaniami tak srednio trafia. btw. co na te pytania odpowiedzial gulewski?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • komisarz - niezalogowany 2024-03-28 14:26:27

    z tym sie zgodze,a pominąłem w swojej wypowiedzi- Herba i jego gadka że nie może znaleźć pracowników to oczywiście tylko i wyłącznie jego wina bo pewno za mało płaci a za dużo wymaga,jakoś na państwówce mimo teraz dość niskich wypłat na podstawowe stanowiska zawsze są setki chętnych na 1 miejsce...Zaleski zaś odpycha od tego miasta ludzi zdolnych,przedsiębiorczych itd - proponowałem ludziom lokacje interesu w Toruniu ale jak sprawdzili podatki to 95% miesc w PL jest taniej, nawet firmy transportowe- od Torunia jest taniej w 99% - tu mamy najwyższe przewidziane prawem podatki"transportowe" -tyle samo ma tylko w-WA I Kraków,a taki Poznań ma 5x miejsze podatki i 1000x wiecej firm z tej branży,zresztą nawet Mogilno ma kilka razy wiecej firm z tej branży. to samo "Nowe Technologie"-Toruń daleko poza pierwsza 20 miast...Za to robia konurencje w filmówce dla Łodzi która systematycznie sie tam zawija bo młodzi oglądaja treści w internecie a przed TV siedzą głownie emeryci,osoby najsłabiej wykształcone i ten trend sie pogłebia --także camerimage to jak wybuduja to odrazu padnie a Tumult to kazdy mądry pamięta jego grube przekręty-byli n aNowym Rynku i brali dotacje anic nie robili przez kilkanascie lat--grupa wyłudzaczy i tyle..

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wyborca - niezalogowany 2024-03-28 12:45:29

    Dokładnie mam takie same spostrzeżenia, jak pan Herba. Brakuje polityki zatrzymania młodych ludzi, kształcą się i uciekają z tego zaścianka i jak to mówią skansenu mentalnego. Musi być prezydentem ktoś młody, kto rozumie i chce współpracować z mieszkańcami. Zarządzanie jednoosobowo miastem , jak to robi pan Zaleski, bo nikomu nie wierzy, jest nieefektywne i ograniczające. Musimy się otworzyć na ludzi i przewietrzyć Urząd Miasta. Mieszkania dla młodych, dobra praca dla młodych, inwestycje w oświatę i służbę zdrowia to podstawa naszej przyszłości. Stawianie sobie pomników, zamiast inwestować w mieszkańców jest drogą donikąd na pewno, kiedyś się odbije czkawką. Strategia Torunia pokazuje, że za 20 lat udział mieszkańców w wieku 60+ będzie ponad 40%, więc już teraz powinniśmy się zastanawiać jak poprawić tą strukturę.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Stefwk - niezalogowany 2024-03-28 12:54:51

    to takie hasla jak z kampanii wyborczej. zadnych konkretow.co wg ciebie zatrzymaloby mlodych? cokolwiek konkretnego. praca jest przeciez jak twierdzi herba, a jednak wyjezdzaja. co jeszcze? mieszkania komunalne? to bolaczka calego kraju nie tylko torunia. btw te dane demograficzne dotycza chyba kazdego miasta w polsce. a przy urnach pamietajmy KTO WSPOLRZADZIL MIASTEM OSTATNIE LATA a teraz krzyczy ze wszystko zle.

    • Zgłoś wpis
  • Olo - niezalogowany 2024-03-28 20:15:55

    A, spójrzcie na "gwiazdy" zalesia, które zaprosił na swoje listy do Rady Miasta: sprawdzeni kumplaszkowie, niektórzy już z demencją starczą, którzy są przydatni, bo nie pracują na rzecz miasta, a są wyłącznie "łapkami" do głosowania i przepychania przez Radę wszystkich epokowych pomysłów szefa. On w zamian poumieszcza krewnych i znajomych na intratnych etacikach, no i bilans kolesiostwa się zgadza, czyli układ "UN- UNEMU". To są od lat te same, zgrane osoby, gnuśne i bez kręgosłupa. Czas ich pogonić, niech spadają!

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kuba - niezalogowany 2024-03-28 12:54:38

    Nie jestem torunianinem a mieszkańcem okolic. Średnio interesuje mnie to co poczynia Zaleski w ratuszu. Nadmienić jednak muszę, że kolega z byłej pracy torunianinem już jest i słowa jakie mi przekazał (zasłyszane przez niego od pracownika urzędu) są zatrważające. Wieloletnie piastowanie stanowiska prezydenta wypaczyło mu charakter. Pracownik skarżył się, że Zaleski traktuje urząd jak własny folwark a pracowników tam urzędujących ma za nic. Jak to mówią władza niszczy duszę. Czas powiedzieć sobie stop i cieszyć się emeryturą. Słuszna próba wyjaśnienia afery Jordanek i wybudowanie nowego mostu już na zawsze zostaną w pamięci nie tylko mieszkańców. Jeżeli kocha Pan te miasto, ale nie ma już na niego pomysłu proszę pozwolić wykazać się innym. A jeśli chodzi o fragment kształcenia geodetów to odradzam. Sam skończyłem ten kierunek i bez zaplecza w rodzinie czy znajomych bardzo ciężko wbić się w branżę. Pomijając brak możliwości samozatrudnienia bez uprawnień zawodowych

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gosc - niezalogowany 2024-03-28 12:58:05

    Można to wszystko skomentować krótko. Pan Zaleski to człowiek z innej epoki, on nie rozumie biznesu czy gospodarki. Dla niego rozwój to budowa dróg, parków kieszonkowych, przychodni, lini tramwajowych, hal widowiskowych itp. Owszem to wszystko jest potrzebne tylko te inwestycje nie dają wysoko płatnych miejsc pracy, a bez przedsiębiorców to miasto będzie powoli zamieniać się w dom starców bo młodzi ludzie wyjadą za lepiej płatną pracą. Za czasów młodości pana Zaleskiego dzieci rodziło się bardzo dużo, więc nikt nie martwił się demografią. Funkcjonowały jakieś zakłady pracy, w których ludzie pracowali za niskie pensje, ale na jedzenie i utrzymanie rodziny wystarczało i tak ludzie żyli. Dziś każdy oczekuje od życia więcej…

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Pracownik N. - niezalogowany 2024-03-28 13:37:44

    I to mówi człowiek który do Neuci ściąga ludzi z Indii, Azerbejdżanu i Afryki i płaci ludziom najniższą krajową. Hipokryzja, Panie Herba

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Xyz - niezalogowany 2024-03-28 14:03:00

    Towarzyszu Michale czas wreszcie ze sceny zejść Honorowo!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Eror - niezalogowany 2024-03-28 14:41:57

    Nasz wieeelki prezydent został sprowadzony na ziemię bardzo szybko przez p.Herbę...Powtarzałem i powtarzam cały czas, to miasto potrzebuje nowego impulsu, spojrzenia, wizji na rozwój jak przysłowiowa kania dżdżu. Daj se pan już spokój po tych 22 latach(sic!)latach rządzenia. Wprowadzić w końcu również max dwukadencyjność urzędu prezydentów miast.Utnie to sporo koterii, które siłą rzeczy powstają przy dłuższym rządzeniu. Niestety obawiam się, że dziadki z naszego miasta po raz kolejny wybiorą nam dziadka na prezydenta.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    windofchange - niezalogowany 2024-03-28 15:30:55

    Przecież Zalewski w 2018 wygrał dlatego, ze był jedyna przeciwwagą dla kandydata pis. Nie z powodu programu czy dobrej oceny jego zarządzania Toruniem. Zgadzam się z p. Herbą - młodzi uciekają z Torunia, widzę to po swojej rodzinie i znajomych. Najczęściej do Warszawy, Trójmiasta. Powodem nie tylko są fatalne zarobki (całe kujawko-pomorskie ma dramatycznie niskie wynagrodzenia) ale tez z powodu fatalnej służby zdrowia na NFZ (nawet prywatna w Toruniu jest fatalna), fatalnej komunikacji miejskiej, klaustrofobicznej patodeweloperki, _BRUDNEGO_ powietrza (nikt nie chce wychowywać dzieci wśród kopcących kominów i spalin z przewymiarowanych "szos" przecinającymi śródmieście miasta z każdej strony. Zalewski o brudnym powietrzu nawet nie wspomina, omija temat). Słuchałem wczoraj Trzaskowskiego w czasie debaty warszawskiej. Zalewski nawet od innych nie umie sie uczyć i brać gotowych wzorców na zarządzanie miastem. Nawet nie zna potrzeb mieszkańców.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    par - niezalogowany 2024-03-28 15:49:55

    Nikt tego głośno nie mówi ale zarządzanie miastem emerytów jest łatwiejsze niż miastem młodych. Emeryci - stałe dochody i podatki dla miasta, niska mobilność (nie trzeba rozwijać komunikacji podmiejskiej i miejskiej), niewielkie wymagania w innych sferach - dla nich nie buduje się żłobków, szkół, nowych przychodni, wyszukanej rekreacji. Wystarczą supermarkety, sklepiki i targowiska. Mało młodych, to i mała konkurencja do pracy w urzędach - można obsadzić "swoimi". I Zalewski cynicznie to wie. Nie zależało mu na ściąganiu korporacji czy wspieraniu biznesu. Funkcja prezydenta ma zaspokajać jego próżność - egotyczną potrzebę obracania się wśród elit np. kulturalnych. I to jest dość groteskowe - na ulicach niesprzątnięte od września liście, zapyziała starówka z kebabami a gospodarz miasta "obściskuje" się Willem Dafoe ;-))

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Panie Herba - niezalogowany 2024-03-28 16:01:26

    Jedna polityka aby zatrzymać mlodych na całym swiecie to godziwa płaca.Poza tym jak Pan się znalazl z firmą w lesie -trzeba było wybudować firmę w dzielnicach przemysłowych a nie zabrać kawał lasu który może służyć rekreacji nie mówiąc o faunie.Ale w myśl zasady kto ma kasę ten może wszystko.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Np stefek - niezalogowany 2024-03-30 20:00:55

    W lesie? Byłeś tam kiedyś przed budową? Widziałeś wcześniej tam jakiś las? Tam pole piachu było i co najwyżej kilka sosen na tym piachu i krzaki.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefek albo Wandzia - niezalogowany 2024-03-28 17:26:39

    towarzysz prezydent sam sie nie wybral - pewnie wielu z tu komentujacych nie raz na niego glosowalo...do swego bledu jednak sie nie przyznaja ;] czlowiek to glupie bydle, a polak to juz wogole...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ekolog - niezalogowany 2024-03-28 22:33:10

    z głosowaniem na prezydenta mam wielki problem! Na radnych nie... Otóż na radną wybiorę taką co ma największe cyce... I będzie fajnie!i

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ghjkk - niezalogowany 2024-03-29 08:49:05

    czy w urzędzie toruńskim można już bez posiadania telefonu zarejestrować się na wymianę prawa jazdy, czy wciąż łamane są podstawowe prawa obywatelskie? ahoj ubecjo niepokorna.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Andrzej - niezalogowany 2024-03-29 10:12:50

    Panie Michale Zaleski oszczędz miasto i mieszkańców przed bankructwem ojciec Tadeusz Rydzyk już nie pomoże bo sam ma problemy i nie będzie kręcił propagandowych filmików w studiu Camerimage.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Bekalosz - niezalogowany 2024-03-29 18:26:13

    Szlak mnie trafia jak zbudowane przeznas parkingi na Reja w Plazie w Niemieckie łapy zamiast postawic emerytow i czerpac kasę dla miasta.Jakim prawem te kanalie odali nawet jezdnìe między netto i lidlem na parking dla aldii.Ludzie przwożace dzieci do żlobka na asnyka zajmują mjejsca mieszkancow.W plazie prawie caly parking jest w łapach lidla.Pytam jaka kasa za tym stoi.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wandzia - niezalogowany 2024-03-31 17:20:59

    No niestety, gdy się rządzi monokratycznie i autorytarnie to się takie kocopały jak Camerimage, betonowa linia tramwajowa z pustynią betonu wokół buduje. Pani MZ miasto powinno budować inwestycje, które przynoszą zyski, a nie tylko fundusze unijne ciągnąć a jak wiadomo współfinansowane inwestycje nie mogą być odpłatne i zarabiać i tak mamy koło zamknięte, odsetki od długów spłacane następnymi kredytami, miasto-bankrut. No i ten niestety stosunek do podwładnych... Kk się kłania.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kik - niezalogowany 2024-03-31 22:43:47

    koleś z z korpo-molocha który trzepie kasiorę na paramedykamentach , narzeka że brak mu niewolników paradne...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Torunianin - niezalogowany 2024-04-01 09:38:01

    Wytarczy spojrzeć na komisje wybierającą dyrektora szpitala miejskiego. Przecież to ludzie z rady prezydena miasta.Dyrktor- rodzina żony prezydent, która teraz ,,holuje " nową jako gł. Specjlista do obsługi pacjenta ale z jej gab inetu. Kandydując na ławnika sądu granica jest wiek 65 lat i zaświadczenie lekarskie. W tym kraju, do stanowisk wadmi istracji samorządowejnie ma takich wymogów.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    komandos - niezalogowany 2024-04-02 21:26:51

    Brawo Panie Herba! Maluczkich pan Zaleski olewa, ale Panu musiał odpowiedzieć i z tego się cieszę! Pańskie argumenty w krytyce poczynań prezydenta zaleskiego podzielam w całości a merytoryczne pytania o program wyborczy popieram! Zaleski żadnej krytyki nie przyjmuje, gdyż jego ambicja i megalomania nie pozwalają na to! Nie akceptowanie jego ponownego wyboru na prezydenta Torunia to za mało! On nie może nawet zostać radnym a jego poplecznicy winni wyć jak do rady wejdą nowe osoby! Czy to fikcyjne życzenia? Może ale może też okazą się proroczymi czego życzę mieszkańcom Torunia i ich Miastu

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    nie wiem - niezalogowany 2024-04-03 09:15:21

    No tak... płacić najniższą krajową i jeszcze wymagać aby ludzie zostali w mieście i niewolniczo pracowali :D Zacznijcie więcej płacić to ludzie nie będą uciekać. Nie przystoi tak dużej firmie na pewnych stanowiskach płacić najniższej krajowej. Zapłacicie więcej to ludzie zostaną. W tym przypadku prezydent nie ma nic do gadania choć reszta w punkt.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefek - niezalogowany 2024-04-03 11:56:05

    Pomijam już brak pomysłu Zaleskiego na Toruń, który staje się wyludniającym skansenem i skończy jak Ciechocinek (ogromny niewykorzystany potencjał). Ale panie Herba – ludzie po prostu nie chcą pracować za wynagrodzenie jakie oferujecie! Narzekacie na brak rąk do pracy, a ludzie nie podejmują jej wyłącznie z najważniejszego dla nich powodu - finansowego. W Toruniu panuje obiegowa opinia na temat tego jak źle zarabia się w Neuce. Jasne, biznes to biznes, ale problemy które wybrzmiały w artykule nie miałyby miejsca gdybyście podnieśli ludziom wypłaty, które obecnie dostosowane są do poziomu… toruńskiego.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo otoTorun.pl




Reklama
Wróć do