Uwaga kierowcy, nie zostawiajcie aut wzdłuż al. 700–lecia w Toruniu. Od poniedziałku (24 lutego) rusza kolejny etap prac związanych z budową Trasy Staromostowej i nie będzie można korzystać z części parkingu.
Od początku lutego trwa już na dobre budowa Trasy Staromostowej w centrum Torunia. To odcinek od ul. Dekerta do placu Niepodległości. Obecnie całkowicie zamknięty dla ruchu jest fragment trasy od Gałczyńskiego do bramy wjazdowej na targowisko miejskie od strony cmentarza.
Wykonawca inwestycji, czyli firma Balzola realizuje prace porządkowe i rozbiórkowe, a także ruszył z przebudową wodociągu w pasie od ul. Gałczyńskiego do ulicy Czerwona Droga. Ruch pojazdów na tym odcinku odbywa się jednym pasem ruchu i to na razie się nie zmieni.
- Dodatkowo od najbliższego poniedziałku, 24 lutego rusza kolejny etap przebudowy wodociągu. W związku z tymi pracami zostanie rozebrany narożnik na skrzyżowaniu Gałczyńskiego i al. 700-lecia oraz fragment chodnika wzdłuż al. 700–lecia, po stronie wschodniej. Jak informuje wykonawca, ten zakres będzie realizowany około trzech tygodni. W tym czasie w miejscu prowadzonych prac nie będzie możliwe parkowanie - informuje Agnieszka Kobus-Peńsko, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu.
Z poglądowych mapek można wnioskować, że mowa o obszarze, na którym mieści się około 20 pojazdów. Dlatego osoby handlujące i odwiedzające targowisko mogą stanąć na bezpłatnych parkingach przy Izbie Przemysłowo-Handlowej i przy Cinema City oraz z płatnych parkingów zlokalizowanych przy rynku od strony Szosy Chełmińskiej. A mieszkańcy sąsiednich wieżowców muszą - co i tak teraz już często robią - szukać okazji na wolne miejsce pomiędzy blokami.
Przypomnijmy, że brakujący odcinek Trasy Staromostowej będzie miał niespełna 500 metrów, po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, ścieżki rowerowe i chodniki po obu stronach. Prace kosztują ok. 14 mln zł i są dofinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład.
W związku z inwestycją, która prowadzona jest w pobliżu historycznego centrum, Prezydent Miasta Torunia Paweł Gulewski polecił objęcie jej dodatkowym nadzorem archeologicznym. O szczegółach mówi Krzysztof Rybka, archeolog prowadzący nadzór na budowie odcinka Trasy Staromostowej:
- Będziemy przede wszystkim skupiali się na tym, żeby nadzorować pracę pod kątem znalezisk, które mogą się zdarzyć na terenie całej inwestycji. Jesteśmy przede wszystkim zainteresowani sprawdzaniem, czy w trakcie prac ziemnych, gdzie może być potencjalne występowanie znalezisk, nie natrafi się na jakieś relikty historyczne związane zarówno z historią miasta Torunia, czyli z obecnym okresem średniowiecza, jak i z okresami wcześniejszymi. które mogły być tutaj zachowane w formie jakichś nawarstwień archeologicznych - wyjaśnia Krzysztof Rybka i dodaje: - Zostanie natychmiast powiadomiony o tym Wojewódzki Konserwator Zabytków i po konsultacjach z Konserwatorem Zabytków będą podejmowane kolejne kroki. Wszystkie też prace będą prowadzone cały czas na bieżąco w konsultacji i porozumieniu zarówno z konserwatorem, muzeum, uniwersytetem i oczywiście przede wszystkim tutaj z osobami związanymi z budową, czyli Miejskim Zarządem Dróg oraz oczywiście firmą wykonującą inwestycję.
Autor: Arkadiusz Kobyliński
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ja się pytam co za idiota zaprojektował ta dziwna serpentyne przy skrzyżowaniu Dekerta z chełmińska nie można było puścić prosto po torowisku tylko slalomy robić kiedyś samochody po torach jeździły w tym rejonie i nikt z tym problemu nie miał
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
To nie idiota,to PARCH !!!
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.